Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 06:53


Utworzenie jednostki w miejscu wyzwalacza

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

Utworzenie jednostki w miejscu wyzwalacza

PostN 18 maja, 2008 12:29

Potrzebuje komendy która w momencie aktywacji wyzwalacza/punkty trasy bądź skryptu utworzy mi Harriera albo A10. Z góry dzięki za odpowiedź.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 18 maja, 2008 12:37

funkcja createVehicle w wersji rozbudowanej: http://community.bistudio.com/wiki/createVehicle_array z paramterem "FLY" (jesli chcesz te samoloty w locie)
klasy pojazdów: http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Vehicles
Ostatnio edytowano N 18 maja, 2008 22:17 przez kondor, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostN 18 maja, 2008 21:48

Tworzysz samolot o nazwie np: ap1 gdzieś na mapie i w inicjacji ustawiamy:
specjalne: Brak
w Uruchamianiu:
this flyInHeight 100;ap1 setFuel 0 a wskaźnik paliwa i uzbrojenia przesuń na zero, następnie daj mu np. 2 punkty nawigacji w którą stronę ma się poruszać a przy drugim punkcie nawigacyjnym w uruchamianiu wpisz deleteVehicle ap1 to spowoduje że po dotarciu do tego punktu samolot zniknie, dla pewności zniknięcia tego samolotu można w obrębie tego punktu dać wyzwalacz uruchamiany przez samolot a w aktywacji wpisać deleteVehicle ap1. Teraz stwórz miejsce w którym ma się pojawić lecący samolot, będzie to logika gry o nazwie ap2. Następnie stwórz wyzwalacz który po uruchomieniu spowoduje pojawienie i lot tegoż samolotu, a w aktywacji wyzwalacza wpisz
Kod: Zaznacz cały
ap1 setFuel 1;ap1 setpos[getpos ap2 select  0,getpos ap2 select 1,100];ap1 setVelocity [-180,0,10];ap1 setDir 270
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 18 maja, 2008 22:28

1. a jeśli wyzwalacz może być aktywowany 37 razy, to radzisz tworzyć w edytorze 37 takich pojazdów bez paliwa?
2. na jakiej podstawie twierdzisz, że zechce go później usunąć?
3a. nie ma po co się upewniać dodatkowym wyzwalaczem - jeśli coś nie działa to znaczy, że trzeba znaleźć błąd i zrobić dobrze, a nie dostawiać wyzwalacze
3b.
ap1 setFuel 0 a wskaźnik paliwa (...) przesuń na zero
-po co dublujesz działania? nie wierzysz w skuteczność któregoś?
4. skąd bierzecie tą magiczną nazwę apX? skoro nic nie znaczy to już nie lepiej a1, a2?
5. po co wskaźnik uzbrojenia przesuwać na 0? (i czemu później zakładasz, że ma nie mieć broni, skoro nie zwracasz mu amunicji)
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 18 maja, 2008 23:52

Artek.... popieram Kondora. Niepotrzebnie to skomplikowałeś. Tymsamym przychylam się do pierwszej odpowiedzi. Sam kiedyś się bawiłem tą komendą i pamiętam, że razem z utworzeniem samolotu, trzeba też stworzyć sobie pilota i wsadzić go jakoś do tego latadła :]
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostPn 19 maja, 2008 00:26

Masz racje Kondor, po co nie potrzebne rzeczy dostawiać, ale lepiej jak coś zadziała na 200%

a jeśli chodzi o odebranie uzbrojenia podałem je dlatego aby samolot przelatując nad potencjalnym wrogiem nie wracał się w celu zniszczenia, tylko leciał od razu w wytyczony punkt trasy. (chyba że nie ma takiej potrzeby to wiadomo ze te posunięcie jest zbędne)

Paliwo na 0 aby pilot nie startował samolotem do czasu aktywacji wyzwalacza.

Ap1 dlatego bo tak jest w różnych poradnikach
pozdrawiam. ;-)
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPn 19 maja, 2008 10:21

a no, zapomniałem o pilocie :twisted:
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 19 maja, 2008 12:53

Artek3333 napisał(a):Masz racje Kondor, po co nie potrzebne rzeczy dostawiać, ale lepiej jak coś zadziała na 200%

(...)


Tylko że nawet kiedy zrobisz 10 różnych zabezpieczeń, prawdopodobieństwo niezawodności systemu nie wyniesie tych 200%... Nie wspominając już o fakcie, że albo coś jest w 100% niezawodne, albo ma jakiś margines błędu, ale niemożliwe jest przekroczenie doskonałości ponad 100% Czy jeżeli kula jest kulista w 150%, to oznacza, ze jest bardziej kulista od zwyklej kuli?
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPn 19 maja, 2008 18:58

Czy jeżeli kula jest kulista w 150%, to oznacza, ze jest bardziej kulista od zwyklej kuli?

To oznacza, że kula znajduje się w 4 wymiarach naraz :twisted:
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron