Bo dla każdego rodzaju broni w ArmA (karabin, pistolet, wyrzutnia - w ofp był jeszcze granatnik nasadkowy) jest tylko jedna animacja przeładowania. Broń schodzi z widoku, żeby nie było widać, że często nasz soldat magazynka nawet nie dotyka, tylko robi magiczny gest (błogosławi broń?) i magazynek materializuje się w karabinie. Czego oczy nie widzą...
Żeby było poprawnie do każdego modelu broni trzeba by napisać osobną animację przeładowania. Poza tym każdy addonowy karabin też by musiał mieć takową animację napisaną, albo korzystać z animacji innej broni (co kijowo by wyglądało).
Czy dałoby się to zrobić modem? Zapewne dałoby się, ale to by było mnóstwo pracy dla minimalnej poprawy. Nie opyla się.
Dziwne trzymanie broni jest rezultatem przekleństwa jakim jest mocowanie broni do modelu postaci w jednym miejscu. Dlatego żołnierz uzbrojony w PKM trzyma lewą rękę w skrzynce, a ten z Uzi trzyma ją w powietrzu przed bronią. Niewiele można na to poradzić, bo wszystkie zmiany punktu mocowania są ograniczone tym, żeby dało się korzystać z celownika.
Gdyby silnik pozwalał na dwa punkty mocowania i linię celowania w modelu, pewnie dałoby się to zrobić jak należy. Jeśli idzie o granatniki, well, nawet w CoD4 gdzie liczba modeli broni jest ściśle ograniczona, NPCe trzymają broń w granatniku (gracz to inna sprawa, bo fizycznie nie ma modelu, tylko ręce i broń).