Teraz jest Pt 29 mar, 2024 16:33


ArmA - problemy z grą

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostCz 04 sty, 2007 13:41

Do wszystkich którzy mają problem z ArmA

Niestety ale musicie sobie wbić do główki :glupek2: iż większość waszych przypadków jest spowodowana syfem w waszym systemie.

Przykład ostatniego postu jest taki iż mam podobną konfiguracje i nie miałem oraz nie mam żadnego problemu... ani z grą ani z patchem.

Przyjżyjcie się dokładniej swojemu systemowi, proponuję zacząć od sprawdzenia wolnej przestrzeni na dyskach, odinstalowanie nieużywanego oprogramowania, wyczyszczenie tempów, możliwe że macie taki syf że pozostaje święty reinstal. Możliwe że macie wiele inny aplikacji które kolidują z ArmA.

Nie mówie że z tą grą wszystko jest OK, po prostu jest troszku kapryśna. A Wy zamiast pomyśleć i zadziałać wypłakujecie się na forach.
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostCz 04 sty, 2007 14:42

j.w.
w uruchom wpiszcie sobie msconfig
1.wszystkie pozycje w zakladce SYSTEM.INI oraz WIN.INI mogą być WYłÂˇCZONE (takie zalecenie dawal nawet sam Microsoft)
2. w zakładce URUCHAMIANIE wg mnie powinien byc tylko antywirus i firewall. (ja osobiscie mam wszystko wylaczone). jestem pewien ze wielu z Was ma włączone "potrzebne" rzeczy takie jak nerocheck, msoffice, winampa, jakies adobe etc. zapewniam, ze PRAWIE wszystko a to rzeczy zbedne. wylaczcie sobie i zobaczcie czy w czyms to wam przeszkadza. jesli nie to macie troche ramu i procka "wiecej"
3. zakladka USłUGI - tu jest dopiero miejsce do popisu. ich opis jest w moj komputer(prawy przycisk myszy)/zarządzaj/usługi i aplikacje/usługi w kolumnie opis. Praktycznie 50% da sie powylaczac bez obaw.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 04 sty, 2007 15:50

Jonez napisał(a):Sejtan, co do ładowania tekstur, co zostało opisane na pewnym Polskim serwisie... ale nie mogę wkleić linku, bo...

... administracja miałaby mi za złe :rotfl2: W każdym razie, chodzi ponoć o dysk.

Szewczur geniuszu, wyłącz antyaliasing. Twój komp to przestarzały gruchot biorąc pod uwagę wymagania Army.

A Tobie się jeszcze anty-aliasingu zachciało :lol: Wyłącz też filtrowanie anizotropowe i zjedź z widocznością do 1000.


Nom, tylko, że ten pewny polski serwis też musi gdzieś informacji zaciągać... np TUTAJ :]

Wygląda na to, że już wiemy w czym tkwi największy problem, bo pośrednim "zakłuceniem" gry może być, tak jak jest napisane wyżej, zawalony system itp.

Zapomniałeś wspomnieć o syfie Razz :P

A tu wkleje posta z BI forum:

Ive done numerous tests with this game for performance tweaks and im finding it has little to do with CPU, GPU, memory, or settings. So far i tested the game by underclocking my components one at a time, then gradually overclocking each one item to as much as 50%. So i did this test on the same computer with a frame counter to see the differences.

@800 x 600 res all low settings
For example,I just did these settings a few hours ago:
2.6 ghz , card clock 480/450 - 23 fps
2.6 ghz , card clock 520/475 - 23 fps
2.6 ghz , card clock 520/475 - 23 fps (tighter memory timings)
2.8 ghz Card clock 480/431 - 23 fps
2.8 ghz Card clock 520/475 - 23 fps
2.8 ghz Card clock 520/475 - 23 fps (tight memory timings)
3.0 ghz Card Under Clocked 475/440 - 24fps?Pytajnik
3.0 ghz Card Over clocked 520/475 - 24fps
3.0 ghz Card clock 520/475 - 24 fps (tight timings)
3.2 ghz Card clock 475/440 - 24 fps
3.2 ghz Card clock 520/475 - 23 fps
3.2 ghz Card clock 520/475 - 25 fps (tight timings)
3.3 ghz Card Under Clocked 475/440 - 24fps
3.3 ghz Card Over clocked 480/450 - 25fps
3.3 ghz Card over clocked 520/475 - 25 fps (tight timings)

As you can see there is no substantial variations in performance as far as CPU GPU and memory. Seems that balance is more important since bottlenecks are hard to spot here. I read Whiskey posting something about Hard Drives being key so I did the same tests above with a clean drive and Arma installed on the drive. The FPS jumped 2-3 frames on every test i did. Seems this game may heavily depend on a good (or very well formatted) HD for maximum benefits to hardware. In no way am I saying this proves anything one way or another, except maybe about how poorly optimized this game really is.

Oh, btw, video cards tested by another party has confirmed that the quality of the card has little bearing on performance outcomes. It's a total package of Hardware that seems to make the most differences. A great card with slow memory or outdated and cluttered HD= bad perfomance...ect..ect.


[Monty] Scaliłem Twoje dwa posty w jeden.

[Sejtan] Kwituje :]
Ostatnio edytowano N 07 sty, 2007 11:08 przez Sejtan, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 04 sty, 2007 16:11

A powie mi ktoś, jak to się stało, że oficer na screenie został zmutowany?
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostCz 04 sty, 2007 16:13

nie wierze, ze dysk tak wplywa na gre. znaczyloby to ze ciagle jest odczyt z dysku! nie przesadzajmy.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 04 sty, 2007 16:16

Nie wiem dokładnie, czy jest taka animacja, ale jak przeglądałem liste animacji w formie misji w edytorze, natknołem się na animacje która robiła z rąk żołnierza coś w stylu yyy... jak by to... :neutral: rąk Edwarda Nożycorękiego :D :P
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostCz 04 sty, 2007 18:20

kondor napisał(a):nie wierze, ze dysk tak wplywa na gre. znaczyloby to ze ciagle jest odczyt z dysku! nie przesadzajmy.


Ta teoria jest ściemniana :)
Ja zwróciłem uwagę na to że im dłużej gram w ArmA tym dłużej textury się ładują podczas respawnów lub szybkich zmian dużych odległości... tu mi coś wygląda na złe wykorzystywanie zasobów pamięci, lub pętlenie się jakichś procedur.
Odgrzewanie silnika nie wyszło BIS'owi zbytnio na dobre, chodź w pierwszych momentach grania chodzi rewelacyjnie... myślę że można się nastawić na poprawę w kolejnych patch'ach.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 04 sty, 2007 20:11

Tiak. To ma sens. U mnie też tak jest. Zachowuje się tak jakby przed wczytaniem kolejnych tekstur NIE usunął z pamięci poprzednich choć tych samych, ta jest zawalona i nie może przyjąć więcej. Wczoraj tak miałem, ale uruchomiłem ponownie i wszystko było git.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

james_gastovski

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 318
  • Dołączył(a): N 02 kwi, 2006 14:56

PostSo 06 sty, 2007 11:25

I właśnie tak zabezpieczenia antypirackie najbardziej utrudniają życie posiadaczom oryginalnych gier...
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagi fhtagn.
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostSo 06 sty, 2007 15:52

Dziwne, że u mojego kumpla moje Armed Assault chodzi bez żadnych protestów*, mimo daemonów, alcoholów i innych używek. StarForce widać bardzo wybiórczo podchodzi do komputerów, a to raczej nie przemawia za tym "zabezpieczeniem".

* mam nadzieję że licencja ArmA to nie microsoftowski OEM :???:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 06 sty, 2007 16:00

Może to nośnik jest wadliwy?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostSo 06 sty, 2007 16:17

Nie zmienia to faktu, że StarForce jest gwoździem i trumną ArmA :lol: LEM powinno się go pozbyć i zastąpić bardziej przyjaznym dla uczciwego użytkownika zabezpieczeniem, póki ArmA się sprzedaje i jest oceniana przez graczy.

No ale jeśli "spece" od marketingu LEM/BIS uważają, że im bardziej upierdliwe zabezpieczenie w oryginalnym produkcie, tym więcej sprzedanych egzemplarzy (ciekawe z jakiej szkoły ekonomicznej...) - pozwolę sobie nie dokończyć :neutral:

Prawda jest taka, że "polscy" wydawcy mają gdzieś klientów, zupełnie jak sprzedawcy sprzętu RTV/AGD/komputerowego (kup pan ten cacany sprzęt i żebym cię tu więcej nie widział!)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostSo 06 sty, 2007 23:28

Nie.. U mnie tak samo jest, a kompy mamy podobne, wyjątkiem u Ciebie jest x2. Możliwe, że to coś z tym multitexturowaniem, nie wiem, nie znam się :P. U mnie nie ma problemów z teksturami, na forum BiS ktoś przeprowadził test i wynikło, że to zależy od prędkości HDD, który wczytuje pozostałe tekstury.
A i możliwe, że ten cień na piasku to efekt filtrowania anizotropowego.

Jakby kogoś to interesowało, to gram na takich ustawieniach i jest bardzo ładnie i płynnie :), poza tym między ustawieniami Hight a Very Hight nie zauważyłem wielkich o ile żadnych zmian.

http://img.photobucket.com/albums/v305/ ... config.jpg
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 07 sty, 2007 14:24

Jak już Jonez powiedział... w pewnym Polskim serwisie :] natknołem się na newsa od Rainbow'a:

Locke@Germany zainicjował na oficjalnym forum ArmA ciekawy wątek dotyczący jego znalezisk w plikach PBO gry. Temat ponownie zahacza o popularny już wątek słabej optymalizacji gry. Tym razem wieści są bardziej dobijające, gdyż wg. Locke'a w plikach gry znajduje się około 4000 plików zupełnie nieużytecznych i nieużywanych przez grę, które razem zajmują 314 MB! Dla przykładu:


Air.pbo/AIM9xSidewinder.p3d
Air.pbo/Sidewinder_proxy.p3d

(jest to ten sam model 3D)


Air.pbo/Data/Anim/Mi17_Cargo02_V2.rtm
Air.pbo/Data/Anim/Mi17_Cargo02_V6.rtm

(ta sama animacja)


Plik m_000_000_lco.paa (katalog - Sara.pbo/Data/Layers) jest skopiowany około 1200 w tym samym katalogu, w wyniku czego ta sama tekstura, mająca tą samą zawartość skopiowana w takiej ilość waży dodatkowe 195 MB!



Ondrej Spanel - główny programista BIS bardzo szybko zareagował na owe doniesienie, w którym stwierdził, iż poza zwiększoną wagą danych pliki te nie mają żadnego wpływu na wydajność gry.

Czy można być tego w 100% pewien? Cieżko powiedzieć, ale miejmy nadzieję, iż BIS poprawi to w kolejnym patchu.


Ciekawe nie?

Mam nadzieje, że nie będzie miał mi nikt za złe tego, że zacytowałem newsa, który (niestety) nie pochodzi z naszego serwisu?
Ostatnio edytowano N 07 sty, 2007 15:30 przez Sejtan, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 07 sty, 2007 14:45

nie mają żadnego wpływu na wydajność gry.


CO ?! :x
Czy oni nie syłszeli nigdy o przepakowaniu OFP addonami?!
Pamiętam jak kiedy uruchomiłem sobie z 5 modów + 3 GB addonów. I nie dało sie grać, a to było OFP. Tu jest ArmA i tym razem to autorzy przepakowali gre całą masą tych samych plików! LOL!
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron