Teraz jest So 27 kwi, 2024 09:56


Gdy AI wysiada... dowódca każe wsiadać spowrotem.

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Tur!

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 16:17
  • Lokalizacja: Thorn

Gdy AI wysiada... dowódca każe wsiadać spowrotem.

PostCz 08 mar, 2007 19:09

Witam otóż chodzi mi o uzyskanie efektu:
uh60 przelatuje przez pewien wyzwalacz i aktywuje skrypt xx
w skrypcie tym napisałem:

Kod: Zaznacz cały
;---------------skoki2.sqs---------------
@skoki2

;---------------żołnierze wysiadają-----
z_uh60_z1 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z2 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z3 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z4 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z5 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z6 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z7 action ["EJECT", z_uh60]
~5

z_uh60 setdammage 1

EXIT

no i po wyskoczeniu wszystkich dowódca każe wsiadać do uh60 spowrotem :( <- dlatego dałem na końcu z_uh60 setdammage 1 by helikopter został zniszczony i nie mogli wsiąść, dzięki czemu dalej czynią jak chcę (czyli idą pieszo do wyznaczonych dalszyk pkt-ów).

A więc:
Mój problem polega na:
co wpisać czym zastąpić to wszystko by żołnierze wyskoczyli z uh60 w locie i dowódca im nie kazał spowrotem wsiadać do helikoptera.

Z góry dzięki
Ostatnio edytowano So 10 mar, 2007 11:17 przez Tur!, łącznie edytowano 2 razy
"Gdy się nie ma co się lubi, się lubi co się ma"

HP Pavilion Dv6520ea:
CPU: C2D 1.86GHZ
RAM: 1024MB 577MHz
GPU: GMA X3100
Offline
Avatar użytkownika

Severb

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 385
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 00:45
  • Lokalizacja: Die Warschau

PostCz 08 mar, 2007 19:17

Może daj dowódcy grupy rozkaz wysiadki :/
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostCz 08 mar, 2007 19:18

komenda unit unassign vehicle
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Tur!

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 16:17
  • Lokalizacja: Thorn

PostCz 08 mar, 2007 19:43

Severb.. jak dam rozkaz wysiadki... to helikopter wyląduje... a ja chce by byli 'wyrzuceni' z helikoptera (spadachroniarze)

Jerry - Dzięki :) o to właśnie mi chodziło Pozdro.

P.S. to ma wyglądać w ten sposób:
Kod: Zaznacz cały
;---------------skoki2.sqs---------------
@skoki2

;---------------żołnierze wysiadają-----
z_uh60_z1 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z1 unassign z_uh60
~2
z_uh60_z2 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z2 unassign z_uh60
~2
z_uh60_z3 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z3 unassign z_uh60
~2
z_uh60_z4 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z4 unassign z_uh60
~2
z_uh60_z5 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z5 unassign z_uh60
~2
z_uh60_z6 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z6 unassign z_uh60
~2
z_uh60_z7 action ["EJECT", z_uh60]
z_uh60_z7 unassign z_uh60
~2
EXIT

czy ten także jest prawidłowy?

Kod: Zaznacz cały
;---------------skoki2.sqs---------------
@skoki2

;---------------żołnierze wysiadają-----
z_uh60_z1 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z2 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z3 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z4 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z5 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z6 action ["EJECT", z_uh60]
~2
z_uh60_z7 action ["EJECT", z_uh60]
~2
Group1 = group z_uh60_z1
Group1 unassign z_uh60

EXIT
Ostatnio edytowano So 10 mar, 2007 10:27 przez Tur!, łącznie edytowano 3 razy
"Gdy się nie ma co się lubi, się lubi co się ma"

HP Pavilion Dv6520ea:
CPU: C2D 1.86GHZ
RAM: 1024MB 577MHz
GPU: GMA X3100
Offline
Avatar użytkownika

Severb

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 385
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 00:45
  • Lokalizacja: Die Warschau

PostCz 08 mar, 2007 19:46

Właśnie o to mi chodzi. Jak dowódca się ejectnie to wszystkie wojaki prawdopodobnie też i nie będą wracać do heliego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Tur!

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 16:17
  • Lokalizacja: Thorn

PostCz 08 mar, 2007 19:52

hmm... tzn. dowódca jest na początku - z_uh60_z1 - to jest dowódca grupy.
i pierw on skacze potem reszta za nim i każe im wsiadać spowrotem, ale zaraz sprawdzę tak jak mówisz (czyli sam dowódca wyskakuje) i zobaczymy, czy wojaczki idą w jego ślady ;)

EDIT:

niestety...
kazałem z_uh60_z1 się "EJECT" no ten wyskoczył... gdy opadł na ziemie kazał samemu sobie wsiąść do uh60 :(...

Ten drugi sposób:
Kod: Zaznacz cały
Group1 = group z_uh60_z1
Group1 unassign uh60 nie działa wywala błąd, że brak ';' w Group1 |#|unassign uh60


kolejny EDIT:

mam np.
Kod: Zaznacz cały
z_mh6_z1 action ["EJECT", mh6]; z_mh6_z1 unassign mh6


i wywala
Kod: Zaznacz cały
brak: ';' w z_mh6_z1 |#|unassign mh6...
co jest? :( o co chodzi? :(

co robie źle? ;/

EDIT3:

Ok doszedłem do wszystkiego

otóż prawdopodobnie ArmA nie obsługuje tego stringu:
Kod: Zaznacz cały
unit unassign vehicle


zastosowałem
Kod: Zaznacz cały
unassignVehicle unit


i działa tak napisałem skrypt:

Kod: Zaznacz cały
;---------------skoki2.sqs---------------
@skoki2

;---------------żołnierze wysiadają-----
z_uh60_z1 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z2 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z3 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z4 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z5 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z6 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z7 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
EXIT

I teraz pytanie w stronę tzw. "Mózgów" czy można zrobić to w jakiś sposób za pomocą #loop albo forEach?

Pozdro :)
Ostatnio edytowano So 10 mar, 2007 10:29 przez Tur!, łącznie edytowano 2 razy
"Gdy się nie ma co się lubi, się lubi co się ma"

HP Pavilion Dv6520ea:
CPU: C2D 1.86GHZ
RAM: 1024MB 577MHz
GPU: GMA X3100
Offline
Avatar użytkownika

Matte

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 246
  • Dołączył(a): Pn 28 lis, 2005 19:09

PostCz 08 mar, 2007 21:20

unassignVehicle junit albo
junit unassignVehicle
nie pamiętam
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 08 mar, 2007 21:42

;---------------żołnierze wysiadają-----
z_uh60_z1 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z2 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z3 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z4 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z5 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z6 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
z_uh60_z7 action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle z_uh60_z1
~2
EXIT

I teraz pytanie w stronę tzw. "Mózgów" czy można zrobić to w jakiś sposób za pomocą #loop albo forEach?

Pozdro


Moze

Group = z_uh60_z1

Group action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle Group

Coś w tym rodzaju. Dużo zapomniałem.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPt 09 mar, 2007 16:16

Czy z #loop chodzi o to:
Kod: Zaznacz cały

_group = group z_uh60_z1
_i=0
#loop
_person = units _group select _i
_person action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle _person
~2
_i=_i+1
? (_i<count(units _group)) : goto "loop"

EXIT
Offline
Avatar użytkownika

Tur!

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 16:17
  • Lokalizacja: Thorn

PostSo 10 mar, 2007 10:35

Kod: Zaznacz cały
Moze

Group = z_uh60_z1

Group action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle Group

Coś w tym rodzaju. Dużo zapomniałem.


Przy zastosowaniu tego wszyscy wyskoczą razem w tym samym momencie, i to tak trochę lipnie wygląda.

Kod: Zaznacz cały
_group = group z_uh60_z1
_i=0
#loop
_person = units _group select _i
_person action ["EJECT", z_uh60]
unassignVehicle _person
~2
_i=_i+1
? (_i<count(units _group)) : goto "loop"

EXIT


To Oscypek jest świetne :D Jak tylko zasiąde przy Armi'E' To sprawdzę to :)

EDIT:

Yop sprawdzone, działa :D WIelkie dzięki Oscypek :)
"Gdy się nie ma co się lubi, się lubi co się ma"

HP Pavilion Dv6520ea:
CPU: C2D 1.86GHZ
RAM: 1024MB 577MHz
GPU: GMA X3100

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości

cron