Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 12:28


doMove vs waypointy

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

doMove vs waypointy

PostŚr 03 cze, 2009 00:14

Witam,

Robie misję, nieco podobną do cti (przynajmniej we wspomnianym aspekcie), w której AI biegają z miasta do miasta i je zdobywają.
Są różne aspekty:
-dowódca jest grywalny i się respawnuje gdzieś daleko i (jeśli może - miasto jest zdobyte) przenosi się do zdobytego miasta i biegnie zdobyć inne
-ma jakichś podwładnych zazwyczaj, którzy też zdobywaja miasta (wydaje mi się, że najlepiej, gdy każdy z grupy niezależnie biegnie zdobyć miasto, bo nie musi czekać na innych, którzy są dopiero co kupieni w odległym mieście)

Moje pytanie: czego lepiej użyć do ich poruszania? komendy doMove i odpowiednich ustawień zachowania setBehaviour i setSpeedMode, czy waypointów?

Na razie użyłem doMove - jest proste, ale trzeba dawać wszystkich podkomendym oddzielnie.
Natomiast waypointy wydają sie być bardziej kompleksowe i eleganckie - daje się je grupie i wszyscy powinni sobie pobiec do celu, ponadto sa typy waypointów (destroy, hold), które mogłyby być przydatne, ale chyba trzeba się babrać z usuwaniem waypointu - wydaje się, że więcej bugów można stworzyć dzięki nim.
Czy po osiągnięciu waypointa i dodaniu nowego, ten poprzedni się automatycznie usuwa? Czy np jak jakiś zołdak osiągnie waypoint i zdobędzie miasto, czyli grupa dostanie nowy waypoint na nowym mieście, to czy bez usuwanie poprzedniego waypointu pozostali członkowie grupy najpierw "odwiedzą" miasto przed chwilą zdobyte?

Macie odnośnie tego jakieś doświadczenie, własne opinie, pomysły?
Byłbym wdzięczny
Pozdrawiam

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron