Teraz jest Pn 23 cze, 2025 14:56


turtorial "Samochód w O2"

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

turtorial "Samochód w O2"

PostWt 23 lis, 2004 21:56

Własnie zacząłem się bawić w robienie autka zgodnie z tym co jest napisane w turtorialu z tej strony i natrafiłem na kilka problemów:

"A więc zaznacz te 4 punkty i pacnij F6. Powinien powstać prostokąt. Zauważ ze w lewym widoku (Left) pojawiły się przy punktach niebieskie linie"(trzeci akapit od góry pod "ogólny zarys")

No wiec ja za nic niemogę dostrzec tych niebieskich lini. Co prawda zmieniłem literką W kierunek tego face (nie zabardzo wiem o co w tym chodzi) ale linie chciał bym widzieć żeby wszystko było tak jak w opisie.

"Teraz korzystając z widoku 3D Preview połącz boczne punkty tak by powstała taka bryła.
Teraz dopiero jest bryła (prostopadłościan). Wciśnij przycisk podgląd żeby zobaczyć jak to wygląda (przycisk 5)."(dalsza część 3 akapitu)

1. Zrobiłem to co jest w opisie ale na podglądzie nie wszystkie ściany tego prostokata są wypełnione tą szara powieżchnią (dwie najmniejsze podstawy są przeźroczyste) To tylko jakis bug w Buldozerze czy ja coś źle zrobiłem?

2 Czy w oknie 3d preview da się jakoś obracać obrac? Bez tego czasami może być trudno zaznaczyć niektóre punkty....


"A więc zaznacz dwa środkowe górne punkty w nowej bryle (patrząc w left view) i Shift+PPM z osią Y i podnieś o pół kwadratu. Teraz połącz Te punkty z tymi z których je stworzyłeś..."(tworzenie miejsca na kierownice)

No więc zaznaczam, wciskam f6 i nic sie nie łączy. Niewiem czemu ale czasami niektóre punkty niechcą sie u mnie połączyć :/

Narazie to by było na tyle. Jeżeli znajdzie sie jakas osoba która rozjasni mi nieco kwestie tworzenia addonów będe wdzięczny. Ahh i witam wszystkich forumowiczów ;)
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostWt 23 lis, 2004 22:07

Są ,są ,może spróbuj we front view...
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

Re: turtorial "Samochód w O2"

PostWt 23 lis, 2004 23:55

KingDON napisał(a):Własnie zacząłem się bawić w robienie autka zgodnie z tym co jest napisane w turtorialu z tej strony i natrafiłem na kilka problemów:

"A więc zaznacz te 4 punkty i pacnij F6. Powinien powstać prostokąt. Zauważ ze w lewym widoku (Left) pojawiły się przy punktach niebieskie linie"(trzeci akapit od góry pod "ogólny zarys")

No wiec ja za nic niemogę dostrzec tych niebieskich lini. Co prawda zmieniłem literką W kierunek tego face (nie zabardzo wiem o co w tym chodzi) ale linie chciał bym widzieć żeby wszystko było tak jak w opisie.

zakładka "options" zaznacz "View normals" ON
KingDON napisał(a):"Teraz korzystając z widoku 3D Preview połącz boczne punkty tak by powstała taka bryła.
Teraz dopiero jest bryła (prostopadłościan). Wciśnij przycisk podgląd żeby zobaczyć jak to wygląda (przycisk 5)."(dalsza część 3 akapitu)

1. Zrobiłem to co jest w opisie ale na podglądzie nie wszystkie ściany tego prostokata są wypełnione tą szara powieżchnią (dwie najmniejsze podstawy są przeźroczyste) To tylko jakis bug w Buldozerze czy ja coś źle zrobiłem?

nie stworzyles face'ow
KingDON napisał(a):2 Czy w oknie 3d preview da się jakoś obracać obrac? Bez tego czasami może być trudno zaznaczyć niektóre punkty....

nie da sie
KingDON napisał(a):"A więc zaznacz dwa środkowe górne punkty w nowej bryle (patrząc w left view) i Shift+PPM z osią Y i podnieś o pół kwadratu. Teraz połącz Te punkty z tymi z których je stworzyłeś..."(tworzenie miejsca na kierownice)

No więc zaznaczam, wciskam f6 i nic sie nie łączy. Niewiem czemu ale czasami niektóre punkty niechcą sie u mnie połączyć :/

upewnij sie ze nie probujesz polaczyc wiecej niz 4 punktow, na dolnym pasku masz napisane info ile i czego zaznaczyles
KingDON napisał(a):Narazie to by było na tyle. Jeżeli znajdzie sie jakas osoba która rozjasni mi nieco kwestie tworzenia addonów będe wdzięczny. Ahh i witam wszystkich forumowiczów ;)

witaj
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

Re: turtorial "Samochód w O2"

PostŚr 24 lis, 2004 00:06

offtime napisał(a):upewnij sie ze nie probujesz polaczyc wiecej niz 4 punktow, na dolnym pasku masz napisane info ile i czego zaznaczyles


Faktycznie. Okazało sie że zaznaczam 32 punkty. Niamam pojecia z kąd się tam az tyle tego wzieło ^^
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostŚr 24 lis, 2004 00:50

KingDON napisał:
2 Czy w oknie 3d preview da się jakoś obracać obrac? Bez tego czasami może być trudno zaznaczyć niektóre punkty....

nie da sie


Co Ty nie powiesz :] Wystarczy wcisnąć Alt+prawy przycisk myszy i można spokojnie obracać "kamerę" dookoła modelu, wybierając takie położenie, jakie nam aktualnie pasuje.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 24 lis, 2004 06:33

Grabarz^^ napisał(a):
KingDON napisał:
2 Czy w oknie 3d preview da się jakoś obracać obrac? Bez tego czasami może być trudno zaznaczyć niektóre punkty....

nie da sie


Co Ty nie powiesz :] Wystarczy wcisnąć Alt+prawy przycisk myszy i można spokojnie obracać "kamerę" dookoła modelu, wybierając takie położenie, jakie nam aktualnie pasuje.

object rotation.
obracasz obiektem a nie kamera, mozesz to robic w kazdym widoku
prosze nie wprowadzaj w blad panie przemadry z kiepska minka ;)
troszke teraz bzdurke napisales ;)
Twoj sposob na obracanie w widoku swobodnym przyniesie efekt w postaci zmiany wspolrzednych x,y,z modelu tak wiec z poruszaniem kamery nie ma nic wspolnego ;)

prawdopodobnie wiesz ze wiekszosc programow do modelowania 3d ma mozliwosc poruszania kamery w widoku swobodnym, niestety O2 takiej mozliwosci nie posiada, wyszyscy nowi userzy o2 o to pytaja.... sam tez bylem tym rozczarowany przy pierwszym kontakcie z o2. Widok swobodny jednak w naszym kochanym programiku ma takie same wlasciwosci jak pozostale trzy widoki, kamera poruszac mozna tylko i wylacznie w buldozerze.
Offline
Avatar użytkownika

Smookie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): Wt 27 lip, 2004 19:42

Re: turtorial "Samochód w O2"

PostŚr 24 lis, 2004 09:12

KingDON napisał(a):Własnie zacząłem się bawić w robienie autka zgodnie z tym co jest napisane w turtorialu z tej strony i natrafiłem na kilka problemów:

"A więc zaznacz te 4 punkty i pacnij F6. Powinien powstać prostokąt. Zauważ ze w lewym widoku (Left) pojawiły się przy punktach niebieskie linie"(trzeci akapit od góry pod "ogólny zarys")

No wiec ja za nic niemogę dostrzec tych niebieskich lini. Co prawda zmieniłem literką W kierunek tego face (nie zabardzo wiem o co w tym chodzi) ale linie chciał bym widzieć żeby wszystko było tak jak w opisie.

"Teraz korzystając z widoku 3D Preview połącz boczne punkty tak by powstała taka bryła.
Teraz dopiero jest bryła (prostopadłościan). Wciśnij przycisk podgląd żeby zobaczyć jak to wygląda (przycisk 5)."(dalsza część 3 akapitu)

1. Zrobiłem to co jest w opisie ale na podglądzie nie wszystkie ściany tego prostokata są wypełnione tą szara powieżchnią (dwie najmniejsze podstawy są przeźroczyste) To tylko jakis bug w Buldozerze czy ja coś źle zrobiłem?

2 Czy w oknie 3d preview da się jakoś obracać obrac? Bez tego czasami może być trudno zaznaczyć niektóre punkty....


"A więc zaznacz dwa środkowe górne punkty w nowej bryle (patrząc w left view) i Shift+PPM z osią Y i podnieś o pół kwadratu. Teraz połącz Te punkty z tymi z których je stworzyłeś..."(tworzenie miejsca na kierownice)

No więc zaznaczam, wciskam f6 i nic sie nie łączy. Niewiem czemu ale czasami niektóre punkty niechcą sie u mnie połączyć :/

Narazie to by było na tyle. Jeżeli znajdzie sie jakas osoba która rozjasni mi nieco kwestie tworzenia addonów będe wdzięczny. Ahh i witam wszystkich forumowiczów ;)


i znowu sie wydało ze chuj**** poradnik :P

No więc zaznaczam, wciskam f6 i nic sie nie łączy. Niewiem czemu ale czasami niektóre punkty niechcą sie u mnie połączyć :/

Jezeli zaznaczysz mniej niz 3 punkty lub wiecej niz 4 to sie nie połączą.

1. Zrobiłem to co jest w opisie ale na podglądzie nie wszystkie ściany tego prostokata są wypełnione tą szara powieżchnią (dwie najmniejsze podstawy są przeźroczyste) To tylko jakis bug w Buldozerze czy ja coś źle zrobiłem?

prawdopodobnie nie wszystkie sciany maja face'y skierowane na zewnatrz modelu, sprobuj pozmieniac ich kierunek (W)
Offline
Avatar użytkownika

Clarkson

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 120
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 17:08

PostŚr 24 lis, 2004 11:16

smooki twoj tutoraial na BMJ tez jest niekompletny :P popraw to.
Jak dla mnie to o2 jest proste ale mało intuicyjne samo modelowanie to pryszcz.
Brak ruchomej kamery da sie jakos wytrzymac przy robieniu czegos mało skomplikowanego, ale gdy przyjdzie robic obłości to juz jest gozej wiec zawsze takie elementy robie w oddzielnym memory lod.
Umiejetne skakanie po widokach kamery to podstawa.
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostŚr 24 lis, 2004 12:15

object rotation.
obracasz obiektem a nie kamera, mozesz to robic w kazdym widoku
prosze nie wprowadzaj w blad panie przemadry z kiepska minka
troszke teraz bzdurke napisales
Twoj sposob na obracanie w widoku swobodnym przyniesie efekt w postaci zmiany wspolrzednych x,y,z modelu tak wiec z poruszaniem kamery nie ma nic wspolnego

prawdopodobnie wiesz ze wiekszosc programow do modelowania 3d ma mozliwosc poruszania kamery w widoku swobodnym, niestety O2 takiej mozliwosci nie posiada, wyszyscy nowi userzy o2 o to pytaja.... sam tez bylem tym rozczarowany przy pierwszym kontakcie z o2. Widok swobodny jednak w naszym kochanym programiku ma takie same wlasciwosci jak pozostale trzy widoki, kamera poruszac mozna tylko i wylacznie w buldozerze.


To chyba ja mam jakąś "specjalną" wersję O2, bo w widoku 3D nie mając zaznaczonego ani jednego punktu lub face'a mogę swobodnie kręcić obrazem dookoła modelu i nie ma z tym najmniejszego problemu (po zaznaczeniu czegokolwiek też - model zostaje tam gdzie był). Ale może ja jestem ślepy, albo Ty i ja mówimy o czymś zupełnie innym..., bądź ja Ciebie nie rozumiem ew. Ty mnie. Z tego co napisałeś wynika że widok 3D nie ma możliwości spojrzenia na model z dowolnej strony i to da się zrobić tylko w Buldozerze - co jest nieprawdą. Fakt, owo obracanie wygląda inaczej i tu i tu, ale nie ma problemu z jego obracaniem.
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

PostŚr 24 lis, 2004 12:49

kamerą obracam tak samo jak Grabiarz i też nie zauwazyłem zeby obiekt zmieniał swoje połozenie na osiach x,y,z no chyba że ja źle patrze. Takiego obracania z altem nie mozna robic w każdym widoku, działa tylko w okienku preview (w innych poprostu przesuwa sie kartka).
A turtorial nie jest taki zły, mozna się mniej wiecej połapać o co chodzi :spoko:

a mam jeszcze inne pytanie. Nie moge załadować zadnego gotoweego addonu do o2. Albo wyskakuje mi error przy rospakowywaniu pbo a jak mi sie juz uda jakis rospakować to podczas wczytywania modelu wyskakuje mi "unable to load file. Load error" Być może to są jakieś blokady aby nikt nie mógł ingerować w plikach a jeżeli tak jest to z kad ja mam wziąść jakies addony do nauki jeżeli wszystko jest poblokowane?
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostŚr 24 lis, 2004 13:06

a mam jeszcze inne pytanie. Nie moge załadować zadnego gotoweego addonu do o2. Albo wyskakuje mi error przy rospakowywaniu pbo a jak mi sie juz uda jakis rospakować to podczas wczytywania modelu wyskakuje mi "unable to load file. Load error" Być może to są jakieś blokady aby nikt nie mógł ingerować w plikach a jeżeli tak jest to z kad ja mam wziąść jakies addony do nauki jeżeli wszystko jest poblokowane?


Pewnie chcesz wczytać pliki w formacie ODOL - tych Ci O2 nie odczyta, akceptuje tylko i wyłącznie pliki MLOD...jeśli chcesz podejrzeć jakiś model zapisany ODOL-em, użyj programu ODOL Explorer.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 24 lis, 2004 13:36

Grabarz^^ napisał(a):To chyba ja mam jakąś "specjalną" wersję O2, bo w widoku 3D nie mając zaznaczonego ani jednego punktu lub face'a mogę swobodnie kręcić obrazem dookoła modelu i nie ma z tym najmniejszego problemu (po zaznaczeniu czegokolwiek też - model zostaje tam gdzie był). Ale może ja jestem ślepy, albo Ty i ja mówimy o czymś zupełnie innym..., bądź ja Ciebie nie rozumiem ew. Ty mnie. Z tego co napisałeś wynika że widok 3D nie ma możliwości spojrzenia na model z dowolnej strony i to da się zrobić tylko w Buldozerze - co jest nieprawdą. Fakt, owo obracanie wygląda inaczej i tu i tu, ale nie ma problemu z jego obracaniem.

ponad dwa lata robienia addonow a ja tego nie wiedzialem :/
pamietam ze kiedys bardzo dawno temu sie o to kogos zapytalem i uzyskalem odpowiedz ze nie mozna :x
pozniej sie juz nad tym nie zastanawialem nigdy, jak sobie przypomne kto mnie tak wprowadzil w blad to mu flaki powypruwam :]

przepraszam za ten blad i za nazwanie Cie przemadrym w negatywnym tego slowa znaczeniu.
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostŚr 24 lis, 2004 13:41

Człowiek uczy się przez całe życie :D Nie szkodzi :)
Offline
Avatar użytkownika

Clarkson

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 120
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 17:08

PostŚr 24 lis, 2004 13:47

ale lol zeczywiscie :neutral:
ale i tak ciezko bedzie sie po roku przyzwyczajic do tego bajeru :twisted:
Obrazek
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 21 gości