Teraz jest Pn 23 cze, 2025 22:23


Skrypt uciekającego gazu

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

goclawboy

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): Pt 20 maja, 2005 17:18

PostSo 21 maja, 2005 13:23

Wiesz Grabarz ja sie misjami zajmuje od 3 dni ale morzesz na beczce ostawic wyzwalacz o malym promieniu i odpowiednie skrpt przy aktywacji wpisac
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostSo 21 maja, 2005 14:51

sory ze sie wracam ale jak wogole sie taki ulatniajacy "gazik"( :twisted: ) robi ??:)
Offline
Avatar użytkownika

Kac

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 11:19
  • Lokalizacja: Nowa Sól

PostSo 21 maja, 2005 18:01

Jeśli dobrze się orientuje trzeba użyć Particle Array, ale ja jeszcze nie jestem taki pro, na razie dla mnie to czarna magia.
Ostatnio edytowano So 21 maja, 2005 18:06 przez Kac, łącznie edytowano 1 raz
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostSo 21 maja, 2005 18:03

wiec nie jestes sam (nie mylic z jakas tam fundacja :) )ale "jakbym tylko to wykradl" to bym mial urozmaicone misje z nieumarlymi umarlymi :twisted:



ups....zapomnialem sie troche :oops:
Ostatnio edytowano So 21 maja, 2005 18:14 przez Goose, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostSo 21 maja, 2005 18:11

Uprasza się o nie schodzenie z tematu przewodniego...
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 23 maja, 2005 18:00

Mój skrypt wygląda tak

Kod: Zaznacz cały
_barrel = _this select 0

_i=1000
#Loop
drop ["cl_basic", "", "Billboard", _i/1000, _i/1000, [0,-0.5,0], [0,0,3], 0, 1, 1, 1, [_i/10000,_i/500],[[0.5,1,0,0.5],[0.5,1,0,0]],[0],0,0,"","",_barrel]
~0.1
_i=_i-1
?(_i>0): goto "Loop"
exit


Zmieniajac liczbę, której równa się _i, zmienia się czas przez jaki wydobywa się gaz. Wraz z upływem czasu strumień gazu w płynny sposób zmniejsza się.

Aby zobaczyć efekt wystarczy wrzucić skrypt do misji, wstawić beczkę o nazwie np. x i wyzwalacz z warunkiem getDammage x > 0 i w Przy aktywacji dać [x] exec "nazwaSkryptu.sqs"

Co do dźwięku to kłopot widzę w tym, że nie można ściszyć w sposób płynny pojedynczego dźwięku, a nagranie kilku minutowej sekwencji słabnącego stopniowo syku dałoby dosyć duży plik. krótki zapętlony syk niestety będzie cały czas tak samo głośny mimo, że strumień gazu będzie słabł.

Poza tym nie jestem pewien czy taki dźwięk byłby słyszany na wszystkich komputerach w grze MP. Miałem z tym problemy przy DozerMouse'ie i ostatecznie skrypt odpowiadający za dźwięk syreny był osobno (mimo, że pierwotnie był jeden skrypt odpowiadający za dźwięki i migotanie koguta) i odpalałem go za pomocą eventhandlera "init".
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostPn 23 maja, 2005 20:16

Może się myle, ale czy nie lepiej by było to getDammage x > 0 dać juz w samym skrypcje. Dzięki temu unikneło by sie twozenie dużej ilości wyzwalaczy gdyby beczek było więcej.

_barrel = _this select 0


@getDammage _barrel > 0

_i=1000
.........
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 23 maja, 2005 20:45

JaFranek napisał(a):Może się myle, ale czy nie lepiej by było to getDammage x > 0 dać juz w samym skrypcje. Dzięki temu unikneło by sie twozenie dużej ilości wyzwalaczy gdyby beczek było więcej.

_barrel = _this select 0


@getDammage _barrel > 0

_i=1000
.........


Owszem mylisz się bo ten skrypt wyląduje w addonie. Ten wyzwalacz to tylko a próbę.
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostPn 23 maja, 2005 21:18


Owszem mylisz się bo ten skrypt wyląduje w addonie. Ten wyzwalacz to tylko a próbę.


że niby w czym się myle ?? :?
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 23 maja, 2005 22:35

W tym, że ten warunek nie jest potrzebny w skrypcie. Za uruchomienie skryptu w chwili trafienia w beczkę będzie odpowiadał eventhandler

Wysłany 30 Maj 2005, 13:13:

Zmodyfikowany skrypt uwzględniający sugestie podane na GG (dotyczy stojącej beczki w przypadku leżącej nie jestem w stanie dobrać odpowiednich wartości bez modelu w edytorze. W każdym razie za umiejscowienie strugi odpowiada macierz [0,-0.5,0.2]. Dla leżącej ostatnia wartość powinna być ujemna ).

Kod: Zaznacz cały
_barrel = _this select 0

_i=1000
#Loop
drop ["cl_basic", "", "Billboard", _i/1000, _i/1000, [0,-0.5,0.2], [0,0.005*_i,0], 0, 1, 1, 1, [_i/10000,_i/500],[[0.5,1,0,0.5],[0.5,1,0,0]],[0],0,0,"","",_barrel]
drop ["cl_basic", "", "Billboard", _i/500, _i/500,[random(6)-3,random(6)-3,random(6)-3], [0,0,0], 0, 1.25, 1, 1, [_i/300,_i/500],[[0.5,1,0,0.1],[0.5,1,0,0]],[0],0,0,"","",_barrel]
drop ["cl_basic", "", "Billboard", _i/500, _i/500,[random(6)-3,random(6)-3,random(6)-3], [0,0,0], 0, 1.25, 1, 1, [_i/300,_i/500],[[0.5,1,0,0.1],[0.5,1,0,0]],[0],0,0,"","",_barrel]
drop ["cl_basic", "", "Billboard", _i/500, _i/500,[random(6)-3,random(6)-3,random(6)-3], [0,0,0], 0, 1.25, 1, 1, [_i/300,_i/500],[[0.5,1,0,0.1],[0.5,1,0,0]],[0],0,0,"","",_barrel]
drop ["cl_basic", "", "Billboard", _i/500, _i/500,[random(6)-3,random(6)-3,random(6)-3], [0,0,0], 0, 1.25, 1, 1, [_i/300,_i/500],[[0.5,1,0,0.1],[0.5,1,0,0]],[0],0,0,"","",_barrel]
~0.1
_i=_i-1
?(_i>0): goto "Loop"
exit


Można się przekonać jak działa dodając jakiejś beczce this addEventHandler["Hit",{_this exec "smoke.sqs"}]

Co do tego że skrypt uruchamia się przy każdym trafieniu to widzę tylko jedno wyjście - dopisać jako drugą linijkę skryptu _barrel setDammage 1, a w configu tych beczek FMLu dopisać destrType=DestructNo;. Dzięki temu skrypt uruchomi się tylko raz, a to że beczki nie będą się gięły jak papier to chyba nie jest duży problem.
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostŚr 01 cze, 2005 11:40

alderous napisał(a):Ku mojemu zdziwieniu okazało się że dymek dostosowuje się do tego w jakiej pozycji jest obiekt tzn. jeśli zaplanuję sobie że dym ma lecieć z pokrywy beczki i odpowiednio to zapiszę w skrypcie to nawet jeśli beczka będzie przewrócona, dymek będzie nadal ulatniał się z pokrywki.
Jest to podstawowa roznica miedzy wpisaniem beczki w komendzie drop jako obiektu (co zrobiles) a uzyciu jedynie (getpos beczka) w miejscu pozycji i pozostawieniu pola obiekt pustym.
Bsrdzo przydatne :D.
Offline
Avatar użytkownika

kaczka

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): Pt 24 gru, 2004 16:56

PostN 17 lip, 2005 17:00

Podoba mi się ten skrypt, niestety jest z nim problem w MP. W edytorze wygląda pięknie ale na serwerze efektu nie widać wcale lub widać nie wtedy gdy powinno być widać. Tak samo przedstawia się sytuacja ze skryptem płonących i wybuchających beczek dostępnym na ofpec.
Offline
Avatar użytkownika

Kac

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 11:19
  • Lokalizacja: Nowa Sól

PostN 17 lip, 2005 18:20

To zależy od ustawień OFP musisz włączyć sobie chmurki w ustawiniach wizualnych, a raczej na serwerze powinno to być włączone
Offline

Solid Snake

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Pt 26 sie, 2005 16:30
  • Lokalizacja: Chorzów

PostPn 19 wrz, 2005 17:06

A czy da sie zrobić coś takiego do Zombie ze jak je ktoś trafi to leci czerwony dym naprzykład z brzucha??
Pamiętać by zniszczyć, zniszczyć aby zapomniec
Offline
Avatar użytkownika

Kac

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 11:19
  • Lokalizacja: Nowa Sól

PostPn 19 wrz, 2005 18:33

Da się wystarczy, wiedzieć jak :razz: ;-) . Ja już wiem ale nie mam czasu :razz:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 3 gości

cron