Teraz jest N 28 kwi, 2024 10:10


ArmA - problemy z grą

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 12 sty, 2007 19:35

Silnik nie ma z wieżyczką nic wspólnego. I pobraffdzie sfojom polszczysnem.

A tak w ogóle Radziu to wreszcie zrobiłeś coś pożytecznego i dzięki Ci za to.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostPt 12 sty, 2007 20:24

doczytałem sie, że pancerz M113 jest mocnieszy niż BMP

Ale jezeli chodzi o grubość?
Bo trzeba wziąść pod uwage nachylenie płyt pancerza (m113 to samobierzny, blaszny kloc :P ; a bwp z przodu ma pochyły pancerz- piciski często rykoszetują, za to z boku czy z tyłu to mogiła :P )...
Więc HP za dużo się nie wskóra ("lepsiejszy" byłby skrypt :P ).

I pobraffdzie sfojom polszczysnem.


Fies co, muse ci coz powiedciec pryfadnie... Robie je specjalnie lda ciebie :twisted:
Zresztą, nie myl literówek czy błedów ortograficznych z fonetycznymi...
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostPt 12 sty, 2007 21:34

Radeon napisał(a):Edit: Zawuażyliście, że podczas obracania wieżyczki w M113 uruchamiany jest silnik? Tak jest na prawde czy to bug?


no raczej nie, coś go musi napędzać... no chyba że M113 to nowoczesna hybryda z silnikiem elektrycznym :P (w lexusie jak jedziesz tylko na elektryku to absolutnie nie slychać nawet szmerów z silnika).
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostSo 13 sty, 2007 02:07

no raczej nie, coś go musi napędzać... no chyba że M113 to nowoczesna hybryda z silnikiem elektrycznym


1 M113 to nie jest nowoczesna konstrukcją (choć jest to konstrukcja z dużym potencjałem jeżeli chodzi o wszelkiej maści modyfikacje i usprawnienia)
2 Nie stosuje się jednostki napędowej pojazdu do obracania wierzą (za dużo technicznych komplikacji; o wiele prościej i łatwiej jest zastsować silnik elektryczny)... Nie znam konstrukcji wozu bojowego w którym to silnik (jakiś system przekładni) odpowiada za obracanie wierzą (do tego stosuje się odrębny napęd lub wcale się go nie stosuje- np. panzerkampfwagen IV ausf. J).

Jak myślicie da się to jakoś zlikwidować (czy ten "problem" tkwi tak głęboko w grze że mozna tylko niwelować jego przykre następstwa)?
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostSo 13 sty, 2007 11:19

czemu ku*** nie można tego HDR wyłączyć ?

ArmA w trybie 16bitowym
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostSo 13 sty, 2007 14:39

ktoś sie ze mnie śmial, że chwale Call of Duty 2 - tam to jest niemożliwe !

Tak samo jak w większości gier z końca zeszłego stulecia :P
Taki silnik (i chyba nic teraz na to się nie poradzi- może w dodatku do ArmA się to poprawi :P ).
1 Nie śmiałem się, Vilas :]
2 Nie chodziło mi o to że CoD2 to słaba gra (bo tak przecież nie jest)... Chodziło mi o to że CoD2 nie jest symulatorem pola walki (zresztą ArmA czy Ofp też; dopiero o VBS i VBS2 mozna tak powiedzieć).
Nie ma co ArmA z Cod porównywać bo to zupełnie inna bajka (co innego z ofp czy BiA)... Nie uda się osiągnąć w ArmA takiej intensywności walk jak w CoD (zupęłnie inna mechanika rozgrywki).
Zdażały się misje (np. w FDF- też w FDF WWII) gdzie lufy karabinów były rozgrzane do czerwoności ale takiej widowiskowości jak w CoD nie da się w ArmA (lub ofp osiągnąć) osiągnąć...
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostSo 13 sty, 2007 15:39

vilasss napisał(a):jaka jazda :

http://www.youtube.com/watch?v=jfxPksT-cT0

koles ma 7950 GTX z 1 GB ramu w karcie, ma super sprzęt i mu sie tnie

na forum BIS piszą, że ARMA źle dziala z NVidią !!!!

kurna specjalnie kompa kupowałem, gdybym wiedział to bym nie kupował a ni kompa ani army

ARMA to g*** a nie gra, chyba, zę powiedzą, ze to beta testowa i to naprawią

aha

budynek nie chroni przed odłamkami granatów, mówią, że to symulator pola walki, stałem przy budynku rzucałem granaty i uciekałem za róg, raniony
rzucałem granat z okna, padałem na podłoge, ranny

super, jak to ma być symulator ?
ktoś sie ze mnie śmial, że chwale Call of Duty 2 - tam to jest niemożliwe !
chyba, że wszystkie domki w BIS to ccienki gipsokarton


Buah! ¬le chodzi na Nvidi? Bzdury totalne. Nawet posiadacze słynnego konkurenta 7900GS -> X1950 Pro mają z ArmA problemy i tego jestem pewien jak nigdy. NAPEWNO MA ZBYT WOLNY HDD! :hahaha:
Bzdury... Ale tak twierdzą na forum BIS i to pewnie jest święte... No ciekawe. Ja mam na HDD 16 Mb Cache'u i w porównaniu z moim starym dyskiem ten cache robi swoje. No to co? Kupujemy do ArmA Raptora? 10000 rpm? :|
I w tym przypadku potwierdza się wynik mojego testu. Tak samo jak Yaciek napisał, że na jego komputerze ma mniejsze problemy albo po prostu takie kfiatki zdarzają mu się później niż posiadaczom 1 GB Ram. Dlaczego? On ma wiecej i co? ArmA ma większą "szafę" na zagracanie. Tak samo jest w przypadku tego gościa. Jestem pewien, że przez dość długi czas gra swobodnie na Very Hight, powiedzmy na Hight. Do tego ma 1 GB na karcie, a ile ma RAM? No powiedzmy, że 4 GB :twisted: . ArmA ma jeszcze więcej miejsca na "wysypisko śmieci". A jak ktoś powie, że to przez silnik ArmA albo coś innego, który daje VGA po dupie i rozgrzewa ją do czerwoności do go chyba powiesze. :D
Wczoraj sprawdzałem RivaTunerem podczas gry. Na 30% obrotów wentylatora na mojej VGA, która jest w podpisie karta miała ~65 - ~70 stopni, za to procesor obciążony w 95% - 100%. Pamięć oczywiście się zawalała niemiłosiernie, ta na VGA i RAM.
Zrobiłem sobie test porównawczy, co prawda nie na grze podobnej do ArmA, ale bardziej wymagającej od komputera jak i równierz podobno "słabiej" zoptymalizowanej. Mowa o Gothic 3. Grafika jest tam bardzo ładna, ale nie o tym mowa. Chciałem sprawdzić jak G3 obciąża VGA, CPU i RAM. Na tych samych ustawieniach Fan w RT, temperatura VGA wynosiła w porywach 98 stopni! W porównaniu do ArmA różnica jest dość duża, musiałem zwiekszyć obroty wentlatora do 60%, wtedy temp. spadła do około 70 stopni. Obciążenie cpu to 80% - 100%, ale w zasadzie prawie tego nie widać. Teraz rzecz najważniejsza jeżeli idzie o porównanie. Pamięć RAM. W G3 nie ma takiego czegoś jak zapychanie, a wieżcie, że w tej gre jest dość dużo wczytywania saveów ;). Użycie pamięci to 849 MB - 987 MB w porywach całe 1024. Ale... Gothic umie korzystać z RAM i go nie zawala, kiedy wokół gracza nie ma tylu tekstur i innych bajerów pamięć jest czyszczona ze zbędnych plików, a i równie szybko pliki są wczytywan do pamięci kiedy jest coś więcej. G3 laguje tylko wtedy kiedy musi coś sobie doczytać, np. podczas szybkiego przemieszczania się, kiedy to tekstury terenu, drzew i innych są szybko ładowane do pamięci, a tego tam jest owiele więcej niż w ArmA, fakt wyspa jest inaczej renderowana, ale sam fakt POPRAWNEGO wykorzystania RAM rzuca się w oczy. Nawet jak mamy do okoła siebie całą masę wrogów to G3 zlagnie dosłownie na 2 sekndy, wtedy jest już wszystko wczytane i można się cieszyć grą. Nie to co ArmA. Nie wiem czy to dobre porównanie, ale widać, że Armed Assault jest po prostu "niechlujną grą", jeśli wiecie co mam na myśli.

Edit: Z tym obracaniem wierzyczki to nie tylko z M113, postawcie sobie Abramsa i jako dowódzca obróćcie sobie MG zamontowanym na wierzy, włączy Wam się silnik.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostSo 13 sty, 2007 15:50

2.5XP / 6800 GT PRO (GoldSample) / 1280MB RAM / Audigy1

language="English";
adapter=-1;
3D_Performance=5338.000000;
Resolution_W=1024;
Resolution_H=768;
Resolution_Bpp=16;
refresh=85;
FSAA=1;
HDRPrecision=0;
lastDeviceId="4318,69,134287536";
localVRAM=256897024;
nonlocalVRAM=57671679;

na takich ustawieniach chodzi przyzwoicie, można sobie spokojnie pograć z 2~3 godzinki, później znikają tekstury i znacznie spada ilość FPS'ów
Mów mi milordzie łapserdaku!
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostSo 13 sty, 2007 18:12

Ot zryte "zakodowanie" ArmA by BiS...
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 14 sty, 2007 02:23

Coś jest zrypane. U mnie wykrywa 258 Ram. Tylko 2 MB więcej. To nie jest wielka różnica.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostN 14 sty, 2007 10:12

nonlocalVRAM=319815680; <vilassss
nonlocalVRAM=57671679; <mant3z


:shock:

to na pewno nie chodzi o RAM bo mam go więcej od ciebie a tu widać wielką różnicę między twoją a moją wartością
Ostatnio edytowano N 14 sty, 2007 11:15 przez mant3z, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostN 14 sty, 2007 11:03

language="English";
adapter=-1;
3D_Performance=5338.000000;
Resolution_W=1024;
Resolution_H=768;
Resolution_Bpp=16;
refresh=85;
FSAA=1;
HDRPrecision=0;
lastDeviceId="4318,69,134287536";
localVRAM=256897024;
nonlocalVRAM=57671679;
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostN 14 sty, 2007 11:11

hehe... mój post z configiem jest nad twoim vilasss, Reyhard nie trzeba było powtarzać, mimo to dzięki.
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostN 14 sty, 2007 11:41

vilasss napisał(a):- burst 134 mb/s
- av read 61.8 mb/s
- random acces 16.7 ms

nie wiem co to oznacza ale zrobiłem programem HD Tach test długi

bo ktoś ciagle na BIS sie upiera, że to HD


Bzdura - to ArmA :lol:

To oznacza, że masz 4 razy szybszy dysk od mojego...
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 14 sty, 2007 15:32

A ja mam tak:

Quick bench
Obrazek
Click to enlarge

Long bench
Obrazek
Click to enlarge

Edit: Tak przy okazji odkryłem, że mam Serial ATA 150, a powinno być 300. Czy to może mnoży się x2?
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości