2. ECP
Moim zdaniem pierwszy najrealistyczniej odwzorowywujący (?) pole bitwy mod. ładne odgłosy, dobrze wykonany, ale jednym wieeelkim minusem jest to, że nie został (chyba) stworzony config, który podmieniałby wszystkie jednostki w grze, bo gdyby połączyć to z FFUR no to wtedy z ECP wyszłoby cudeńko.
Nieprawda. Powstał taki config, wystarczy poszukać. Najrealistyczniej? Zagraj w WGL... ad. ostatniego zdania - zgadzam się.
1: CFOG

Najlepsze addony i misje

Przy tym brak lagowatych efektów. Duża różnorodność misji oraz jednostek. Wady? Tylko jedna: Waga paczki i ew. problemy z addonami, jeśli ktoś ściąga osobno.
2. ECP - mod z najpiękniejszymi efektami jakie do OFP powstały, przy tym zachowujący maksymalną płynność. Do tego świetny, bardzo soczysty Dynamic Range Soundpack. No i uniwersalność - z odpowiednim voice packiem można używać go i do wietnamu, i do wwII. Cholernie przydatny, w nim wróg nareszcie atakuje naprawdę agresywnie. ¦wietne skrypty i DSAI. Wady? Spore użycie pamięci ze względu na niektóre skrypty.
3. WGL5 - 3 słowa. Multiplayer. Realizm. Teamplay. Tak najprościej można streścić idee WGL - bo na tym on się koncentruje, i pod tym względem jest, co tu dużo mówić - najlepszy. Tona doskonałych skryptów [urealniających rozgrywkę jak tylko się da], sporo fajnych addonów [broń WGLowa kopie zad], masa znakomitych misji [głównie CFOG'owe, a jak

], niezłe efekty oraz świetne udźwiękowienie. Do tego wiele nowatorskich pomysłów, które potem zapewne były powielane, a początek swój miały właśnie w WGL - np. plecaki. Działające i powszechnie wykorzystywane - można do nich zabrać amunicje, wyrzutnie, bandaże i wiele innych przydatnych rzeczy. Jest to rozwiązane bardzo dobre i świetnie sprawdza się w grze. Ostatnią zaletą jest to, że jeśli komuś nie podobają się zwykłe jednostki WGL, może je podmienić na np. te z DMA Army Modpack - podmieniając config [są już 4 gotowe]. Zawsze można też stworzyć własny

A wady? Raczej brak, nie licząc małych błędów WGL ObjCarry, nieprzydatności na SP [tak mi się przynajmniej wydaje. A to ciągnie za sobą kolejny "minus" - brak kampani

] i kilku przekłamań związanych z silnikiem OFP - mod jest absolutnym must-have dla każdego fana OFP i trybu coop. Po prostu mistrzostwo pod tym względem.
4. FFUR2k6 - Krótko: Całość, poza efektami które mi się nie podobają, oraz niektórymi dźwiękami. [Pod tym względem króluje zdecydowanie ECP] No i kilka bugów + nieładne ACU. No i lagowaty trochę na MP, wymagający zarazem mocnego sprzętu [aczkolwiek dobrze zoptymalizowany w porównaniu do starych części]
5. I44 - Kocham wwII, a więc kocham i I44. Wzbogacona o nowe addony, i stare ulepszane stale przez naszego drużynowego złotą rączkę Reya, nie nudzi się nigdy. W dodatku, w połączeniu z ECP, efektami Johna, German Voice Packiem oraz moim soundpackiem [ah ta skromność] jest nietylko bardzo grywalny [zdanie subiektywne] jest dodatkowo piękny i graficznie, i dźwiękowo. No i fajny teaser kampanii, pierwsza misja wciąż pozostaje jedną z klimatyczniejszych do OFP. Minus? Tylko dwa. Pierwszy - nie ma jeszcze pełnej wersji, a wszyscy jej bardzo pragniemy. Drugi - Mała ilość misji.
Dalej jest jeszcze kilka modów.
6. WPSoldiers [a raczej całe OFPL] - Polski mod. A ja jestem Polakiem - i do tego patriotą
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Choć [to tylko moje subiektywne zdanie] niektóre rzeczy mi się w naszych żołdakach nie podobają, doceniam pracę jaką Offtime i inni oddani projektowi ludzie włożyli w to pracy. Operation Flashpoint = 25 zł. Addony OFPL = 15 min ściągania. Radość z zabijania ruskich\partyzantów\whatever z polską flagą na ramieniu i berylem w ręku =
bezcenne. Zwłaszcza, że addony stoją na bardzo wysokim poziomie.
Wady? Tak-se z misjami - nie jest to FDF, do którego misje nigdy się nie kończą - ale wiem, to także moja wina [każdego z nas, który narzeka, a nie robi] - i, terminu wypuszczenia - gdy niestety "scena" już tak prężna nie jest.
7. SebNamPack 2 - Pierwszy i moim zdaniem jak dotąd jedyny naprawdę udany mod [a właściwie zbieranina addonów, chociaż misje MP też są] pozwalający nam biegać po wietnamskiej jungli. Dużo jednostek, bardzo fajnych [moim zdaniem] oraz świetne bronie. Z mapą już trochę gorzej, ale to nie było przeszkodą by powstało na La Drang ok 300 misji. Zarówno SP, jak i MP. Plus kampanie. To nie ma prawa NIE imponować. Mam do SNP2 spory sentyment - i będę bronić jak lew zdania, że nie należy gloryfikować Unsunga właśnie kosztem starego - ale wciąż bardzo grywalnego SebNamPacka.
8. Battle Over Hokkaido - bardzo dobrze go wspominam, był to chyba mój pierwszy mod

[gdy ściągałem, byłem zupełnie nieświadom tego, że gra się japońcami - i dobrze, takto pewnie bym nie ściągnął i ominęła by mnie kupa świetnej zabawy

] Zalety? ¦wietne, bardzo grywalne i przyjemne misje. ¦wietne, jakościowo addony, bardzo miłe dla ucha bronie, z których wrogów exterminuje się z prawdziwą przyjemnością

. No i fajna, wciągająca kampania. Wady? Kampania to również tylko teaser - szybko się kończy
![:]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Innych, poważnych nie stwierdzono.
9. DMA Army Modpack - Małe, a bardzo grywalne. Nie posiada lagujących skryptów, ani efektów. Fajne jednostki, broń, nawet dźwięki. Jedyna wada: Standardowe helenki BIS'u. A BIS'owy BlackHawk to porażka.
10. Liberation 1941-1945. Od zatrzęsienia fajnych, świetnych jakościowo addonów. Najpiękniejsze addony niemieckich wojsk jakie do teraz powstały. Niezła broń [choć brakuje kilku, np. mojego ukochanego STG44]. No i ogólnie klimat. Wady? Brak misji*, czekanie na "part 2" modu, brak animacji, bucowate intro, lipna muza dołączona do modu [z FDF nie ma co porównywać], takie sobie zbalansowanie niektórych addonów. NO I BRAK CIUFCI, prawda Watch?
Mody, których nie lubię:
CSLA - Dużo, bardzo dużo, i w większości na poziomie. No właśnie, większości. Jednostki są świetne, jednak kosztem użycia przepotężnych tekstur - masakrują wydajność. Broń jest zwyczajnie imo lipna [zdanie subiektywne]. W nowszej Cieśli było kilka rzeczy z starego FFUR'a - extra lagowate efekty, niestabilność, pamięciożerność, efekt pływających rąk. No i kampania oraz misje - bez briefingów oraz overview = amatorszczyzna, mimo wielkich, długich i ponoć dobrych przerywników. Sądzę, że to wyjaśnia dlaczego CSLA nie lubię.
Y2K3 - Mój pierwszy mod podmiankowy - ściągniety jak wiele innych, z ciekawości. Waży dużo więcej niż FFUR2K6, a oferuje mniej. Jest zdecydowanie mniej atrakcyjny, gorzej zoptymalizowany, bazowany [jeśli mnie pamięć nie myli] na jednym ze starych ECP - co równa się kłopoty z save'ami, oraz częste CTD. No i nie ukrywajmy - jest stary. Efekty strasznie przesadzone, lagowate aż strach. Dużo niepotrzebnych rzeczy, słaba grywalność i dużo problemów. Dlatego go nie lubię.
Conspiracies - Krótko: nazywanie tego modem to kpina. Zalety? Brak**. Wady? Powstał. Hasła reklamujące go. Poziom tego crapu - poniżej krytyki.
Oblivion - j\w. Syf, kiła i mogiła - amatorszczyzna [Battletek

] pełną gębą. Projekt ten poprzedzał Conspiracies, był pierwszy.
ROC Mod - Niewiadomo po co to komu. Nieładne, z kiepskimi misjami i wyspami.
*Oficjalnych. Tzn są dwie, ale niegrywalne. Na szczęście, Reyhard oraz Sengir wypełnili tą lukę [oraz jeśli mnie pamięć nie myli - Berna oraz Marshal - ale ich kampania jakoś nieprzypadła mi do gustu].
**Nie no, są dwie - mamy się z kogo śmiać. No i gdy zrobimy jakiś crap idzie pokazać palcem na Battletek i powiedzieć - oni zrobili gorszy

i jeszcze go rozreklamowali banalnymi hasełkami... które były ściemą. Pozostaje pusty śmiech...
Inne mody:
FDF mod - Chyba jeden z najstarszych, i najbardziej zasłużonych modów. Od groma świetnych addonów, doskonale wykonanych i teoretycznie bardzo grywalnych. Do tego niezłe efekty przywodzące na myśl nowe ECP. Do tego oficjalna kampania, oraz kilka misji, i... setki nieoficjalnych, jak i kilka kampanii. ¦wietne wyspy, doskonała muzyka dołączona do moda. No i wydane jakiś czas temu Desert Pack oraz patch dodający także drugowojenny teatr - znane jako FDF 1.4 - to robi wrażenie, prawda? Dlaczego zatem nie wylądował w 1szej dziesiątce? Zwyczajnie - nie przepadam za nim. Za tym teatrem, zachowaniem broni [odrzut & pływanie rąk - zdrowo przesadzone] no i kilkoma innymi rzeczami, które po prostu są nie takie jak bym chciał - kiedyś w FDF sporo grałem, ale miałem od tamtego czasu długą przerwe i... szczerze mówiąc, nie bardzo mam ochotę wracać. Chociaż, kto wie - może kiedyś...
Unsung - Do tej pory wydane tylko demo, bardzo ubogie. A szkoda. Z powodu tej ubogości uważam, że wypada poczekać przynajmniej do wydania demo#2 z przerabianiem misji, i tak dalej. Po prostu z tego co jest, trudno zrobić coś sensownego. No i... jakoś nie trzyma to dla mnie już klimatu takiego jak SNP2, a to dla mnie spory minus. Ludzie marudzą, że przecież Unsung lepszy - co z tego, skoro nie tak grywalny.
PS: Ooo... ale się rozpisałem
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Miłego czytania - pamiętajcie, że to opinia subiektywna - człowieka kochającego coop
