Teraz jest So 21 cze, 2025 23:33


Problem z umieszczaniem kamery

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

traffix

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 235
  • Dołączył(a): So 04 mar, 2006 19:39

Problem z umieszczaniem kamery

PostSo 09 cze, 2007 01:01

Dziś zacząłem próbować sobie robienia intra skryptem. Po jakimś czasie nauczyłem się robić dwa ujęcia, teraz mam problem z trzecim. Wygląda to tak: jest wojak, i biegnie... kamera podąża za nim... ale ta kamera pokazuje jego twarz! Co zrobić żeby kamera znajdowała się za jego plecami? Wiem, jestem newbie ale każdy nim kiedyś był więc proszę o pomoc...

;Intro.sqs

TitleCut["Start Intra","BLACK IN",5]
_cam = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_cam CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]

_cam CamSetTarget soldier1
_ox = GetPos a1 Select 0
_oy = GetPos a2 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,5]
_cam CamCommit 0
~5

@pozycja1

TitleCut["Pierwsza zmiana.","PLAIN DOWN",4]
_cam CamSetTarget soldier2
_ox = GetPos soldier2 Select 0
_oy = GetPos soldier2 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,2]
_cam CamCommit 5


@pozycja2
TitleCut ["I to by bylo na tyle...", "BLACK OUT",3]
~5
TitleCut ["...albo i nie!", "BLACK IN",3]
_cam CamSetTarget soldier3
_cam CamCommit 0
_i=0
#Loop
_i=_i+1
_cam CamSetRelPos [0,1,2]
_cam CamCommit 0
~0.02
?(_i<10000):Goto "Loop"

@pozycja3
TitleCut ["Teraz to juz na serio koniec...","BLACK OUT",3]
Exit


Zaznaczyłem sekcję odpowiedzialną za to ujęcie. Tak wiem, skrypt ma pewnie od uja bugów, ale cóż. Proszę o pomoc...
Offline
Avatar użytkownika

Remcio

Major

Major

  • Posty: 500
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:54
  • Lokalizacja: Brwinów

PostSo 09 cze, 2007 09:11

Za pozycję kamery odpowiada linijka

_cam CamSetRelPos [x,x,x]

w swoim filmiku wpisałem wartości [1,2,2] i kamera znajduje się jakieś 45 stopni w lewo od frontu wojaka. Pokombinuj więc z tymi liczbami i jakoś Ci wyjdzie.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

traffix

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 235
  • Dołączył(a): So 04 mar, 2006 19:39

PostSo 09 cze, 2007 13:05

Niestety, kamera zawsze jest wtedy z boku żołnierza, nie chce nigdy iść za plecy... a sam niestety nie wiem jak to zrobić. Pomocy...
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostSo 09 cze, 2007 13:40

Poleam ci spróbować kombinacji: [0,-2,2]
Ostatnio edytowano N 10 cze, 2007 12:04 przez Oscypek, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

traffix

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 235
  • Dołączył(a): So 04 mar, 2006 19:39

PostSo 09 cze, 2007 13:51

Działa! :) Dzięki Oscypek, teraz już umiem trzy ujęcia. :) A więc:

[x,y,z]

x - z którego boku widzimy żołnierza (dodatnia liczba z prawej, ujemna z lewej)
y - czy z tyłu czy z przodu i z jakiej odległości(dodatnia liczba z przodu a ujemna z tyłu)
z - wysokość widzenia (dodatnia daje wyżej, ujemna niżej)

to tak napisałem jakby ktoś szukał po forum odpowiedzi na podobne pytanie. IMO temat można zamknąć bo się spam zrobi...
Offline

BiFFeX

Cywil

Cywil

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): Pn 12 mar, 2007 10:03
  • Lokalizacja: Opole

PostSo 09 cze, 2007 14:26

Obrazek

A wiec mamy nasz obiekt filmowany (0) oraz wartosci X i Y ktore, przedstawiaja rozne umiejscowienia kamery wzgledem filmowanego obiektu. Mam nadzieje ze sie przyda. :spoko:

P.S: heh a z matmy jestem zielony :razz:

Berna

PostN 21 wrz, 2008 13:23

Odkopuje temat, żebyście mnie do niego nie odsyłali.

Generalnie chodzi o to że pętla trwa w nieskończonośc a kolejne ujecie nie chce się pojawić.

Kod: Zaznacz cały
TitleCut ["BLACK IN",3]
_cam CamSetTarget soldier3
_cam CamCommit 0
_i=0
#Loop
_i=_i+1
_cam CamSetRelPos [0,1,2]
_cam CamCommit 0
~0.02
?(_i<10000):Goto "Loop"


chce zeby po tym ujęciu pojawiło się następne. Czy to 10 000 odpowiada za ilośc powtórzeń?
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostN 21 wrz, 2008 14:41

Zapętlasz się... komenda Goto "Loop" powoduje że skrypt cały czas powtarza się od tego momentu:
Kod: Zaznacz cały
#Loop
_i=_i+1
_cam CamSetRelPos [0,1,2]
_cam CamCommit 0
~0.02
?(_i<10000):Goto "Loop"

i trwa w nieskończoność. Musisz stworzyć nowy odnośnik przy kolejnym ujęciu nazwany #loop1, a w tu wpisać Goto "loop1".
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm

Berna

PostN 21 wrz, 2008 18:09

Dalej jest lipa. Skrypt sprawia ze kamera jest przyczepiona do pojazdu. W moim przypadku do śmigłowca. Gdy zostawie zapętlone to wszystko jest ok, z tym ze całe ujecie trwa w nieskończoność. Gdy zrobie tak jak piszesz to kamera odczepia się od smigła i śledzi jego lot jak przy normalnym ujęciu.

Kod: Zaznacz cały
_cam CamSetTarget s4
_cam CamCommit 0
_i=0
#Loop
_i=_i+1
_cam CamSetRelPos [21,21,3]
_cam CamCommit 0
~8
?(_i<10000):Goto "Loop1"
#Loop1
_cam camSetPos [(getMarkerPos "Cam4" select 0),(getMarkerPos "Cam4" select 1),1.5]
_cam camCommit 0
_cam camSetTarget s4
_cam camCommit 4
~8


Czy to ma być zrobione w ten sposób?
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostN 21 wrz, 2008 19:33

to 10 000 odpowiada za ilość powtórzeń. Jak chcesz w jakimś konkretnym momencie przejść dalej to może to zrobić za pomocą pętelki z warunkiem.
Kod: Zaznacz cały
_cam CamSetTarget s4
_cam CamCommit 0
_i=0
#Loop
_i=_i+1
_cam CamSetRelPos [21,21,3]
_cam CamCommit 0
~0.02
?(cośtamJestTrue albo jakiś inny warunek):goto "dalej"
?(_i<10000):Goto "Loop"
#dalej
_cam camSetPos [(getMarkerPos "Cam4" select 0),(getMarkerPos "Cam4" select 1),1.5]
_cam camCommit 0
_cam camSetTarget s4
_cam camCommit 4
~8

Widziałem, że dałeś tam ~8 więc można by było przypuszczać, że chcesz po 8s przejsć do następnego ujęcia. Jeśli tak to zrób coś takiego
Kod: Zaznacz cały
_cam CamSetTarget s4
_cam CamCommit 0
_i=0
_t = time +8
#Loop
_i=_i+1
_cam CamSetRelPos [21,21,3]
_cam CamCommit 0
~.02
?!(time > _t):Goto "Loop"
_cam camSetPos [(getMarkerPos "Cam4" select 0),(getMarkerPos "Cam4" select 1),1.5]
_cam camCommit 0
_cam camSetTarget s4
_cam camCommit 4
~8
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.

Berna

PostN 21 wrz, 2008 23:20

Teraz działa. Dzięki Rey :spoko:
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Problem z umieszczaniem kamery

PostPt 13 gru, 2024 20:13

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Problem z umieszczaniem kamery


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 20 gości