Teraz jest So 21 cze, 2025 22:49


Nowe bebechy

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPn 25 paź, 2004 20:18

Narazie są ważniejsze rzeczy niż komputer


Honker!!! :grin:
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostPn 25 paź, 2004 20:25

Nie do końca o to mi chodziło... ;-)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostWt 26 paź, 2004 15:48

Nie wiem....mam dziwne wrażenie że u mnie całe OFP spowalnia albo zbyt mała ilość RAM-u albo...dysk twardy. Przejżałem wszystkie możliwe konfiguracje - i nic, ciągle to samo. Najgorsze jest to, że OFP jako gra się nie TNIE - chodzi płynnie i wszystko byłoby ok gdyby nie jedna rzecz - to wygląda jak doczytywanie z dysku. Zanim gra zacznie chodzić w miarę poprawnie wszystko doczytuje się co mniej więcej 0.5 sekundy i wtedy gra staje...i tak jest cały czas, a jak pojawi się więcej obiektów to już w ogóle jest tragednia...czyżby to wina dysku...Seagate 20 GB...ma już trzy lata, więc jak sądzicie - może powodować problemy?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 26 paź, 2004 16:04

Grabarz^^ napisał(a):Nie wiem....mam dziwne wrażenie że u mnie całe OFP spowalnia albo zbyt mała ilość RAM-u albo...dysk twardy. Przejżałem wszystkie możliwe konfiguracje - i nic, ciągle to samo. Najgorsze jest to, że OFP jako gra się nie TNIE - chodzi płynnie i wszystko byłoby ok gdyby nie jedna rzecz - to wygląda jak doczytywanie z dysku. Zanim gra zacznie chodzić w miarę poprawnie wszystko doczytuje się co mniej więcej 0.5 sekundy i wtedy gra staje...i tak jest cały czas, a jak pojawi się więcej obiektów to już w ogóle jest tragednia...czyżby to wina dysku...Seagate 20 GB...ma już trzy lata, więc jak sądzicie - może powodować problemy?


Hmm...a może to jedno i to samo? Jeśli RAMu jest za mało to OFP zapewne korzysta z pamięci wirtualnej czyli de facto z HDD.
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostWt 26 paź, 2004 18:28

YacieK napisał(a):@ Diesel

Grywasz w OFP na 8MB karcie Video :neutral: ??

Tak. :roll:
PS - Właśnie :twisted: Honker ważniejszy. :wink:

Teraz mam "wolne" od honekra, czekajac na pewne rzeczy... 8)
Offline

Przemekm

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 15:15
  • Lokalizacja: Kołobrzeg

PostWt 26 paź, 2004 18:29

alderous napisał(a):
Grabarz^^ napisał(a):Nie wiem....mam dziwne wrażenie że u mnie całe OFP spowalnia albo zbyt mała ilość RAM-u albo...dysk twardy. Przejżałem wszystkie możliwe konfiguracje - i nic, ciągle to samo. Najgorsze jest to, że OFP jako gra się nie TNIE - chodzi płynnie i wszystko byłoby ok gdyby nie jedna rzecz - to wygląda jak doczytywanie z dysku. Zanim gra zacznie chodzić w miarę poprawnie wszystko doczytuje się co mniej więcej 0.5 sekundy i wtedy gra staje...i tak jest cały czas, a jak pojawi się więcej obiektów to już w ogóle jest tragednia...czyżby to wina dysku...Seagate 20 GB...ma już trzy lata, więc jak sądzicie - może powodować problemy?


Hmm...a może to jedno i to samo? Jeśli RAMu jest za mało to OFP zapewne korzysta z pamięci wirtualnej czyli de facto z HDD.


Tak zgadza się. Ilość RAM-u może to powodować. Ja jak miałem tylko CWC to mogłem grać. Po instalce REsa była tragedia zwłaszcza na nogoVie. Nie można było się płynnie obrócić o 360 bo zawsze były doczytywane z twardziela jakieś tekstury. To przy 128 MB. Jak zmieniłem na 192MB nie ma już tego problemu. Wyspy wczytują się szybciej, Misje też się szybciej uruchamiają.
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostWt 26 paź, 2004 18:51

To przy 128 MB. Jak zmieniłem na 192MB nie ma już tego problemu. Wyspy wczytują się szybciej, Misje też się szybciej uruchamiają.


Tyle że ja mam 256 / 333 MHz :/ To też za mało? Procesor 2400+ XP...nic nie kumam :roll:
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostWt 26 paź, 2004 19:02

256 to też mało, ale w innym układzie odniesienia.

on zależnie od swojej mocy procesora i ilości ramu miał całkiem inne ustawienia w flashpoint.cfg.
Zależność mniejwięcej idzie tak:

(rozdzielczość tekstur * liczba detali * światła * tryb pracy) / wydajność ~ wymagania do kwadratu, albo wręcz sześcianu :p
Offline
Avatar użytkownika

BlaK

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 167
  • Dołączył(a): Pn 27 wrz, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 26 paź, 2004 19:21

Nikt chyba nie wie o istnieniu poradnika dzięki któremu nasze OFP będzie szybsze, ale niestety brzydsze. KliK Sam korzystam z podobnych ustawień, co sie tyczy zarówno CWC yak i Resa.
P4 1.500 MHZ
256 RAM [2x128 -_-]
MSI GF2MX400
SamSung 40 GB

1024x768x16
Widoczność 500, w porywach do 1000 :)
Mulitexturing OFF
Cienie wszelakie OFF
T&L ON
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostWt 26 paź, 2004 23:39

Nikt chyba nie wie o istnieniu poradnika dzięki któremu nasze OFP będzie szybsze, ale niestety brzydsze.


Już się tym bawiłem :] O dziwno nie było praktycznie żadnej różnicy, ba - chodziło czasami gorzej w niższej rozdziałce i bez T&L :neutral: Nie wiem...zobaczymy co będzie jak zrobię upgrade sprzętu...jak dalej będzie kicha to pojadę do Pragi i wytargam od BIS taki komputer, na którym OFP będzie działać jak należy ;)
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostŚr 27 paź, 2004 09:16

Ten poradnik jest co najmniej do bani. Ktoś nie ma zielonego pojęcia o niektórych rzeczach. On proponuje wyłaczać tryby, które są sperzętowo osbługiwane. Co za brak wiedzy. Jak ktoś nie obsługuje tego, to nie zauważy różnicy, jednak w innym wypadku tylko pogorszy sytuacje. Pozatym edycja z poziomu programiku konfiguracyjnego ma bardzo mały zakres możliwości - polecam przejżeć cały flashpoint.cfg krok po kroku i z głową poedytowac dane wg możliwości sprzętu.
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostŚr 27 paź, 2004 10:34

YacieK, odnosiłem się do linka, jaki zapodał Blak ;-)
Offline
Avatar użytkownika

BlaK

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 167
  • Dołączył(a): Pn 27 wrz, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Warszawa

PostŚr 27 paź, 2004 13:11

Taa mój GF2MX400 napewno nie obsługuje jakichś bajerów więc wyłączam co sie da...YacieK, geometria 3d u mnie dała kopa ale jest problem bo np nie widzę wieżyczju statycznego M113 na wstawce z Desert Intro....
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostŚr 27 paź, 2004 14:23

BlaK napisał(a):Taa mój GF2MX400 napewno nie obsługuje jakichś bajerów więc wyłączam co sie da...YacieK, geometria 3d u mnie dała kopa ale jest problem bo np nie widzę wieżyczju statycznego M113 na wstawce z Desert Intro....


Przypuszczam, że za bardzo przesunąłeś w lewo suwak "Detale obiektów" w "Szczegółach".
Offline

wielebny

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Pt 13 sie, 2004 20:01
  • Lokalizacja: Konin

PostCz 28 paź, 2004 18:09

Panowie, ja mam u siebie na kompie Celerona 1,7 Ghz, 128 MB RAM-u, GeeForce'a 4 MX 440 i CWC mi chodzi idealnie. Nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń. a Jeżeli chodzi o addony, to nie ma problemu z natarciem 7 abrahamów na 5 t-80 z modow albo z walka ok. 40 piechocincow.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 8 gości