Teraz jest So 27 kwi, 2024 15:00


start silnika

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

grzempek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Wt 30 sty, 2007 20:55
  • Lokalizacja: Poznań

start silnika

PostŚr 31 sty, 2007 18:21

Witam!
Jestem początkującym twórcą własnych scenariuszy...naprawde wszystko poczytalem..i duzo rzeczy udało mi sie zrobic..jednak chciałbym sie dowiedziec następującej rzeczy:

Taka sytuacja: chce aby do mojego zolnierza, ktory doszedl do wyzwalacza przyleciał smigłowiec i go zabral do bazy. Smigłowiec zanim nie zostanie aktywowany przez wyzwalacz ma miec wyłaczony silnik. Udało mi sie to zrobić poprzez wpisanie w wyzwalaczu w linii "przy aktywacji" komendy <nazwa smiglowca> engineON false. No wlasnie z tego co wycytalem w wiki false powinno oznaczac wyłaczony silnik a true włączony.Ale widze ze to chyba w tym przypadku bez róznicy bo true tez pasuje i wywoluje taki sam efekt. Jak natomiast zrobic aby np wiecej maszyn włączyc przy aktywacji tego wyzwalacza?powiedzmy 2 helikoptery? Wracajac natomiast do tego co udalo mi sie zrobic...kiedy włączam podglad(mimo ze helikopter wlacza silnik tak jak chcialem po aktywacji wyzwalacza) to wyskakuje komunikat no script found. Dlatego mam wrazenie ze cos robie nie tak i zamierzony efekt uzywakalem niejako przypadkiem?!

pzdr
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostŚr 31 sty, 2007 19:59

a może przy aktwacji triggera daj _hela setfuel 1
a wcześniej wyzeruj, co by nie odleciała.
co do engineOn - to stosuje się to trochę inaczej, engineon false wyłącza silnik pracujący, engineon true włącza. a raczej nie zatrzymuje przed włączeniem.


no script found... coś w punktach trasy chyba walnąłeś w jakieś pole.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostŚr 31 sty, 2007 20:43

O ile się nie myle "no script found" wyświetla się tylko wtedy, kiedy ma być odpalony jakiś skrypt *sqs, którego gra nie może znaleźć i chyba nie ma to nic wspólnego z komendami które wpisuje sie w wp, albo wyzwalaczach.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostŚr 31 sty, 2007 20:53

Możliwe, że dana komenda w sekwencji uruchamiania, odpala też jakiś wenwętrzny skrypt gry, którego nie można znaleść. Ahh... ta nasza ArmA. :eek:
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 31 sty, 2007 21:31

Spróbuj za pomocą akcji. Zdaje się, że tak:
pilot action ["ENGINEON",heli]

Pilot - pilot śmigłowca
heli - śmigłowiec

Polecam:
Link1
Offline

grzempek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Wt 30 sty, 2007 20:55
  • Lokalizacja: Poznań

PostŚr 31 sty, 2007 23:54

gremdek napisał(a):a może przy aktwacji triggera daj _hela setfuel 1
a wcześniej wyzeruj, co by nie odleciała.
co do engineOn - to stosuje się to trochę inaczej, engineon false wyłącza silnik pracujący, engineon true włącza. a raczej nie zatrzymuje przed włączeniem.


no script found... coś w punktach trasy chyba walnąłeś w jakieś pole.


Chodzi ci, zebym w wyzwalaczu to wpisał, a w opcji helikoptera wpisać "_helikopter setfuel 0"? jesli tak to jaka różnica?chodzilo mi jak ustawić zeby jeden wyzwalacz uruchamial wiecej niz jeden silnik pojazdu. Myslalem ze w wyzwalaczu poprostu mozna uzyc jakis koniunktor i łaczyć skrypty: np: <helikopter> engineOn true <humvee> engineOn true. Tak zadziała?Nie jestem teraz w chacie wiec wybaczcie ze nie przetestuje sam:)

Oscypek napisał(a):Spróbuj za pomocą akcji. Zdaje się, że tak:
pilot action ["ENGINEON",heli]

Pilot - pilot śmigłowca
heli - śmigłowiec

Polecam:
Link1


Yhm, no ale jaka nazwe ma zolnierz ktory jest juz w pojezdzie ktory wstawie?:)
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 01 lut, 2007 00:29

Można łączyć ze sobą komendy oddzielając je średnikiem ";" np:
Kod: Zaznacz cały
heli engineOn true; humvee engineOn true


Yhm, no ale jaka nazwe ma zolnierz ktory jest juz w pojezdzie ktory wstawie?

Jeśli wstawiasz śmigłowiec np. zachód/lotnictwo/AH1 - nazywasz śmigłowiec, a nie pilota.

Jeśli chcesz nazwać pilota, musisz wstawić pusty śmigłowiec, nazwać go np heli, następnie wstawiasz wojaka i nazywasz go pilot, a w inicjacji pilot moveInDriver heli. W ten sposób jednostka pilot będzie siedziała za sterami wiatraka heli, zaraz przy starcie misji.
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostCz 01 lut, 2007 17:24

daj normalne punkty trasy helikopterowi, bez żadnych synchronizacji czy warunków
wyzwalacz z wykrywaniem żołnierza zrób tak żeby aktywacja miała
helastart = true

ustaw paliwo helikoptera na 0 (taki suwak jeden jest)
i wyzwalacz nowy obok niego. w warunku jego daj: helastart
a w aktywacji: hela setfuel 1




ps
po co nazywać pilota helikoptera? 'driver hela' wystarcza
:(
Offline

grzempek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Wt 30 sty, 2007 20:55
  • Lokalizacja: Poznań

PostSo 10 lut, 2007 15:15

Ok, poradziłem sobie z tym problemem wykorzystując komende setfuel 1 :) dzieki
Teraz ostatnia prosba obiecuje:) (bo to dla mnie minimum zeby robic wlasne scenariusze) Jak zrobić zeby helikopter właczył silnik dopiero po wejsciu na poklad druzyny albo pojedynczego zolnierza, po czym poleciał wedle ustalonych punktów trasy?
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostWt 13 lut, 2007 12:44

skryptem?
ustaw mu punkty trasy. zwykłe. znowu sztuczka z paliwem.
pojedynczy żołnierz:
Kod: Zaznacz cały
@_unit in _heli
_heli setfuel 1
exit



grupka
_group - nazwa grupy
Kod: Zaznacz cały
_n=0
#loop
_sol = units _group select _n
? _sol in _hela:_n=_n+1;
?_n>=count (units _group) : goto "start"
~0.01
goto "loop"
#start
_hela setfuel 1


ale jakoś mi to śmierdzi i się nie podoba.
może i tak spróbuj
Kod: Zaznacz cały
@ (count (units _group))==(count (crew _hela) - 2)
_hela setfuel 1
exit

to minus 2 to jeśli jest strzelec i pilot, daj minus jeden jeśli jest tylko pilot.

ale to wszystko jakoś topornie zrobiłem.



ps.
Kod: Zaznacz cały
@ units _grupa in crew _hela

w końcu olśnienie :)
:(
Offline

grzempek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Wt 30 sty, 2007 20:55
  • Lokalizacja: Poznań

PostŚr 21 lut, 2007 17:50

Okej dzieki wielkie!
Skrypt ma byc napisany w pliku tekstowym i dodany do katalogu misji tak?Wracając do poprzednego..Wyswietla mi komunikat "script not found" Z tego forum juz znalazlem przyczyne..poprostu punkt trasy ustawialem z parametrem "skryptowany" dla jednostki ktora miala uruchomic silnik po uruchomieni przeze mnie wyzwalacza a w tym wyzwalaczu pisalem "nazwa_hilkoptera engineOn false" w rubryce przy uruchomieniu. Efekt dawalo tyle ze zle podejscie:) teraz wiem ze musze napisac w pliku skrypt , przy helli zostawic "skryptowany" ale cow wyzwalaczu napisac zeby sie odnosil do skrytpu?
I jeszcze jedna prośba..jak ustawić skrzynki z bronia i amunicja? Znam juz komendy na dodawanie do nich ammo i broni ale nie wiem jak je ustawić. W edytorze w "statycznych" nie ma :/
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostCz 22 lut, 2007 15:53

z tymi waypointami to podstawowe rzeczy, znajdziesz w poradniku do edytora ofp.
jest parę sposobów na skrzynki
pierwszy to editorupgrade który doda ci nowe obiekty w edytorze.
drugi to wstawienie np. pustych samochodów i zamiana nazwy class w mission.sqm
trzeci to stworzenie skrzynki przez createvehicle.
doradzam pierwszy sposób.
:(
Offline

grzempek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Wt 30 sty, 2007 20:55
  • Lokalizacja: Poznań

PostCz 22 lut, 2007 19:20

Ok, sciagnalem plik germany1985 editor upgrade, rozpakowalem...i wgralem do Addons...ale po wlaczeniu misji nie znalazlem skrzyni...szukalem innych i znalazlem jeszcze jeden 6th sense tyle ze ic z tego nie kumam bo postapilem wg instrukcji i zainstalowal katalos 6thsense w katalogu glownym gry, w w nim 3 puste pliki....

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości

cron