Teraz jest Wt 18 cze, 2019 09:27


Operation Flashpoint: Dragon Rising

Rozmowy na temat innych produkcji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

-=SpecNaz=-

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Wt 10 kwi, 2007 17:01
  • Lokalizacja: Popolupo

PostN 04 paź, 2009 15:01

Po tych nowszych informacjach można wnioskować że rozgrywka będzie głównie liniowa. A niby taki wielki następca.
"Nie przeszkadzajmy wrogowi, gdy popełnia błąd"

~Napoleon Bonaparte
Offline
Avatar użytkownika

Black Shadow

Major

Major

  • Posty: 590
  • Dołączył(a): N 11 gru, 2005 18:04
  • Lokalizacja: World of Darkness

PostPn 05 paź, 2009 17:06

Jak dla mnie, OF: DR wygląda całkiem strawnie. Może być bardzo ciekawie, ale i tak priorytetem w zakupie będzie dla mnie ArmA II :)

Chociaż fakt, że muszą dodawać tryb hardcore lekko mnie zniesmaczył. A zresztą, pożyjemy, zobaczymy :]
Offline
Avatar użytkownika

-=SpecNaz=-

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Wt 10 kwi, 2007 17:01
  • Lokalizacja: Popolupo

PostWt 06 paź, 2009 15:30

Jak już strzelanka, to oby dobra.
"Nie przeszkadzajmy wrogowi, gdy popełnia błąd"

~Napoleon Bonaparte
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10713
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 06 paź, 2009 17:04

Czy Spam Troop i SpecSpam to przypadkiem nie jedna i ta sama osoba?
Ostatnio edytowano Wt 06 paź, 2009 19:43 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostŚr 07 paź, 2009 23:45

Juz po premierze. Ciekawe jak wypadnie na recenzjach w growych periodykach i wsrod graczy ...
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostCz 08 paź, 2009 07:53

Para, zdaj raport i podsumuj proszę to co wspomniałeś na TSie wczoraj :)
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostCz 08 paź, 2009 17:10

Nie będę się rozpisywał bo screeny i wideo pokazały prawie wszystko co się dało a wiadomo że obraz przekazuje więcej niż tysiąc słów ;)

Czego jednak nie widać - Kampania moim zdaniem trzyma (o dziwo! ... a może w sumie nie?) klimat CWC. Fakt, jestem dopiero w trzeciej misji kampanii (nie potrafię się obronic w wyznaczonym miejscu) ale jeśli cała kampania jest taka jak te pierwsze trzy misje, to jest naprawdę fajnie. Rodzaje zadań, sposób wykonywania zadań, klimat konfliktu - wszystko to nieco mi smakuje CWC z OFP. Jest fajnie.

Dźwięki - Panowie z Codemasters moim zdaniem wykonali dobrą robotę. Dźwięki broni różnią sie w zależności od odległości, terenu na jakim się znajdujemy, w jakim otoczeniu. Wybuchy są miłe dla ucha, granatniki na AAVP7 brzmią genialnie, m16 i m249 brzmią dobrze - tak jak w innych grach. Wchodząc do budynków dźwięk zostaje zniekształcony lekko i wytłumiony. Jest fajnie.

AI - czasem zaskakuje inteligencją, czasem irytuje okropnymi błędami. Drużyna potrafi zadbać o osłonę, postawić ogień zaporowy podczas odwrotu, iść dwójkami, a co najważniejsze - wykonywać nasze polecenia. I to bez szemrania. Medycy leczą ciężko rannych niestety do uleczenia lekko rannego trzeba im już dac rozkaz. Żołnierze flankują, obstawiają budynki, strzelają celnie, oczyszczają pomieszczenia.

Grafika - Niektóre tekstury są tragiczne. Są niskiej roździelczości i porozciągane. O ile broń z pierwszej osoby wygląda wzorowo o tyle z trzeciej osoby wygląda najwyczajniej w świecie kiepsko. Na szczęście nie chodzimy przyklejeni do kompanów i rzadko widać te kiepskie tekstury. Świetny dym i eksplozje. Modele piechoty i pojazdów mogą być. Grać co najmniej na Anizo 8x i AA 4x.

Optymalizacja - dobra jest. Gra chodzi wzorowo z wszystkim na max na dwurdzeniowym C2D E8400 3,0 ghz z ATI HD4870 512mb z włączonym Vsynciem, AA4x i Anizo16x. A tak straszyli że będzie potrzebny Quad...

Edytor - nie bawiłem się długo ale jest dosyć prosty a w dodatku umożliwia sporo rzeczy. Ciężko stwierdzić czy dorównuje ArmA2. Bywają błędy z pojazdami i waypointami do nich.

Ogółem, jest fajnie. Gram na Hardcore mode i jest momentami ciężko (może dlatego że daleko mi do pro gamerów). Gdybym miał wybierać między OFP2 a ArmA 2 nadal bym wybrał od razu ArmA 2, bez zawachania. OFP2 to moim zdaniem dobra gra i dobrze że istnieje. Potrzeba takich tytułów więcej. Na szczęście nie trzeba wybierać i można zagrać i w jedno i w drugie. Warto sprawdzić.

EDIT: Co mnie bardzo boli to tekstury w tej grze i LODy czyli poziomy detali. Ja wiem że warto zmniejszyć w nieco większej odległości detale ale kurczę - 10 metrów od pojazdu dokładny model przechodzi w kanciastą bryłę a tekstury się rozmazują. Do poprawienia...
AI wroga czasem kuleje. Bywa że nie reagują na granaty rzucane w nich. Potrafią otworzyć ogien w odległości 100 metrów i trafić pierwszym strzałem a czasem naparzać z 40 metrów i wywalić cały mag obok ciebie. W piątej misji jestem na dosyć wysokiej pozycji i widac kiepskie tekstury odległego terenu i ubogi model. Nie potrafię przydzielac ludzi na dokładne pozycje w pojeździe - suk.
Potrzeba patchy by poprawić grę graficznie i wyeliminować irytujące błędy AI. To pierwsza gra która AI towarzyszy ma lepsze od wroga ;D

Grę bym ocenił na 7-8/10. Klimat, kampania, particles i dźwięki fajne. Wyspa spora. Dobra optymalizacja kosztem objeżdżania po detalach. Edytor może być. Nie jest to gra realistyczna ale taka bardziej ambitna arcade.
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostSo 10 paź, 2009 03:24

Wszedzie chwala gre za plynnosc kosztem slabych tekstur i grafiki. Juz jest sporo recenzji, gra spotyka sie generalnie z entuzjastycznym przyjeciem. DR prezentuje nieco inne podejscie do combat sim niz bezposrednia spuscizna po OFP w postaci serii Armed Assault., aczkolwiek dobrze ze powstala ta gra. Edytor napewno wydluzy jej zywot, a community zacznie tworzyc dodatki, ktore napewno "poprawia" i uatrakcyjnia gre.

Poczekamy na demo, wowczas sie oceni.

Czy DR wykorzytuje moc wielordzeniowosc procesorow czy wszytsko na jednym rdzeniu jedzie ?
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3141
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostSo 10 paź, 2009 11:10

Sudayev napisał(a):Czy DR wykorzytuje moc wielordzeniowosc procesorow czy wszytsko na jednym rdzeniu jedzie ?

Tak, im więcej jajek tym lepiej. Między innymi silnik fizyki "Havok" potrzebuje trochę mocy. Więc CPU 4 rdzeniowe jak najbardziej wskazane. Pomijając fakt że grywalnie jest już na przeciętym C2D lub PDC np. E5200.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostSo 10 paź, 2009 14:38

Jak to na Havoku? Przciez Codemastersi mowili, ze gra powstanie na nowo opracowanym silniku EGO, ktory jest ewolucja silnika NEON na ktorym powstal COlin Dirt. Takiez to znalazlem info w sieci.
Wlasnie rano robilem rozeznanie na temat obslugi wielu rdzeni, i co najlepsze gra dolacza do tego nieduzego grona gier, ktore lubia wiecej niz jedno core.


Pytanko dla tych, ktorzy juz dorwali gre.

1. Jak zabawa wyglada w trybie "hardcore", ponoc ukrywa to HUD i inne paski.

2. czy wystepujesz deszczyk ?

3. Jak to jest z liczba jednostek na mapie? Wczesniej mowa bylo o 64, co jest troche malo.

Ktos moze to skonfrontowac ?
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostSo 10 paź, 2009 15:13

Sudayev napisał(a):1. Jak zabawa wyglada w trybie "hardcore", ponoc ukrywa to HUD i inne paski.

2. czy wystepujesz deszczyk ?


1. Hardcore wyłącza cały HUD podczas grania jako piechociarz. Pozostają jedynie komunikaty ludzi z drużyny, "róża" rozkazów i ewentualnie podgląd na wybierany obecnie ekwpiunek (pojawia sie na pare sekund i znika). Dodatkowo w trybie Hardcore nie ma żadnego sejwa w obrębie misji. Jak zaliczysz faila to trzeba zaczynać misję od nowa.

2. Nie występuje. Jest tylko opcja pogody sztormowej ale nie zobaczyłem jeszcze ani kropelki deszczu.

Co do trzeciego punktu to nie jestem w stanie odpowiedzieć. Nie próbowałem tego jeszcze. Zobaczę niedługo i najwyżej powiem.

Teraz bajer dla tych którym Anizo 8x nie starcza -
Wchodzimy w moje dokumenty -> My games -> OFPDR -> Hardware Settings i otwieramy pliczek hardware_settings_config. Tam znajdujemy linijkę
Kod: Zaznacz cały
<textures quality="1" filtering="1" anisoLevel="2" />

i zamieniamy na
Kod: Zaznacz cały
<textures quality="1" filtering="16" anisoLevel="16" />

Zapisujemy i zaznaczamy we właściwościach "tylko do odczytu". W ten sposób OFPDR nie nadpisze sobie pliku domyślnymi wartościami.
Spadek wydajności nieznaczy a tekstury rozmazują się troszeczkę dalej (troszeczkę...). W dodatku tekstury mają lepszą jakość jak patrzy się na nie pod katem. Na bliższych odległościach sa nieznacznie ostrzejsze.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3141
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostSo 10 paź, 2009 15:27

Sudayev napisał(a):Jak to na Havoku? Przciez Codemastersi mowili, ze gra powstanie na nowo opracowanym silniku EGO, ktory jest ewolucja silnika NEON na ktorym powstal COlin Dirt. Takiez to znalazlem info w sieci.

Mylisz pojęcia. Silnik gry a silnik fizyki to nie to samo. Gra jest zbudowana na bazie silnika EGO. "HAVOK" to osobny silnik fizyki. Coś ja physyx od NV tylko że liczone przez CPU a nie GPU.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10713
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 10 paź, 2009 15:36

W Dircie w configu można było cuda wyczarować - okroiłem grę z HDR'a, ustawiłem niskie LOD'y, skroiłem fizykę, wywaliłem kilka innych opcji... no generalnie udało mi się uzyskać ponad 20 fps na maszynie która nie powinna tej gry uruchomić...



...więc może warto się "pobawić"? :>
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan

Berna

PostSo 10 paź, 2009 18:33

Grać tylko po to żeby nie być gorszym od innych to wg mnie głupota. Jak się nie ma wystarczającego sprzętu to po co grać w daną grę? Co to za przyjemność grać na najniższych ustawieniach? Dlatego dałem sobie spokój z zakupem Army2 i postanowiłem poczekać na OFP:DR. Dzisiaj wiem, że było warto. OFP:DR ma na prawde niskie wymagania sprzętowe. Tym Codemasters wygrał z BiSem już w pierwszej rundzie i otrzymuje u mnie notę 10\10. Odnośnie GamePlayu, realizmu itp. wypowiem się za kilka dni, tygodni lub miesięcy gdy solidnie ją "przetrzepie". (Nie będe się zniżał do poziomu osobników oceniających grę po rozegraniu kilkunastu minut, nie wiedzących nawet ze pod klawiszem F1 są ukryte zaawansowane opcje) :PPPP
Jeżeli chodzi o klimat to już po odpaleniu pierwszej misji poczułem tzw. "bluesa" i starego dobrego OFP głównie dzięki oprawie Audio. Jeżeli chodzi o grafikę. Przypomina trochę FarCrya2, ale czy to źle? :neutral:
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10713
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 10 paź, 2009 19:23

Ludzie zarówno o realiźmie, jak i technicznym wykonaniu gry wypowiadają się bardzo źle. A niektórzy grali dużo więcej niż te parę godzin... inna sprawa, na <sąsiednim forum> Maćko dał link pokazujący jaką technologiczną miernotą jest OFP:DR - Maćko proszę uświadom Bernę.

Żeby rozjaśnić ew. nieporozumienia - o grzebaniu w configu mówiłem tym razem nie pod kątem robienia grze krzywdy a pod kątem "wymaksowania" gry, tudzież - naprawienia.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron