Teraz jest So 27 kwi, 2024 09:43


Tworzenie filmików na skryptach

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Tworzenie filmików na skryptach

PostWt 26 gru, 2006 19:38

Witam.

Zdaje sobie sprawę, że nasze community jeszcze nie ma za dużego doświadczenia w Arma, ale może ktoś powie mi jak się robi filmiki na skryptach?

Kod: Zaznacz cały
_camera camSetTarget [-86548.66,39903.16,2448.52]
_camera camSetPos [7580.00,6236.03,0.76]
_camera camSetFOV 0.534
_camera camCommit 0
@camCommitted _camera
@scriptDone _preload


To jest fragment wyjęty z intro z pierwszej misji w kampani ArmA. Wszystko wygląda znajomo, ale... zamiast nazwy wyzwalacza, czy tam czegokolwiek w co ma być skierowana kamera, są podane współżędne tak jak tu:

Kod: Zaznacz cały
_camera camSetTarget [-86548.66,39903.16,2448.52]


i tu:

Kod: Zaznacz cały
_camera camSetPos [7580.00,6236.03,0.76]


Przy próbie zmiany tych współżędnych na np f0 czyli nazwe wyzwalacza, zawsze wyskakuje błąd :/ HELP! :]
Ostatnio edytowano Pt 06 mar, 2009 17:37 przez Sejtan, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Matte

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 246
  • Dołączył(a): Pn 28 lis, 2005 19:09

PostWt 26 gru, 2006 19:52

wpisz sobie w inicjacji
Kod: Zaznacz cały
this exec "camera.sqs"
i za każdym razem kiedy nadusisz lewy ctrl w folderze ArmA stworzy plik clipboard.txt ktora bedzie zawierać coś podobnego


Kod: Zaznacz cały
_camera camSetTarget [-86548.66,39903.16,2448.52]
_camera camSetPos [7580.00,6236.03,0.76]
_camera camSetFOV 0.534
_camera camCommit 0
@camCommitted _camera
@scriptDone _preload
Obrazek
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostWt 26 gru, 2006 20:48

Jeśli robisz w postaci "_camera camSetPos f0" to spróbuj z "_camera camSetPos (getpos f0)".

Pozatym, rozwiązanie pokazane przez Matte jest elegantsze. ;)
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostŚr 27 gru, 2006 02:16

Nie łatwiej byłoby stworzyć intro do filmiku tak samo jak robiło się to w ofp, tworząc kamerę na pozycji wyzwalacza i przemieszczając ją od triggera do triggera?

Kod: Zaznacz cały
_cam = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_cam CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]

_cam CamSetTarget flag

_ox = GetPos kam1 Select 0
_oy = GetPos kam1 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,10]
_cam CamCommit 0


Tak to wyglądało w OFP. Może i w ArmA zadziała. Nie próbowałem.
Najłatwiejszy, najlepszy, najszybszy sposób na "kamerkę" ;)
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Matte

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 246
  • Dołączył(a): Pn 28 lis, 2005 19:09

PostŚr 27 gru, 2006 02:23

Jedna z kart ATI napisał(a):Najłatwiejszy, najlepszy, najszybszy sposób na "kamerkę" Wink

Jednak z uporem maniaka przyznam że camera.sqs jest szybsza i wygodniejsza
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostŚr 27 gru, 2006 11:59

@Matte

Dzięki bardzo za rade... Szczerze mówiąc nawet nie miałem pojęcia o tym, że jest taka mozliwość, tylko mam jeden problem... Nie mogę za diabła znaleźć tego pliku clipboard.txt. Możesz powiedzieć dokładniej gdzie powinien się znajdować?

@Radeon

A wiesz, że byłem pewien, że ta metoda nie działa :neutral: a okazało się, że robiłem wszystko źle :P Dzięki :]
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostŚr 27 gru, 2006 13:29

Bueh... Wiedziałem! To zawsze działa.

@Matte

Pamiętaj, że mam jeszcze stać w garażu samolot :twisted:
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Matte

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 246
  • Dołączył(a): Pn 28 lis, 2005 19:09

PostŚr 27 gru, 2006 14:50

Sejtan napisał(a):@Matte

Dzięki bardzo za rade... Szczerze mówiąc nawet nie miałem pojęcia o tym, że jest taka mozliwość, tylko mam jeden problem... Nie mogę za diabła znaleźć tego pliku clipboard.txt. Możesz powiedzieć dokładniej gdzie powinien się znajdować?

@Radeon

A wiesz, że byłem pewien, że ta metoda nie działa :neutral: a okazało się, że robiłem wszystko źle :P Dzięki :]


Wygląda na to że bis zrezygnował z tej funkcji, jednak kiedy w notatniku dałem opcje wklej ku mojemu zdziwieniu ukazało się to

Kod: Zaznacz cały
;=== 13:43:14
_camera camPrepareTarget [88570.30,41122.53,32638.00]
_camera camPreparePos [2222.61,2619.83,24.46]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera

Jak widzicie to co uzyskałem jest inne od OFPowego, tylko po co skoro stare działa.
Obrazek
Offline

dent0n

Cywil

Cywil

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): So 31 gru, 2005 01:55

PostSo 06 sty, 2007 15:30

Jest gdzieś może jakiś prosty tutorial odnośnie obsługi "kamer" - po obejrzeniu "Zodiaca" mam taki apetyt na zmontowanie jakiegoś filmu - na obróbce się znam, natomiast na skryptach kamer - nic a nic :)
Offline
Avatar użytkownika

danielek1

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 28
  • Dołączył(a): Wt 08 sie, 2006 15:04

PostCz 01 mar, 2007 17:03

Da sie robic kamerke tak jak w OFP ale zamiast wyzwalaczy trzeba ustwiać H niewidzialne :spoko: :spoko:
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 01 mar, 2007 18:28

Wcale nie :roll:
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 02 mar, 2007 00:08

A mnie zaskoczyła archeologia Danielka... i sens jego wypowiedzi, skoro problem już dawno został rozwiązany... :???:
Offline
Avatar użytkownika

danielek1

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 28
  • Dołączył(a): Wt 08 sie, 2006 15:04

PostPt 02 mar, 2007 13:07

mi tam nie dizala camera.sqs moze innym tez, wiec napisalem jak mozna inaczej :roll:
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 02 mar, 2007 14:10

A tego to rzecz jasna nie zauważyłeś? :roll:

Radeon napisał(a):Nie łatwiej byłoby stworzyć intro do filmiku tak samo jak robiło się to w ofp, tworząc kamerę na pozycji wyzwalacza i przemieszczając ją od triggera do triggera?

Kod: Zaznacz cały
_cam = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_cam CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]

_cam CamSetTarget flag

_ox = GetPos kam1 Select 0
_oy = GetPos kam1 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,10]
_cam CamCommit 0


Tak to wyglądało w OFP. Może i w ArmA zadziała. Nie próbowałem.
Najłatwiejszy, najlepszy, najszybszy sposób na "kamerkę" ;)



Odnajdywanie pozycji na mapie za pomocą Camera.sqs jest dość trudna, rozumiesz? Jak jesteś pr0 to się baw, ale wyżej masz bardzo łatwy i niezawodny sposób na kamerę. A Camera.sqs świetnie nadaje się do screenów.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 02 mar, 2007 17:14

Jeśli skrypt nie działa, to znaczy, że robisz coś źle... tyle w tym temacie.

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości

cron