Teraz jest Pn 18 gru, 2017 10:58


ArmA - spis komend

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

ArmA - spis komend

PostPt 21 lip, 2006 16:00

BiS udostępnił już nam spis komend do Armed Assault.
Zamierzam dokończyć tłumaczenie wspomnianych, jednak angielskie ja niewiele znam, w miejscach gdzie pozostaną pytajniki lub napisane jest dalej po angielsku - tam nie dałem rady. Jeżeli przetłumaczyłeś nowy kawałek, albo rozszyfrowałeś coś, z czym sobie nie poradziłem to napisz mi na PW, potem umieszcze to tuaj, aby był porządek, nick autora naturalnie zostawię. Proszę was też o informowanie o moich błędach i zgłaszanie poprawek.:)

__________________________________________________________

__________________________________________________________
Komendy:


__________________________________________________________

__________________________________________________________

#

!a
Zmienne:
a: Boolean

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Przeczy wartości a
Jeśli a jest true to zwracane jest false

Przykład:
!true
Rezultat to false


a != b
Zmienne:
a: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
b: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Sprawdza czy wartość a nie jest równa wartości b.

Przykład:
„Order1” != „Order2”
Rezultat to true, gdyż to nie są takie same ciągi znaków (String)


a%b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Number

Opis:
Reszta z dzielenia a przez b. Działa tak samo jak funkcja mod.

Przykład:
a%b

Komentarz
Tej komendy można użyć do zaokrąglania liczb w dół, np.:

_rand = random(6)
_num = _rand – (_rand % 1)

Jeśli wylosowana liczba to 3.4, do _num zostanie przypisana liczba 3.


a && b
Zmienne:
a: Boolean
b: Boolean

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Działa tak samo jak and.

Przykład:
? (alive player && alive leader player) : hint „Gracz i jego dowódca żyją.”


a > b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Wartość a większa od wartości b.

Przykład:
? (fuel truck1 > 0) : hint „Ciężarówka ma jeszcze trochę paliwa.”


a >= b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Wartość a większa lub równa wartości b.

Przykład:
? (fuel truck1 >= 0.5) : hint „Ciężarówka ma jeszcze przynajmniej połowę paliwa.”


a < b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Wartość a mniejsza od wartości b.

Przykład:
? (fuel truck1 < 0.5) : hint „Ciężarówka ma mniej niż połowę paliwa.”

a >= b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Wartość a mniejsza lub równa wartości b.

Przykład:
? (fuel truck1 <= 0) : hint „Ciężarówka nie ma już paliwa.”

a * b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Mnoży wartość a przez wartość b.

Przykład:
_ percentage = 0.5 * 100


+ valuea
Zmienne:
a: Number lub Array

Typ zwracanej wartości:
Number albo Array

Opis:
W przypadku Array zwraca kopię jego, a w przypadku Number zwraca liczbę.

Przykład:
Number: +4
Zwraca 4
Array: +[0,1,2]
Zwraca [0,1,2]


a + b
Zmienne:
a: Number, String lub Array
b: Number, String lub Array

Typ zwracanej wartości:
Number, String lub Array

Opis:
Do a zostaje dodane b. Jeśli a i b to String to wtedy na końcu a zostaje dodany String b, jeśli a i b to Array to do a zostają dodane wszystkie wartości z Array’u b.

Przykład:
Number: 1 + 2
Zwraca 3
String: „Warzywa” + „ są „ + „fajne”
Zwraca String „Warzywa są fajne”
Array: [0,1,2] + [1,2,3]
Zwraca Array [0,1,2,1,2,3]


- a
Zmienne:
a: Number

Typ zwracanej wartości:
Number

Opis:
Odejmuje od liczby 0 wartość a.

Przykład:
- - 10
Zwraca 10 (minus i minus tworzą razem plus, czyli do 0 dodajemy 10)


a + b
Zmienne:
a: Number lub Array
b: Number lub Array

Typ zwracanej wartości:
Number lub Array

Opis:
Dla Number odejmuje liczbę a od liczby b.
Dla Array usuwa z Array a wszystkie wektory występujące też w Array’u b.

Przykład:
Number: 10 – 7
Zwraca 3
Array: [1,2,2,player,”String”] – [2,player,player,”String”]
Zwraca [1]


a / b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Dzieli wartość a przez wartość b.

Przykład:
_sum = 15 / 3
Teraz _sum równe jest 5.


a == b
Zmienne:
a: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control
b: Number, Side, String, Object, Group, Structured Text, Config, Display lub Control

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Sprawdza czy wartość a jest równa wartości b.

Przykład:
? (leader group player == player) : „Jesteś dowódcą swojej grupy.”
Rezultat to true, gdyż to nie są takie same ciągi znaków (String)

Komentarz:
Nie działa jeśli a lub b to Array lub Boolean.
Na przykład:
? myArray == [] : hint „ To test”
Zwróci błąd.
Poprawnie będzie:
? (Mount myArray == 0) : hint „To test”


a ^ b
Zmienne:
a: Number
b: Number

Typ zwracanej wartości:
Number

Opis:
Podnosi wartość a do potęgi b.

Przykład:
5 ^ 2
Zwróci 25.


a || b
Zmienne:
a: Boolean
b: Boolean

Typ zwracanej wartości:
Boolean

Opis:
Działa tak samo jak or.

Przykład:
? (canMove tank1 || canMove tank2) : hint “Oba nasze czołgi są w stanie się poruszać.”

a = b
Zmienne:
a: Number, Group, String lub Object
b: Number, Group, String lub Object

Typ zwracanej wartości:
Nic nie zwraca

Opis:
a ma tą samą wartość co b

Przykład:
_value = 5
_group = group player
_string = “Witaj, świecie!”
_object = tank1


config/Name
Zmienne:
config: Config
name: String

Typ zwracanej wartości:
Config

Wymagana wersja:
2.92

Opis:
Returns subentry of config entry with given name.

Przykład:
configFile / “CfgVehicles”


config >> Name
Zmienne:
config: Config
name: String

Typ zwracanej wartości:
Config

Wymagana wersja:
2.35

Opis:
Returns subentry of config entry with given name.

Przykład:
configFile >> “CfgVehicles”

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość