Teraz jest Cz 21 lis, 2019 11:35


Operation Flashpoint: Dragon Rising

Rozmowy na temat innych produkcji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPt 30 paź, 2009 15:08

Chyba sam zaloze odpowiedni topic o wyrzucenie mnie stamtad.
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostPt 30 paź, 2009 15:24

Od kiedy zobaczyłem pierwszy gameplay stwierdziłem, że ta to gra syf, ale żeby autorzy posunęli się do tego, żeby za wytyczenie minusów banować... no bez przesady. W sumie czego można się było spodziewać, próbują graczom wodę z mózgu zrobić...
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

bartekz191

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): So 15 wrz, 2007 10:58

PostSo 31 paź, 2009 22:27

Pozwolę wyrazić swoją opinię o DR, nie czytałem wcześniejszych wypowiedzi, więc proszę nie oskarżać mnie o plagiat :D Dragon Rising nie ma prawie nic wspólnego ze starym, dobrym OFP. Niepotrzebnie zrobili oddzielny edytor, wg mnie zbyt dużo w nim ułatwień. Ogólna rozgrywka przypomina mi Delta Force, może trochę bardziej Battlefield'a 2, głównie przez wydawanie rozkazów. W jedynce wygodniej czasami było pobiegać w trybie 3-osobowym, tutaj niestety go nie ma, jeżeli nie jedziemy pojazdem. Może się czepiam, ale trudno przezwyciężyć dawne przyzwyczajenia :D Dalej, strzelanie - wiem, że trzeba ludziom ułatwiać granie, ale rozsądnie, panowie... bez najmniejszego zachwiania celownika walimy headshoty jeden za drugim. Żeby nie było, że same minusy i mieszam z błotem - muzyka jest niezła i grafika nie straszy. No i przy wczytywaniu misji możemy przejrzeć różne statystyki. Gdyby nie pierwsza część, która była (i jest) symulatorem wojny, nikt by się tak nie bulwersował. Mimo wszystko, lubię Call of Duty, Medal of Honor, Battlefield'y, itp. więc nie sądzę, żebym odstawił DR na półkę :D

-edit-

Co do banowania za wytyczanie minusów... jakby nie patrzeć stworzyli coś zupełnie innego niż zapewne zamierzali, ale to raczej słaby powód do banowania :]
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostSo 31 paź, 2009 23:37

bartekz191 napisał(a):Gdyby nie pierwsza część, która była (i jest) symulatorem wojny, nikt by się tak nie bulwersował.


I w tym cała rzecz... Dzisiaj miałem okazję w DR zagrać, no powiem, że jak na FPSa to jest nawet nawet, symulator, syf syfów.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10715
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 01 lis, 2009 05:43

Z wypowiedzi community oraz modderów wyłania się oczywisty obraz kiepskiego, nie zmienionego portu z konsoli. Nikt nie poprawił nawet kilku wartości, co by ta gra miała... sens.

Ultimate AI Mod [pewniak] i Weapon Rebalance mod [afair] b. dużo ponoć naprawiają - modderzy usunęli też "tether" czyli afair ograniczenie do kwadratu 2x2. I tak dalej... tylko no właśnie, community sobie eksperymentuje z plikami, i wychodzą bardzo szybko modyfikacje, które mogło zrobić samo CM...



BIS'owcy nie olewali community, nie banowali za krytykę (zazwyczaj), nie zachowywali się tak ignorancko (niezmieniona względem konsoli wersja, brak kontaktu z community, brak dedykowanych serverów, zabezpieczeń, i tak dalej... i tak dalej...).

Ja wypróbuję grę za jakiś czas. Ponoć w coopie fajna, tylko że jak się postarasz to i CS jest realistyczny.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostWt 03 lis, 2009 19:50

CD Action 11/09, cytaty z czasopisma o dragon pissingu:

- doskonala technicznie i bardzo przystepna
- gra starcza na szesc godzin grania
- malo w niej dramtyzmu
- plytka i zarazem krotka
- stopien realizmu jest dyskusyjny. bywa bezlitosnie wysoki
- dragon rising to wciaz flashpoint i strzelaniny na dyst. 100-200m
- jeden poscisk zalatwia wszytsko, a dostac go mozna latwiej niz w pierwotnym ofp
- celnosc wrogow nie jest najwyzsza
- POD WZGLEDEM WIZUALNY DR JEST WRECZ FANTASTYCZNY.
- mimo wszystko - spory realizm!
- tryb hardcore
- krotka ale wspaniale wykonana strzelanka.
Ocena 8/10



*Strony tejze recenzji po wydarciu z gazety i odpowiedniej obrobce posluzyly mi za papier toaletowy.
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 03 lis, 2009 20:29

stopien realizmu jest dyskusyjny. bywa bezlitosnie wysoki


No proszę was... bo pęknę.

dragon rising to wciaz flashpoint i strzelaniny na dyst. 100-200m


Może i strzelaniny na taki dystans, z taką różnicą, że w OFP waliło się ogniem pojedynczym i to nieraz po dokładniejszym przycelowaniu, a w Dragonie wali się ogniem ciągłym... brawo za recke panowie z CDA. Oni OFP to chyba tylko ze słyszenia znają...

jeden poscisk zalatwia wszytsko, a dostac go mozna latwiej niz w pierwotnym ofp


Błagam, przestańcie, od śmiechu boli mnie brzuch i prawa ręka, którą chyba złamałem podczas upadku z krzesła. Przecież ta gra to na jeden wieczór. Do tego jej taktyka to (jak mi kiedyś Maćko na gg pisał i co sam stwierdziłem po zagraniu u kumpla) Follow me, form line, open fire no i po robocie.

mimo wszystko - spory realizm!


Dobra ja już się nic nie odzywam...


Sudayev napisał(a):*Strony tejze recenzji po wydarciu z gazety i odpowiedniej obrobce posluzyly mi za papier toaletowy.


Rozwaliło mnie to :D
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostWt 03 lis, 2009 20:49

Wydaje mi się, że autor (Enki) we Flashpointa nie grał, bo niektóre jego teksty brzmią jak trolling:

Co ciekawe gra pozwala na przeczesywanie skrzyń ze sprzętem wroga oraz ograbianie ubitych żołnierzy"

No proszę, nigdy bym się nie spodziewał

Dragon Rising to bowiem wciąż Flashpoint, czyli strzelaniny na dystansie stu, dwustu metrów

100m we Flashpoint to już było "danger close", 200-250 to był standard dla broni bez optyki. Zdaje się też, że na dystansach pow 300m AI albo nie wykrywa gracza, albo ma programowane go ignorować.

Stopień realizmu w Dragon Rising jest... dyskusyjny

No, szczególnie kiedy chowam się za węgieł, żeby obandażować trafienie z działka 25mm, albo strafe'ami omijam naboje wystrzelone z 5m.

Jeden pocisk w głowę załatwia tu bowiem wszystko, a "złapać" go dużo łatwiej niż. np. w pierwszym Operation Flashpoint

Bo w OFP i bez headshota można było pożegnać się z tym światem.
Ktoś napisał, że instant death to efekt nie tylko headshotów ale i skryptów kampanii (bo gracz rusza się za wolno). Ktoś, kto rozgrzebał pliki gry może potwierdzić lub zaprzeczyć?

Sztuczna inteligencja przeciwników w grze ma swoje lepsze i gorsze momenty

Zapewne te "gorsze momenty" to wtedy kiedy przebiegasz za ich plecami, a oni nie zauważą cię dopóki ich w (_!_) nie kopniesz. Jedyne zauważalne oznaki inteligencji na otwartym terenie to padnięcie na ziemię, rozpraszanie się (jeśli idą w formacji) i czołganie (do uzyskania kontaktu wzrokowego - bądź śmierci) w kierunku gracza.*

W przeciwieństwie do odporności, celność wrogów nie jest najwyższa.

Groźniejsze były autochtony z serii Delta Force. Chińczyków szkolono chyba według podręczników Szturmowców Imperium.

O edytorze:
Od wrzucenia dowolnej liczby żołnierzy pojazdów i nieruchomych struktur

Przypomina mi się stary dowcip, że Ford T był dostępny w każdym kolorze pod warunkiem, że był to kolor czarny. Tak jest i tutaj. Możemy wrzucić nieskończoną ilość sprzętu pod warunkiem, że nie więcej niż 64 na raz. A respawnami nawet w CoD możemy zrobić milionowe armie.

Teraz rozumiem rozgoryczenie fanów R6 częścią Vegas...

*Mamy tu sytuację odwrotną niż na początki pierwszego ArmA. Tam gracz nic nie widział przez trawę, a AI miało go jak na talerzu, tutaj AI w trawie jest ślepe, ale za to gracz ma wroga jak na dłoni (bo gra nie generuje trawy na większych odległościach, nawet jeśli zoomujemy)
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 03 lis, 2009 22:28

Kireta napisał(a):100m we Flashpoint to już było "danger close", 200-250 to był standard dla broni bez optyki.


W sumie tak, ale w OFP na takich odległościach to trzeba było przymierzyć, a tu walimy full auto.
Kireta napisał(a):No, szczególnie kiedy chowam się za węgieł, żeby obandażować trafienie z działka 25mm


No i nie wolno nam zapomnieć o słynnym
Codebastards napisał(a):As you can see i've taken a hit into my head. It's nothing serious, but I am bleeding, badly.

Po czym na filmiku gość, który grał wziął magiczny "First Aid Pack" i główka była nówka sztuka.

Kireta napisał(a):Bo w OFP i bez headshota można było pożegnać się z tym światem.


W sumie tak, nieraz po strzale w korpus już leżymy martwi (o głowie już nie mówiąc; choć nieraz zdarzały się sytuacje, że Armstrong z zakrwawionym ryjem łaził) po strzale w rękę przycelować wroga na wspomnianych wyżej 200 metrach to nawet Zajcew by rady nie dał, a strzał w nogi to koniec z chodzeniem, czego w Dragon (jak to Sudayev nazwał) Pissing nie uświadczymy. Bierzemy natomiast magiczną apteczkę i lecimy dalej ciąć Chinoli do nogi.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 03 lis, 2009 22:38

Do tego jej taktyka to (jak mi kiedyś Maćko na gg pisał i co sam stwierdziłem po zagraniu u kumpla) Follow me, form line, open fire no i po robocie.

skądś ja to znam
8,7
~1,1
tylko ze zamiast tego open fire
~7,6
w cqb do tego
~3,5
w 90% przypadków wystarczy bo trudniejsze manewry przez ai (bez ciągłego nadzoru ludzkiego) są niewykonalne. mówię tu o oryginalnym ofpie :]
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 03 lis, 2009 22:48

w 90% przypadków wystarczy bo trudniejsze manewry przez ai (bez ciągłego nadzoru ludzkiego) są niewykonalne


A ja tam lubię się w taktyka pobawić, kręci mnie to :razz: Po za tym może masz i rację, że lepszych trików nie zrobię, ale w ArmA2 wygląda to już lepiej i tam mogę się tak pobawić :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostPt 06 lis, 2009 16:03

Wydali patcha. Wciaz crap. Niezły dżołk.

1. The game now displays the version number on the front end

2. Video can now be captured with the software FRAPS.

3. When using the Mission Editor, if the player clicks off the game in order to move an object in the mission editor, the game will now not loses focus.

4. Gameplay online

o Lag issues reduced for 32 players pvp

o The Client and Host shooting are now synchronised. The client will no longer empty a magazine into a player and not killing him.

o In an online game, the mines are now correctly synchronised. The player can place mines on the ground with no problems.

o The weapon will now continue working if the player spam the fire button and the change fire rate button.

o The Players will now position correctly when re-spawned inside a vehicle

o Clients are now able to enter vehicles with no problem

5. All sniper rifles will now have a sway effect

6. When a building is destroyed any corpses that are within the building are removed, so they are not floating in the air.

7. The inventory UI from the crate or corpse can now be opened correctly when the player is standing at distance.

8. A rare online crash bug has been fixed when the Client is assaulting the fuel depot towards the end of the mission Bleeding Edge

9. If the fireteams are following orders and then the player select an ROE order on all fireteams including themselves the orders will now be spread across all fireteams.

10. On a Pvp game, the counter will now count correctly when the settings are restricted to no re-spawns

11. Games via a private server and password are now correctly protected. The players will now require the password to join the game.

12. The mouse wheel will now respond to the input control if the player enters a vehicle and continues to switch positions using mouse wheel.

13. The player can now change weapon with number keys while in a vehicle

14. The player can now scroll the list of names in the lobby using the middle wheel

15. The reloading time is now correct when the player is going prone straight after firing a SMAW or Queen Bee weapons.

16. The chat box will not overlap on 800x600 resolution

17. In the polish SKU, the apostrophe key is now translated correctly when changing keyboard configuration in the Front end

18. When exiting the credits, the heading will not transition twice.

19. The game has been modified to only use the original data to prevent cheating or hacking by modifying the configuration files.

20. Added script command OFP:setAIConfigPropertyValue to allow mission designers to override the AI configuration values found in the global AIConfig.xml file in user generated missions only.
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostPt 06 lis, 2009 16:42

19. The game has been modified to only use the original data to prevent cheating or hacking by modifying the configuration files.

Uch...
Znaczy, papa, poprawki zrobione przez community?
Czy źle zrozumiałem?
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10715
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 06 lis, 2009 17:15

No ja właśnie miałem to samo zasugerować nim porwano mnie na obiad ;]



W ogóle ten patch to jakiś żart. Nie naprawili nawet 1/10 problemów/braków zgłaszanych przez community. Niech żyje BIS.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostPt 06 lis, 2009 17:49

Ja to się tylko cieszę, że mój kumpel ma tą grę i zagrałem w nią u niego. To uratowało 90 moje złotych przed zmarnotrawieniem :grin:
Ostatnio edytowano Pt 06 lis, 2009 20:21 przez slacker7, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron