Teraz jest Cz 28 mar, 2024 13:16


Polityka BIS odnośnie wydawania addonów

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

Polityka BIS odnośnie wydawania addonów

PostŚr 06 lut, 2008 17:07

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/i ... 00;hl=mlod
http://www.armedassault.info/index.php? ... cles&id=22
Mój angielski pozwala zrozumieć, że nie można od tak sobie wydawać addonów, które zawierają elementy prac BISu, czyli chyba gromiej więkoszości addonów. Teraz niezbędnym jest bawienie się w jakąś licencję EULA itd.
Rozumiem, że każdy (w szczególności BIS) ma prawo do zabraniania upubliczniania nawet części swojej pracy (modeli, tekstur itd), ale chyba wcześniejsze nierygorystyczne patrzenie na publikacje addonów bazujących na pracy BISu było chyba tylko ułatwieniem dla community i elementem przyciągającym ludzi, a nie ochroną przed jakąś kradzieżą (nawet jeśli uznać to za kradzież to jest ona dobra dla "poszkodowanego").
Być może gadam głupoty wynikające z mojej nieznajomości tematu (i języka), dlatego się pytam, co teraz można, a co nie teraz w tworzeniu/publikowaniu addonów?
Podobno BIS wydał specjalnie jakies bazowe modele, ale nie ma tam np drzew, czy można wydać reteksturkę drzew? A jeśli tak to jakie kroki muszą temu towarzyszyć?
btw: ktoś w topicu (2. link, ktory podalem) stwierdził, że wg nowych przepisow nie mozna ofp modeli (tzn bisowskich) importować do army.
Offline

MGSH

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 10
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 11:17

PostŚr 06 lut, 2008 18:24

IMHO, chodzi o VBS2. Do VBS1 pasowało większosć addonów z ofp. Nawet WPS chodziły pięknie. Nowe wyspy, jednostki, konkretne modyfikacje AI - to wszystko dostępne było i jest w sieci. Po co więc wybulać kapuchę na płytki z dodatkami?
VBS2 to już grubszy produkt o większych możliwościach. A jak znam życie, WSZYSTKIE addony zrobione przez community ArmA chodziłyby na tym jak złoto. Kalkulacja prosta, szczególnie, że partnerami staje się coraz więcej armii.
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostŚr 06 lut, 2008 22:36

Podsumowując - BIS robi bajzel (znowu). Jeśli rzeczywiście chce bronić swojego interesu (dodatków do VBS2, wydaje mi się to jedynym racjonalnym powodem) w zupełności wystarczyłoby niewielkie zmiany w schemacie configu, które sprawiłyby, że addony z ArmA nie działałyby z VBS2 (a zmiany nie muszą być głębokie - vide ArmA 1.05 i ArmA 1.08), przy jednoczesnym zakazie robienia addonów do VBS2(jak np.LucasArts robi z każdą swoją grą).

BIS taką niezdecydowaną postawą szkodzi community, która faktycznie wydłużyła ponad jakąkolwiek miarę żywot OFP.

PS: EULA to jest to, co oznaczasz "ptaszkiem" bez czytania przy instalacji ;-) . Obok napisu "Yes, I do agree to all of above terms" :twisted: .
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostWt 12 lut, 2008 03:27

Nie chodzi o VBS tylko o MLODy wydane przez Syndie. Cała afera jest przez debili z Arma.info którzy chcieli je oficjalnie upublicznić. Można używać MLODów Bisu pod warunkiem ze będą do ich gier i że w readme da się im creditsy. Na potwierdzenie tego zacytuje emaila jakiego dostałem od Placebo
Nothing has changed in how people in the community can make addons/mods for ArmA with BIS content, it's the same as Flashpoint, the only thing we don't like is our stuff being decrypted and uploading to public websites which is what happened here, as long as you credit BIS and the addons are only for Flashpoint/ArmA you'll be fine.

--
Paul R. Statham
Community/Public Relations Manager
Bohemia Interactive Studio
Placebo@bistudio.com & Paul.Statham@bistudio.com
Skype: Placebo_BIS MSN: Placebo_BIS@hotmail.com
Tel/Text: +65 82299857


PS. Kondor za co MnS ? :neutral:
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron