Teraz jest Wt 24 cze, 2025 17:40


Addon złożony z części

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

Addon złożony z części

PostWt 19 lip, 2005 16:30

Jakiś czas temu wpadłem na pomysł stworzenia addonu statku. Wszystko by było dobrze jeśli nie jeden szczegół.. Jak wszyscy wiedzą w oxygenie nie można zrobić kilometrowego addonu, znaczy addon widać w grze, ale nie można zrobić tak długiego ROAD WAY albo HIT POINTS, a przynajmniej ja nie moge :cry: Tak więc "odwiesiłem" pomysł addonu na później.. Ale aż żal patrzeć na ten statek (naprawde dobrze wykonany) jak rdzewieje na moim dysku :P dlatego zgłaszam się z prośbą o pomoc i czy wogóle można zrobić tak aby połączyć addon z np. pięciu części, ustawiając np. w confingu jak i gdzie się mają łączyć (części statku). Wiem że jest to chyba możliwe bo jeden addon mianowicie: USS NIMITZ był chyba tak zbudowany.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostWt 19 lip, 2005 16:57

jedno slowo: skrypt...
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

PostWt 19 lip, 2005 17:33

No skrypt, ale jaki....
Offline
Avatar użytkownika

Arika

Major

Major

  • Posty: 515
  • Dołączył(a): Cz 05 sie, 2004 21:40
  • Lokalizacja: Lublin/Wisznice

PostWt 19 lip, 2005 21:57

a byś się pochwalił statkiem może jak to je ciekawego to napewno chętnych znajdziesz ;-)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostWt 19 lip, 2005 22:04

Ale kilometrowy statek ?? :D:D

Wszystko można skryptami, ale inna sprawa dodawać do niego np. działka, a co innego "kroić" kadłub i go skryptami sklejać :P Mam wątpliwości, czy by sprawnie działało w praktyce
Obrazek
Offline

Mr0Buggy

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): Śr 08 cze, 2005 17:07

PostWt 19 lip, 2005 23:02

Może dokładniej zdefiniuj, jak o2 niepozwala ci zrobić długiego modelu ??
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

PostŚr 20 lip, 2005 18:00

Nie od razu nie pozwala, ale poprostu gdy zrobię statek wykraczający poza siatkę w o2, tą co na tle modelu zawsze widać jesli przekroczę ją o nie wiem.. dwie długości to nie moge na przykład chodzić po danym addonie mimo ze ustawilem ROAD WAY w odpowiednich miejscach, a model to model RMS TITANIC i musze przyznać nie chwaląc się że wygląda bardzo dobrze, niedługo podzielę go na pokłady i dodam wszystkie kabiny w środku itd.. ale nie moge tego robić nim podzielę addon, bo wyjdzie to jak sterta nidopasowanych części. Statek nie będzie miał kilometra tylko już ma ok 280 m tyle mniej więcej co titanic miał. I nie będe na nim rzecz jasna dzialek montował :P proszę tylko o skrypt i jesli to mozliwe mala instrukcje. I niestety nie pochwalę się nim bo nie jest oteksturowany i nic nie widać. :(
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostŚr 20 lip, 2005 21:17

Zobacz w lotniskowcu HAWK'a
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

PostCz 21 lip, 2005 17:26

No i o to chodzi, lotniskowiec hawka mial taki skrypt, ale problem w tym że ja nie moge go rozpakować :cry: , a jesli ty mozesz to wyślij mi ten config lub skrypt lub oba na maila: youngdragon@poczta.fm
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostCz 21 lip, 2005 20:33

Juz wyslalem Ci rozpakowany plik ...
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostCz 21 lip, 2005 21:04

zeby ten temat mial racje bytu przydaloby sie wyjasnic w nim jak takie cos jest robione, moze byc na przykladzie skryptow Hawka, inaczej temat usune jako bezwartosciowy.
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostCz 21 lip, 2005 21:28

offtime napisał(a):zeby ten temat mial racje bytu przydaloby sie wyjasnic w nim jak takie cos jest robione, moze byc na przykladzie skryptow Hawka, inaczej temat usune jako bezwartosciowy.


Ja tego nie wyjasnie bo skryptow nie kumam :/
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

PostCz 21 lip, 2005 23:29

po pierwsze: Marcin_BM - naprawdę ogromne dzięki za ten pliczek.
po drugie: może uda mi się wyjaśnić jak to działa gdy przestudiuję ten skrypt config i jak sie to umieszcza. ale sądze i myślę że tak jest ze skrypt lączy kilka punktów z obu końców hmm... łączy dwa walce w jeden przyłączając do siebie zaznaczone na nich punkty. Co prawda umiem bawic sie w confingu itd ale do pisania wlasnych skryptow nie doszedlem (jeszcze)
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

PostCz 28 lip, 2005 16:45

BINGO ! Obiecałem, że wyjaśnie jak ten skrypt dziala i oto jestem!
Po pierwsze: Moja teoria o punktach przylegających do siebie w dwóch plikach p3d za pomocą skryptu to totalna bzdura (przynajmniej w tym przypadku) :(
Po drugie: Trzeba się wziąć za wyjaśnianie bo tego tricku schemat jest raczej prosty :)
Załóżmy że mamy pięć plików p3d (np. kwadratów) nazywamy je kolejno:
A, B, C, D, E. Następnie piszemy config ktory je okresla (standardowe okreslenia)
Teraz załóżmy że sa opisane tak:

... ........................................... ...
wcześniejsza częśc confingu
... ........................................... ...

class Static: All {};
class Fortress: Static {};
class Building: Static {};
class NonStrategic: Building {};
class Strategic: Building {};
class kwa: Strategic
{
unitInfoType=UnitInfoShip;
nameSound="ship";
cost=10000000;
accuracy=1000;
vehicleClass = "kwadraty";
side=3;
simulation="house";
icon = "";
armor=30000;
scope=2;
};


class A: Strategic
{
unitInfoType=UnitInfoShip;
nameSound="ship";
icon = "";
side=3;
simulation="house";
cost=10000000;
vehicleClass = "kwadraty";
model="\kwadraty\A";
displayName="A";
icon="\kwadraty\icon.paa";
mapSize=360;
};


class B: Strategic
{
unitInfoType=UnitInfoShip;
nameSound="ship";
icon = "";
side=3;
vehicleClass = "kwadraty";
simulation="house";
cost=10000000;
model="\kwadraty\B";
displayName="B";
};


class C: kwa
{
unitInfoType=UnitInfoShip;
nameSound="ship";
icon = "";
side=3;
vehicleClass = "kwadraty";
simulation="house";
cost=10000000;
model="\kwadraty\C";
displayName="C - Całość";

class EventHandlers
{
init ="[(_this Select 0)] exec {\kwadraty\laczenie.sqs}";
};
};


class D: kwa
{
unitInfoType=UnitInfoShip;
nameSound="ship";
icon = "";
side=3;
vehicleClass = "kwadraty";
simulation="house";
cost=10000000;
model="\kwadraty\D";
displayName="D";
};


class E: kwa
{
unitInfoType=UnitInfoShip;
nameSound="ship";
icon = "";
side=3;
vehicleClass = "kwadraty";
simulation="house";
cost=10000000;
model="\kwadraty\E";
displayName="E";
};
};

Jak da się zauważyć to tylko część opisująca "C" ma jakiekolwiek zmiany w treść, a jest tam mianowicie dodane kilka linijek:

class EventHandlers
{
init ="[(_this Select 0)] exec {\kwadraty\laczenie.sqs}";
};


Spełnia to dwie ważne rzeczy:
-Uruchamia skrypt
-Wyznacza środek łączonych obiektów

Czyli od tąd "C" jest środkiem. Następnie modyfikuje się skrypt, który jest na tyle prosty że można w nim bez problemu dodać więcej części lub zmienić ustawienia części względem siebie.

Jka widać jest to bardzo proste, ale mogłem zrobić jakiś błąd więc prosze mnie poprawić jakby co :P
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Addon złożony z części

Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 6 gości