Teraz jest Pt 29 mar, 2024 01:28


VILAS Arma addons

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostWt 28 kwi, 2009 15:08

Ok. A więc.

Pierwsza rzecz to odbiorniki GPS na przednim fragmencie burty wieży. To te małe pudełka.

Skoro robisz już nawet sprzęt dzisiejszy a nie tylko lat 80. To w wersjach M1A1HA+, M1A1HC, M1A1D, M1A1SA (AIM v.1/2) i M1A1FEP (oraz M1A2 i M1A2SEP) są one umiejscowione wysoko, tj. tak:

[mg]http://img294.imageshack.us/img294/689/m1a1hc.png[/img]

Obrazek

Obrazek

Wszystkie nowsze M1 mają też EAPU (taka skrzynka) zamontowany z tyłu wieży w koszu na oporządzenie.

M1A1HC i M1A1FEP U.S.M.C. mają też inne wyrzutnie granatów dymnych, US.Army używa M250:

[mg]http://www.inetres.com/gp/military/cv/tank/M1/M250_salvo.gif[/img]

A U.S.M.C. M257:

[mg]http://www.inetres.com/gp/military/cv/tank/M1/M257_salvo.gif[/img]

Jedno z ze zdjęć wyżej wymienionych to właśnie M1A1FEP z M257.

Kolejna sprawa to lufa działa M256/L44, strzałką zaznaczyłem jak to powinno wyglądać bo BiS za przeproszeniem tworzy cuda nie widy.

Dobra teraz różnice między M1 a M1IP i nowszymi.

Pokrywa silnikowa i Blow Off-Panels na wieży:

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/282179372.jpg[/img]

Teraz CWS dowódcy wyglądający mniej więcej tak, oczywiście nie ma tutaj w modelu Matecka wiele szczegółów ale daje pogląd na to jak to wygląda:

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/282179561.jpg[/img]

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/282179510.jpg[/img]

System NBC (pol. ABC) w M1 nie występuje, zamiast niego jest prosty system wentylacyjny, natomiast wszystkie bazowe M1 miały tzw. Retainer Ring na kołach napędowych, jako że bazowy M1 był czołgowym demonem prędkości (Francuski AMX-56 Leclerc to przy nim trabant... oczywiście mówię tu o przypadkach kiedy załoga popełniała czyn zabroniony grożący sądem polowym i zdejmowała ogranicznik prędkości, bazowy M1 mógł jechać spokojnie setką na drodze i 80km/h w terenie, a i podobno cięższego M1A1HC można było tak rozpędzić. :twisted: ) i miało to zapobiegać spadaniu gąsienicy podczas skrętów przy dużej prędkości.

Obrazek

EAPU wygląda mniej więcej tak:

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/282179647.jpg[/img]

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/282226039.jpg[/img]

Warta zaznaczenia rzecz, bazowy M1 nie miał dużych skrzynek na narzędzia itp. tak jak późniejsze M1, bodajże M1IP również miał małe skrzynki:

Obrazek

Inna sprawa to gąsienice, wszystkie czołgi M1 w latach 80 i na początku 90 używały lekkich gąsienic T-156:

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/281724123.jpg[/img]

Widoczne na zdjęciu.

Po roku 91. wprowadzono nowe, ciężkie gąsienice T-158:

[mg]http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/12/281724049.jpg[/img]

Widoczne na zdjęciu.

Jeszcze a propos różnic w wozach Marines a Army.

Armijne wozy mają założone wszystkie człony fartuchów bocznych, Marines nie zakładają natomiast ostatniego członu chroniącego w pewnym stopniu (o ile można mówić o ochronie w wypadku cienkiego arkuszu stali) oraz czasami w niektórych przypadkach, zakładają wygrzebane z magazynów armii, pierścienie na tylne koła napędowe wcześniej montowane na bazowych M1.

Inna ważna zaznaczenia rzecz.

M1 i M1IP używają armaty M68A1/L52 kal 105mm ale jest to działo inne od M68 spotykanego na M60 i M60A1, dopiero M60A3 miały montowane M68A1, ważne jest to z tego względu iż M68A1 mogła strzelać nowoczesną amunicją APFSDS-T M900 i M900A1 a M68 nie, gdyż zamek nie wytrzymałby siły wybuchu nowych materiałów miotających. Oczywiście w latach 80. M900 i M900A1 nie docierały do jednostek liniowych w Niemczech i ci musieli zadowolić się starszymi typami amunicji.

Ps. bym zapomniał, na zdjęciu M1A1SA z zestawem T.U.S.K.-I zaznaczyłem niebieską strzałką antenę systemu BFT (Blue Force Tracker) sprzęgniętego z systemem FBCB2 (Force XXI Battle Command Brigade & Below), jest ona zamontowana przy "budzie" GPS (Gunners Primary Sight-Główny celownik strzelca/działonowego).

I jeszcze jak powinna wyglądać wieża T-80U:

Obrazek


Jeszcze wracając do kwestii karabinów maszynowych na wieżach czołgów.

Wszystkie modele M1 poza M1A2 i M1A2SEP mają karabiny maszynowe dowódcy sterowane z wewnątrz.

Sterowane z wewnątrz w wypadku czołgów Rosyjskich mają tylko T-64A/AW, T-64B/BW, T-80B/BW, T-80UD, T-90 i T-90A, pozostałe T-72A/AW, T-72B/BW i T-80U mają karabiny których użyć można tylko po wychyleniu się z włazu, w wypadku T-80U problem jest jeszcze taki iż wkm nie jest zamontowany na obrotnicy a na takim nie ruchomym stojaku, właściwie to nie mam pojęcia jak oni sobie wymyślili aby to coś używać, trzeba obrócić kopułkę dowódcy i mocno się do wkmu wychylić aby go użyć, co więcej aby go skutecznie obracać i używać trzeba dodatkowo wydawać polecenia strzelcowi aby obracał wieżą.

Obrazek

Chyba starczy na razie?

"Modele do sklejania też dają dobre pojęcie jak to wygląda: " a właśnie , że nie... nabrałem sie pare razy, np. model T80 mnie oszukał, gdzie był bardzo zły element pokrywy silnika, kompletnie nie realny, potem zdjęć masa i okazało się, że firma znana zrobiła fantazję na temat :P

inny przypadek to BMP3 - każda firma modelarska, nawet model Arma 2 pokazuje, ze mechanizm składania tej osłony z przodu znajduje sie we wgłębieniu
znajdź mi to wgłębienie na fotkach realnego BMP3

przejżałem kilkadziesiąt fotek BMP3 i screenów modeli, zdjęć modeli do sklejania i co ?
pierwszy wniosek - uparcie wszyscy modelarze zmienili korpus
ludzie na zachodzie zachwycili sie BISowskim BMP3, a na wschodzie, gdzie znają ten transporter - zachwycili się moim, bo jak zauważę detal to nie sugeruję sie błędem poprzedników (jak np błędy liczne modelarzy RHS , ludzie sie zachwycali pełnymi błędów modelami: ot choćby ich AKM i AK74 nie różniły się lufą, celownikiem, rurą gazową, ich T55 ma za małą wieżę, ich T64 / T80 (dawniej w modzie) miały okrągłe wieże... a realne nie są okrągłe tylko takie... no jak tłok wankla trochę czyli wieża T72 i tak dalej i tak dalej)

tak jak większośc modeli (zwłaszcza wirtualnych) AKS i RPK pokazują, jak ci modelarze nie mają pojęcia o karabinach
AKS notorycznie nie mają przycisków kolby (główna różnica korpusa AK i AKS) a RPK nie mają wzmocnień na długą lufę , ale wgłębienie tam, gdzie w RPK jest pogrubienie

robiąc moje modele brałem jako podkład rysunki techniczne, tak zwane blueprinty, które jak nakładałem na model "konkurencji" to stwierdzałem "robię sam swój" (nie piszę tego o Matecku)
stąd teraz w P85 nowe T55, T64, T80 - mnie nie zmartwiło gdy RHS zabrało prawo do ich modeli
moje są realniejsze

tak jak rozmiary plam kamuflażu czy kieszeni sprawdzałem nakładając zdjęcia, ale z szacunku dla czyjejś pracy siedziałem cicho (i podejścia "to tylko zabawa"), choć te osoby popełniały błędy techniczne w stylu szwy w złych miejscach, inne kieszenie itp. i nie widziały swoich błędów, nawet jak po cichu przesuwałem elementy , ot choćby pierwsze textury moracza od topasa - był reskinem BDU amerykańskiego, zachowano w nich szerokie kieszenie, wzmocnienia na kolanach...
tyle że polskie mundury miały wąskie kieszenie i szew podwójnego materiału zaczyna się w połowie uda a kończy ... nie kończy, jest tylko górny szew a materiał majta sie we wnętrzu nogawki, podczas gdy amerykanie mają naszyty na zewnątrz kwadratowy kawałek materiału , szwy są tak ułożone, że czasem kucając/klękając podwójny materiał nie obejmie całego kolana (oszczędność), jak się stoi to jest na kolanach
no i np. BDU i M65 mają zakładki materiału a topas jak zrobił texture to tam nie zmieniał wzoru kamuflażu, zupełnie jakby nie było zaszewek

ale na czołgach - nie znam sie tak, nie wyłąpię różnicy, przykro mi

albo dobry rysunek ze strzałkami "to jest źle", albo zapomnij o temacie


Dlatego właśnie polecam zajrzeć na Armorama, jest tam paru znakomitych modelarzy którzy naprawiają błędy znanych firm, poza tym, miło czasem popatrzeć na ich modele. :-)

Mam tylko nadzieję ze to co dałem jest w porządku, w razie czego postaram się o lepsze blueprinty z TankNet ale ich wygrzebanie sporo czasu zajmie.
Ostatnio edytowano Wt 28 kwi, 2009 15:37 przez strzelak, łącznie edytowano 1 raz
SEMPER FI
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostWt 28 kwi, 2009 17:47

W ostateczności zawsze może być w wypadku M1A1 wersja minimum, czyli poprawiony CWS i lufa działa. :-)

Dla Rosyjskich maszyn też taka wersja minimum gdzie tylko kosmetyczne zmiany będą zawierać.
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 29 kwi, 2009 00:32

Spisuj daty i wersje Vilas. Bo będzie burdel jak kiedyś.




A to potrafi bardzo zniechęcić nawet do najfajniejszych addonów.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostŚr 29 kwi, 2009 00:50

to coś w wywietrznikami o dziwnej nazwie
to EAPU (External Auxiliary Power Unit) taka mała turbina gazowa lub silnik Diesla służący do zasilania czołgu w wypadku gdy silnik jest wyłączony (tzw. cicha obserwacja) lub uszkodzony, aczkolwiek ma to też swoje wady, przez to ustrojstwo trafione z RPG lub z broni strzeleckiej kilka wozów spłonęło (skapujące płonące paliwo wpadało do komory silnika i spowodowało pożar), na pierwszych M1A2SEP zastąpiły je UAAPU (Under Armor Auxiliary Power Unit) ale to rozwiązanie sprawiło że pozbywano się ogniwa paliwowego w lewej barbecie czołgiści narzekali więc usunięto UAAPU i zmodernizowano akumulatory na nowe wydajniejsze i bardziej oszczędne.

Tak pokrótce. :-)
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

Wiking

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 14:42

PostŚr 29 kwi, 2009 09:26

Nie wiem czy to błąd, ale u mnie w czołgach M60 dowódca przy otworzonym włazie raz jest na swoim miejscu innym razem wygląda z włazu ładowniczego. W czołgach T55, Leopard 1 itd. dowódca siedzi cały czas na miejscu ładowniczego.
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostPt 01 maja, 2009 19:36

'99 USA Siły specjalne:
- brak dźwięku w M4A1 EoTech SD i w M4 SPR SD
- brak obrazka M4A1 EoTech SD
- brak celownika u grenadiera w trybie M203
- brak odrzutu w M4 SPR SD


BTW
Co bym o modzie nie napisał, to i tak za mało. Napiszę tak:
kto nie ma, niech żałuje ! :PPPP I niech nie śpi po nocach z zazdrości. :twisted:
Offline
Avatar użytkownika

Wiking

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 14:42

PostSo 02 maja, 2009 20:15

U mnie występuje jeszcze brak dźwięku silnika w ciężarówce 5T z karabinem maszynowym (w zwykłej 5T jest). W wozach rodziny BWP 1 nie działa właz dowódcy. Pilot odrzutowca WP ma chyba zły kombinezon, powinien być taki jak u pilota śmigłowców lub przynajmniej mieć popielaty kolor.
Czy jest szansa na dodanie:
-strzelców rakiet Stinger/Strzała dla US/NRD/WP
-numerów taktycznych itp. na wozach bojowych
-nazwy załadowanej amunicji do armat czołgowych
-zbliżenia/powiększenia w celownikach z KPWT
Oraz powrót SKOT-2 AP, Topas-2AP.

Oprócz tego wspaniała robota. W końcu po dłuuuugiej przerwie znalazł się doskonały powód do odpalenia Army.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 03 maja, 2009 08:02

Vilas, wydawaj update'y falowo (żeby co 2 dni dla kolejnego bugfixa nie ściągać znów 200 mb) i przypominam - wersje i daty!
Ostatnio edytowano N 03 maja, 2009 17:51 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostN 03 maja, 2009 16:29

@Vilas, czy Ty w ogóle czytasz nasze posty?

Stary wiarus napisał(a):'99 USA Siły specjalne:
- brak dźwięku w M4A1 EoTech SD i w M4 SPR SD
- brak obrazka M4A1 EoTech SD
- brak celownika u grenadiera w trybie M203
- brak odrzutu w M4 SPR SD


Brak obrazka zrozumiem, bo jak nie ma, to configiem nie naprawisz. Ale reszta ?

W ciężarówce 5T z M2 dalej brak dźwięku silnika.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 03 maja, 2009 17:15

Stary wiarus napisał(a):@Vilas, czy Ty w ogóle czytasz nasze posty?


A co to? Koncert życzeń!? Nawet od Wielkiej Porty w okresie największej potęgi nie wymagano aby realizowała wszystko od razu. Takie teksty tylko potrafią zniechęcić do pracy.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostN 03 maja, 2009 17:43

Zniechęcić, to może ciągłe ściąganie configów, w których są te same błędy. :jezor2:
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostCz 07 maja, 2009 14:22

Pierwszy mission pack Project '85 - jako przedsmak, konwersja kilku misji z Operation Flashpoint na Everonie.

http://www.forum.armacenter.pl/viewtopi ... 566#115566

Miłej gry.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 09 maja, 2009 00:01

Jon napisał(a):i przypominam - wersje i daty!
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 15 maja, 2009 08:44

OGÓŁ, CRITICAL:
:arrow: Zdarzają się krasze (główny podejrzany: krzyki)

OGÓŁ, FEELING:
:arrow: Za mało krzyków - albo wywalcie w ogóle, albo dodajcie więcej

OGÓŁ, BŁĘDY:
:arrow: W Cobrze pociski z działka lecą spod śmigła, hellfire'ów nie ubywa ze 'skrzydeł' po wystrzeleniu
:arrow: Dym wychodzący z bocznej rury Goździka gdy ten np. rusza - nieźle wali po FPS (za "gęsto" zrobiony)
:arrow: Ruski dowódca drużyny (Porucznik) nazwany jest Kapral
:arrow: M14 powinno mieć inny dźwięk niż M16, strzelec M14 koniecznie hełm zamiast kapelusza*
:arrow: Strzelec wyborowy USMC powinien mieć M21 (tak jak ze zwykłej piechoty), Snajper zaś - M40A1
:arrow: Dźwięk FN FAL - ten sam co M24 w ArmA. Sux.
:arrow: Komandosi z '99 - jest Grenadier, Dowódca i KM. Strzelca wcięło?
:arrow: Edytorowe GRUPY (F2) mają wpisane jednostki, które już swych klas w edytorze nie posiadają (albo są inaczej opisane) - np. Grenadier (M16a1) alias ?wtf?Gun?
:arrow: Bradley w TPP - nie da rady obracać wizjerem dowódcy (unieruchomiony)
Nie we wszystkich pojazdach da się obracać głowę będąc strzelcem - jeden z błędów OFP i ArmY**

SUGESTIE:
:arrow: Poprawka animacji PROPER likwidująca "twarde" przejście z animacji stania do biegu
:arrow: Włączenie do moda markerów: NATO (CoC Extended Markers) oraz Paktu Warszawskiego (by Kronzky)
:arrow: Włączenie do moda "wiatru" - addon Q11_Wind
:arrow: Ustandardyzowanie dźwięków (zachowując możliwość ich podmiany soundmodem)
Jeśli nie macie własnego vegfixa - to wpiszcie do "wymaganych" vegfixa PROPER

:arrow: Osobno, dla missionmakerów - polecam ustawienie się na kierunek ACE Island Pack, z kolei SAP Everon wpisanie tylko jako "opcjonalny" dodatek. Dlaczego? Ano ACE IP ma wszystkie wyspy z podstawowego CWC+Res (oddane mocno w klimacie OFP Elite, co niejako pasuje pod klimat Army), a dwa, że Everon w wersji SAP i ten z ACE IP mają tę samą klasę - .eden. Ktoś będzie chciał ładniejszy Everon - pościąga więcej. Za to wy na start będziecie mieli wszystkie 4 wyspy do konwersji misji, nie zmuszając z kolei ludzi do ściągania prawie 100 mb tylko dla lepszego Everonu. To będzie imo dobre rozwiązanie :)

:arrow: Polecam także dodać latarkę (addon HED_Flashlight afair) wszystkim jednostkom; Warto też moim zdaniem rozważyć skrypt podczepiania ładunków do pojazdów (GDT Satchel - ciekawe zwłaszcza od strony partyzantów - samochody pułapki = coolness)


Podsumowanie: Dopełnienie, UNIFIKACJA, PORZĄDEK I DĄŻENIE DO MISTRZOWSKIEGO SZLIFU. Tego, który sprawi że będzie to przeżycie na miarę OFP, a nie po prostu "fajny addonpak". Tego, który sprawi że ludzie będą chętnie ssać Twoje addony (będą wiedzieli które im są potrzebne. A nie "a skąd pobrać to, a w jakiej wersji" i problemy kompatybilnościowe, etc), wiedząc że prezentują równie dobry poziom.

To co zrobiliście już jest "hooah", ale możecie to dokończyć tak, by biło na łeb wszystko.


*KAŻDA jednostka liniowa, regularna = hełm. Kapelusze używa głównie zwiad (i reszta sił specjalnej troski)
**Który już np. PROPERy poprawiły, i... Ty też, bo w którymś z ruskich pojazdów się dało.

Ogólnie zajebista robota, teraz to dopracujta i zapnijcie na ostatni guzik, a Maćko i ja postaramy się by było w co grać :twisted:

PS: Vilas, gdzie można ściągnąć aktualne wersje Twoich starych addonów, tj. np. współczesnych Polaków?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPt 15 maja, 2009 10:36

Kapelusze używa głównie zwiad (i reszta sił specjalnej troski)

kapeluszy używają Ci, którzy uważaj że hełm jest za ciężki, a wiedzą, że przy natarciu na wrogą piechotę to i tak nic nie pomoże (kulki, żaden sztalszyj szlem, nie zatrzyma, trudno było z odłamkami artyleryjskimi to co tu mówić o 5.56). Aczkolwiek, jeśli chodzi o ruskich, to już prędzej garnizonowe kepi by nosili w boju niż panamki (panamy w Europie, wtf?).
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron