BiS udostępnił już nam spis komend do Armed Assault.
Zamierzam dokończyć tłumaczenie wspomnianych, jednak angielskie ja niewiele znam, w miejscach gdzie pozostaną pytajniki lub napisane jest dalej po angielsku - tam nie dałem rady. Jeżeli przetłumaczyłeś nowy kawałek, albo rozszyfrowałeś coś, z czym sobie nie poradziłem to napisz mi na PW, potem umieszcze to tuaj, aby był porządek, nick autora naturalnie zostawię. Proszę was też o informowanie o moich błędach i zgłaszanie poprawek.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Komendy:
__________________________________________________________
__________________________________________________________
#
!a
Zmienne:
a: Boolean
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Przeczy wartości a
Jeśli a jest true to zwracane jest false
Przykład:
!true
Rezultat to false
a != b
Zmienne:
a: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
b: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Sprawdza czy wartość a nie jest równa wartości b.
Przykład:
„Order1” != „Order2”
Rezultat to true, gdyż to nie są takie same ciągi znaków (String)
a%b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Number
Opis:
Reszta z dzielenia a przez b. Działa tak samo jak funkcja mod.
Przykład:
a%b
Komentarz
Tej komendy można użyć do zaokrąglania liczb w dół, np.:
_rand = random(6)
_num = _rand – (_rand % 1)
Jeśli wylosowana liczba to 3.4, do _num zostanie przypisana liczba 3.
a && b
Zmienne:
a: Boolean
b: Boolean
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Działa tak samo jak and.
Przykład:
? (alive player && alive leader player) : hint „Gracz i jego dowódca żyją.”
a > b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a większa od wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 > 0) : hint „Ciężarówka ma jeszcze trochę paliwa.”
a >= b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a większa lub równa wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 >= 0.5) : hint „Ciężarówka ma jeszcze przynajmniej połowę paliwa.”
a < b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a mniejsza od wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 < 0.5) : hint „Ciężarówka ma mniej niż połowę paliwa.”
a >= b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a mniejsza lub równa wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 <= 0) : hint „Ciężarówka nie ma już paliwa.”
a * b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Mnoży wartość a przez wartość b.
Przykład:
_ percentage = 0.5 * 100
+ valuea
Zmienne:
a: Number lub Array
Typ zwracanej wartości:
Number albo Array
Opis:
W przypadku Array zwraca kopię jego, a w przypadku Number zwraca liczbę.
Przykład:
Number: +4
Zwraca 4
Array: +[0,1,2]
Zwraca [0,1,2]
a + b
Zmienne:
a: Number, String lub Array
b: Number, String lub Array
Typ zwracanej wartości:
Number, String lub Array
Opis:
Do a zostaje dodane b. Jeśli a i b to String to wtedy na końcu a zostaje dodany String b, jeśli a i b to Array to do a zostają dodane wszystkie wartości z Array’u b.
Przykład:
Number: 1 + 2
Zwraca 3
String: „Warzywa” + „ są „ + „fajne”
Zwraca String „Warzywa są fajne”
Array: [0,1,2] + [1,2,3]
Zwraca Array [0,1,2,1,2,3]
- a
Zmienne:
a: Number
Typ zwracanej wartości:
Number
Opis:
Odejmuje od liczby 0 wartość a.
Przykład:
- - 10
Zwraca 10 (minus i minus tworzą razem plus, czyli do 0 dodajemy 10)
a + b
Zmienne:
a: Number lub Array
b: Number lub Array
Typ zwracanej wartości:
Number lub Array
Opis:
Dla Number odejmuje liczbę a od liczby b.
Dla Array usuwa z Array a wszystkie wektory występujące też w Array’u b.
Przykład:
Number: 10 – 7
Zwraca 3
Array: [1,2,2,player,”String”] – [2,player,player,”String”]
Zwraca [1]
a / b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Dzieli wartość a przez wartość b.
Przykład:
_sum = 15 / 3
Teraz _sum równe jest 5.
a == b
Zmienne:
a: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
b: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Sprawdza czy wartość a jest równa wartości b.
Przykład:
? (leader group player == player) : „Jesteś dowódcą swojej grupy.”
Rezultat to true, gdyż to nie są takie same ciągi znaków (String)
Komentarz:
Nie działa jeśli a lub b to Array lub Boolean.
Na przykład:
? myArray == [] : hint „ To test”
Zwróci błąd.
Poprawnie będzie:
? (Mount myArray == 0) : hint „To test”
a ^ b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Number
Opis:
Podnosi wartość a do potęgi b.
Przykład:
5 ^ 2
Zwróci 25.
a || b
Zmienne:
a: Boolean
b: Boolean
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Działa tak samo jak or.
Przykład:
? (canMove tank1 || canMove tank2) : hint “Oba nasze czołgi są w stanie się poruszać.”
a = b
Zmienne:
a: Number, Group, String lub Object
b: Number, Group, String lub Object
Typ zwracanej wartości:
Nic nie zwraca
Opis:
a ma tą samą wartość co b
Przykład:
_value = 5
_group = group player
_string = “Witaj, świecie!”
_object = tank1
config/Name
Zmienne:
config: Config
name: String
Typ zwracanej wartości:
Config
Wymagana wersja:
2.92
Opis:
Returns subentry of config entry with given name.
Przykład:
configFile / “CfgVehicles”
config >> Name
Zmienne:
config: Config
name: String
Typ zwracanej wartości:
Config
Wymagana wersja:
2.35
Opis:
Returns subentry of config entry with given name.
Przykład:
configFile >> “CfgVehicles”
Zamierzam dokończyć tłumaczenie wspomnianych, jednak angielskie ja niewiele znam, w miejscach gdzie pozostaną pytajniki lub napisane jest dalej po angielsku - tam nie dałem rady. Jeżeli przetłumaczyłeś nowy kawałek, albo rozszyfrowałeś coś, z czym sobie nie poradziłem to napisz mi na PW, potem umieszcze to tuaj, aby był porządek, nick autora naturalnie zostawię. Proszę was też o informowanie o moich błędach i zgłaszanie poprawek.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Komendy:
__________________________________________________________
__________________________________________________________
#
!a
Zmienne:
a: Boolean
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Przeczy wartości a
Jeśli a jest true to zwracane jest false
Przykład:
!true
Rezultat to false
a != b
Zmienne:
a: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
b: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Sprawdza czy wartość a nie jest równa wartości b.
Przykład:
„Order1” != „Order2”
Rezultat to true, gdyż to nie są takie same ciągi znaków (String)
a%b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Number
Opis:
Reszta z dzielenia a przez b. Działa tak samo jak funkcja mod.
Przykład:
a%b
Komentarz
Tej komendy można użyć do zaokrąglania liczb w dół, np.:
_rand = random(6)
_num = _rand – (_rand % 1)
Jeśli wylosowana liczba to 3.4, do _num zostanie przypisana liczba 3.
a && b
Zmienne:
a: Boolean
b: Boolean
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Działa tak samo jak and.
Przykład:
? (alive player && alive leader player) : hint „Gracz i jego dowódca żyją.”
a > b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a większa od wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 > 0) : hint „Ciężarówka ma jeszcze trochę paliwa.”
a >= b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a większa lub równa wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 >= 0.5) : hint „Ciężarówka ma jeszcze przynajmniej połowę paliwa.”
a < b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a mniejsza od wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 < 0.5) : hint „Ciężarówka ma mniej niż połowę paliwa.”
a >= b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Wartość a mniejsza lub równa wartości b.
Przykład:
? (fuel truck1 <= 0) : hint „Ciężarówka nie ma już paliwa.”
a * b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Mnoży wartość a przez wartość b.
Przykład:
_ percentage = 0.5 * 100
+ valuea
Zmienne:
a: Number lub Array
Typ zwracanej wartości:
Number albo Array
Opis:
W przypadku Array zwraca kopię jego, a w przypadku Number zwraca liczbę.
Przykład:
Number: +4
Zwraca 4
Array: +[0,1,2]
Zwraca [0,1,2]
a + b
Zmienne:
a: Number, String lub Array
b: Number, String lub Array
Typ zwracanej wartości:
Number, String lub Array
Opis:
Do a zostaje dodane b. Jeśli a i b to String to wtedy na końcu a zostaje dodany String b, jeśli a i b to Array to do a zostają dodane wszystkie wartości z Array’u b.
Przykład:
Number: 1 + 2
Zwraca 3
String: „Warzywa” + „ są „ + „fajne”
Zwraca String „Warzywa są fajne”
Array: [0,1,2] + [1,2,3]
Zwraca Array [0,1,2,1,2,3]
- a
Zmienne:
a: Number
Typ zwracanej wartości:
Number
Opis:
Odejmuje od liczby 0 wartość a.
Przykład:
- - 10
Zwraca 10 (minus i minus tworzą razem plus, czyli do 0 dodajemy 10)
a + b
Zmienne:
a: Number lub Array
b: Number lub Array
Typ zwracanej wartości:
Number lub Array
Opis:
Dla Number odejmuje liczbę a od liczby b.
Dla Array usuwa z Array a wszystkie wektory występujące też w Array’u b.
Przykład:
Number: 10 – 7
Zwraca 3
Array: [1,2,2,player,”String”] – [2,player,player,”String”]
Zwraca [1]
a / b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Dzieli wartość a przez wartość b.
Przykład:
_sum = 15 / 3
Teraz _sum równe jest 5.
a == b
Zmienne:
a: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
b: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Sprawdza czy wartość a jest równa wartości b.
Przykład:
? (leader group player == player) : „Jesteś dowódcą swojej grupy.”
Rezultat to true, gdyż to nie są takie same ciągi znaków (String)
Komentarz:
Nie działa jeśli a lub b to Array lub Boolean.
Na przykład:
? myArray == [] : hint „ To test”
Zwróci błąd.
Poprawnie będzie:
? (Mount myArray == 0) : hint „To test”
a ^ b
Zmienne:
a: Number
b: Number
Typ zwracanej wartości:
Number
Opis:
Podnosi wartość a do potęgi b.
Przykład:
5 ^ 2
Zwróci 25.
a || b
Zmienne:
a: Boolean
b: Boolean
Typ zwracanej wartości:
Boolean
Opis:
Działa tak samo jak or.
Przykład:
? (canMove tank1 || canMove tank2) : hint “Oba nasze czołgi są w stanie się poruszać.”
a = b
Zmienne:
a: Number, Group, String lub Object
b: Number, Group, String lub Object
Typ zwracanej wartości:
Nic nie zwraca
Opis:
a ma tą samą wartość co b
Przykład:
_value = 5
_group = group player
_string = “Witaj, świecie!”
_object = tank1
config/Name
Zmienne:
config: Config
name: String
Typ zwracanej wartości:
Config
Wymagana wersja:
2.92
Opis:
Returns subentry of config entry with given name.
Przykład:
configFile / “CfgVehicles”
config >> Name
Zmienne:
config: Config
name: String
Typ zwracanej wartości:
Config
Wymagana wersja:
2.35
Opis:
Returns subentry of config entry with given name.
Przykład:
configFile >> “CfgVehicles”