
(zawsze jest coś ważniejszego, a jak ma się już wolny czas to zawsze lepiej meczyk pooglądać, piwka się napić i ponażekać niż wziąść się do pracy)
Do cholery, a Ty myślisz, że siedzenie nad addonami cały dzień to OBOWI¡ZEK addon-makera?
Zgadzam sięCo do oceny misji. Powinniśmy jednak walić krytyką...chwaląc totalne dno ktoś zrobi kolejne dno, a my mu wmówimy, że misja genialna więc mamy kolejne dno. Krytyka powinna być i sprawiedliwa ocena. Ale sprawiedliwa to jeszcze dorzcenie do tego plusów.
![:]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Co do addon-making'u nie będę się wypowiadał, to nie moja działka, choć...
... wydaje mi się, że za szybko się zniechęciłeś. Polska scena jest mała i nie może pochwalić się [nie licząc dosłownie kilku osób, takich jak Ty, Aldek czy Diesel] ludzmi z umiejętnościami na poziomie Lasera [To jakiś nadczłowiek... naprawdę.]
Co do OFP - Myślę, że nikogo [tzn, od czasu do czasu można, ALE...] już nie bawi gra z durnym AI, teraz na uwagę mogą liczyć jedynie cholernie rozbudowane misje SP, typu Black Mamba [Choć i tą niszczy tragicznie niski FPS], Leaves In The Wind [by Mapfact - świetna misja, niestety u nas przeszła bez echa] i kilka, dosłownie kilka innych. Zrobienie takiej misji wymaga cholernie dużych umiejętności, czasu i samozaparcia w dążeniu do celu, a nie każdy to wszystko posiada, a przynajmniej nie w odpowiedniej ilości. Ja drugiej Black Mamby nie zrobię, bo po prostu nie umiem, a robienie i wydawanie średnich misji ma sens, tylko gdy albo są do MP [tam intro, outro i tego typu "bzdety" nie są aż tak ważne], albo gdy są częścią jakiegoś większego mission packa, bo praktycznie tylko wtedy ludzie się nimi interesują... pojedyńcza, "przeciętna" misja po prostu ginie w tłumie... AI na SP jest cholernie głupie, skrypty niby pozwalają poprawić ową "efektywność", ale to nigdy nie będzie poziom botów np. z CS:S [¦miejecie się? To zagrajcie - na poziomie normal, a zagracie z jednymi z najbardziej ludzkich AI jakie kiedykolwiek były...] czy choćby Global Operations; a na MP jest o tyle dobrze, że drużyna może składać się z ludzi których znasz, twoich kumpli, którzy wiesz, że nie będą robić takich głupot jak AI, i którzy o niebo lepiej walczą... wspólna walka przeciw AI to jest to - i imo tylko to niektórych jeszcze trzyma przy Ofp...
Co do kampanii - niby jest wiele, ale tylko kilka na poziomie - a że te najlepsze [vide Revolt '98, którego naprawdę polecam - bo to najlepsza nieoficjalna kampa] wymagają masy addonów, których większości nie chce się ściągać.
To chyba tyle... pocieszę was, że nie tylko Polska scena przeżywa kryzys, ale w ogóle teraz cała scena Ofp już widać lekko się wypaliła. O Combat\BAS nie mówię, bo oni zostali zaprzęgnięci do prac nad modułami [?] do VBS, a reszta... kolejne teamy\"wielkie osobistości" odchodzą ze światka Ofp - Np. Semper Fi addon studio, Pacific War Mod też szlag trafił, nawet wielcy FINOWIE nie dali rady... po prostu jak reszta się wypalili, a to że trzymali się tak długo - to po prostu szacunek dla nich...
Wszyscy czekają na ArmA święcie przekonani, że wyjdzie jeszcze w tym roku [niektórzy mówią o dniach, LOL], to czemu jeszcze nie widzieliśmy żadnego trailera, czemu screeny idzie policzyć na palcach obu rąk, czemu nie znamy listy jednostek, a lista features została zmontowana praktycznie z plotek? A jeśli nie wyjdzie, to co? Mało to razy były przesuwane premiery gier? A o tej wiemy praktycznie tyle, co NIC
PS: Proponuję wyciąć rozmowę od miejsca w którym zaczęła się rozmowa nt. Ofp\ArmA\etc i wkleić jako nowy topic do Ogólnej dyskusji.