Teraz jest Pn 23 cze, 2025 13:04


VBS - OGÓLNA DYSKUSJA

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

DeviAnCE

Major

Major

  • Posty: 611
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 12:09
  • Lokalizacja: Terra

PostPn 11 paź, 2004 15:11

volt napisał(a):Według mnie VBS to będzie nie zapowiedziany mod jak Y2k3 tlyko duuuuuuuuużżżżżżżoooooooo lepszy robiony przez basa i nie tylko, nobo wkońcu screeny wydają mi się dziwnie znajome ale to są tylko posądy :D

Wysłany Pon 11.10.04, 15:07:

poprostu nagle wyjdzie i opanuje cały świat :]

Człowieku, gdzie ty żyjesz :?: :lol: VBS 1 już dawno wyszedł i zdążył dostać się do rąk niektórych graczy OFP :P
We do not know death... only change. We cannot kill each other without killing ourselves.
Offline
Avatar użytkownika

Kuba

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1608
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 20:57
  • Lokalizacja: Wawa

PostPn 11 paź, 2004 15:30

To chyba jakaś podpucha :wink:
Offline
Avatar użytkownika

BlaK

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 167
  • Dołączył(a): Pn 27 wrz, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 11 paź, 2004 16:15

:brawo: Za bujną wyobraźnię Panie kolego :rotfl: :rotfl: Chciałem wyjaśnić że BAS i inni świetni addon-makerzy albo już pracują dla BISu albo zgodzili się umieścić ich addony w VBS :PPPP

Rainbow

PostPn 11 paź, 2004 21:02

Raczej pracują bo z tego co można wyszukać to niektóre ze screenów są z packa nr.3, którego jeszcze nie ma w sprzedaży, ale będzie więc chyba jednak cały czas pracują dla nich. Pewnie jeden pack bedzie kosztował 50$ to zbiją niezły majątek. No jeśli chodzi o posiadanie VBS'a przez graczy to wątpię. Najczęście mają go ci co mają wtyki w wojsku lub jakiś organizacjach, chyba ,że są wyjątki (bogaci gracze).

Nowe informacje :

W sieci znalazłem kilka ciekawych trailerów z VBS wykonane przez SpecOp9.
Szczerze nie ma tam za wiele nowości, ale zawsze coś.

VBS1T1
VBS1T2
VBS1T3
VBS1 Short Trailer

Znalazłem również dosyć długą, ale bardzo treściwą recenzję VBS'a.

Background:-
The lead man is Seventh CEO of the company in Australia (BIA). Bohemia Interactive (BIS) are responsible for Operation Flashpoint a First person Shooter that takes place in 1985 in a fictional European Island- it’s basically a cold war scenario of East Versus West. American Armed forces trying to throw out a Russian Occupation Force.

Played worldwide it has a huge audience. Operation flashpoint came to the notice of the USMC who ordered a version for there needs and thus Bohemia Interactive Australia made VBS- Virtual Battlefield System. The USMC uses it for training unit’s etc- especially when underway on the MEU Ships such as the WASP Class ships.

The VBS system is a 3D system that models ground, air and sea units. It models a command and control interface to allow the squad leader (section commander etc) to command their troops. The environment is real time and location based allowing the location and real time, sky, star’s to be accurate for the location and time. Wind, ran, snow and tides are all modelled.

VBS came to the attention of DSTO who ordered the USMC version for in house about 12-18 months ago. ADFA also ordered a version but models of characters, weapons and vehicles specific to the Australian Armed Forces.

VBS Ver 1
VBS allows the user once licensed to integrate their own maps, weapons and vehicle models into the system to configure it to their user preferences. For example Satellite 3D Maps can be easily turned into maps for the VBS System allowing the user to recreate accurate battlefield scenarios in the real world terrain that is in the map.

For the Australian Defence Force this will allow the ADF to create maps of operational or training areas as a familiarisation tool for infantry units.

AAR
In addition this version of VBS also has an After action review Mode (AAR) to allow 2D and in 3D recreations of battles that are fought in VBS. This AAR mode allows a senior person or indeed the diggers themselves to look back at the actions taken by the unit as a whole or even down to the view of each individual soldier. The AAR is much like the ACMI range used by Air Superioty fighters allowing the users to see who shot first, how many rounds were fired and who hit what they were aiming at, in addition to accurately portraying all OPFOR and Friendly units locations and actions.

Uses:-
The whole program allows easy introduction of new models and features. 3D AAR review is in the pipeline as is a commanders program to allow Platoon or Company (or above) commanders to view and direct their forces. The Commanders version may or may not use human players, the AI can handle the task if human players are not available.

Also present is the ability to integrate new types of interface such as using a LTD to train FAC or FO’s or new vehicle models to train armoured crews in vehicle operations.

Artificial Intelligence:-
The AI of the OPFOR and friendly AI is a crucial component in this program is it were “dumb” then the program while good looking and easy to use would not offer any real training value. The VBS ADF and VBS original version I witnessed running had the most proficient AI I’ve seen in any PC simulation. One engagement witnessed from the 2D AAR God Mode saw one platoon sized enemy element split into two separate elements, one element laid suppressing fire while the other tried to flank the friendly position.

In addition the missions can be created so that the enemy will behave or reinforce their positions to maximise training value. I.e. if assaulting village if enemy gets to certain lowered strength then reinforcements will arrive to support them.

Also making a presence is Non Player Characters such as animals- sheep, rabbits, Kangaroos etc all faithfully recreated and they act in relation to the player- gunfire will scatter the sheep flocks this giving the friendly or enemy your location or vice versa.

The AI is realistic in that if you are quiet and behind vegetation they will not see you or “Sense” you, some Civilian FP shooters are notorious for AI that sees you through multiple bushes and knows where you are even if you can’t see them.



Scenario’s Witnessed.:-
After viewing pictures and video and talking at length about the VBS ADF and it’s implications I had the opportunity to see some advanced Beta scenarios using the latest 3D Character, Vehicle and Weapon models. The Scenario started off on a hilltop mountain. (The map taken from the Designers property in Wagga Wagga) Visibility was set at a staggering 1200m (the sim will allow distances up to 5km viewing-which is awesome considering Ghost recon has a distance of about 200M Maximum at times. The Maps are huge some 50km by 50km areas can be modelled. ) The player was armed with an AI AW-50F .50 cal AMR Sniper Rifle. Enemy consisted of a OPFOR Squad roughly over 1000m away, the developer than proceeded to engage the enemy at extreme long range. I was very impressed with the ballistics- the bullet drop was noticeable and the time delay from firing to impact was right on the money. The weapon Model was also accurate and goes with what I’ve seen in open literature on the AW-50 Sniping System.

The second scenario had the same player put into a flat gully with the same enemy force aligned against him. To show off the system a Aussie S-70 Blackhawk was introduced and proceeded to fly over the battlefield. It took fire on the first pass but on the 2nd pass laid down mini gum fire to suppress the enemy.

To further showcase the work they have done two ASLAV-25’s were introduced to further cause the enemy OPFOR hassles- these were fired upon by enemy RPG Troops and one ASLAV was hit- as this was happening I witnessed an enemy OPFOR backing away from the other ASLAV and preparing to fire his RPG before the developer engaged him with the AW-50.

In a further the twist the scenario was restarted and section of US Marines was introduced to showcase the friendly AI’s assault AI. Very impressive Stuff.

Further more I saw in game models of drivable Land Rovers, UniMogs and also the LPRV used by the SASR in Iraq and Afghanistan.

The full range of Aussie Battlefield weapons are being modelled- M4A5, Minimi, Steyr, Javelin. So too are all the vehicle’s from Blackhawk, ASLAV, the M1A2 being ordered recently to the LPRV.

Cheers Gordon

Rainbow

PostŚr 20 paź, 2004 16:28

Znalazłem ciekawą stronkę o VBS na której znaleźć można nowe screeny i filmiki.
LINK

Jest i również "Centrum użytkownika VBS" skąd można ściągnąć przerobione misje z VBS do OFP.
LINK


New :

Na jednym z forum znazłem screeny opakowań VBS1, wraz z modułami zrobiony aparatem cyfrowym.

Przód
Tył
Tył-zoom
CD VBS1
CD VBS1 SF
CD VBS1 T2
CD VBS1 SP

Jak widać screen tyłu opakowania VBS1 mówi bardzo dużo a nawet za dużo. Przecież te screeny widzimy na stronie flashpoint2.com :!:
Czyżby Bohemia rzeczywiście leciała z nami w kulki :?: Tego nie wiem, ale in dłużej rozpatrujemy sprawę VBS'a tym coraz więcej wiemy o posunięciach BIS'u.

Jak zwykle już :P Kilka screenów odemnie na pocieszenie :D :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22

No to na tyle, zaglądajcie tu co jakiś czas, aby sprawdzić czy nie ma czegoś nowego. :D

10 minut tu pisałem i mam dla was kolejne nowości :D 2 Fililmiki z VBS'a :

Sheep Attack
VBS1 wP
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 22 paź, 2004 18:56

Na marginesie mam pytanie do osób, które śledzą informacje na temat VBS'a - czy zwróciliście uwagę na to jak trzymają broń żołnierze w VBS? Chodzi mi o to czy wszystkie bronie są trzymane tak samo (jak to mam miejsce w OFP) czy ułożenie rąk bywa różne i jest dostosowane do kształtu broni?
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPt 22 paź, 2004 19:16

Raczej nie - zauważ, że widziałem screeny M4 z rączką taktyczną, która nigdy nie jest na tych screenach używana.

Rainbow

PostWt 02 lis, 2004 22:41

Hot News :

Jest, wyciągnąłem linki z trailera jeszcze nigdzie niepublikowanego moda do vbs1 o nazwie ADF2 ( Australian Defence Forces).
Klimat filmików bije na głowe wszystkie wcześniejsze, nawet te bohemi.
A więc ściągajcie i nie krępujcie się. Autorem jest SpecOp znazy z bardzo popularnego trailera dodatku resistance. Filmy pokazują dużo nowych addonów i sprzetu dodanego do VBS'a. Miedzy innymi działko przeciwlotnicze, satelita namierzająca itp. Sprawy postawione bardzo wysoko w technologii. Każdy kto chce zobaczyć cuda w VBS1 musi je ściągnąć. Filmy wykonane w super jakości i, aż roi się w nich od efektów specjalnych.

ADF2 (5.7 MB)
ADF2- trailer2 (11.2 MB)
Strona skąd można ściągnąć wiele innych filmów związanych z OFP i nie tylko


Znalazłem pack screenów (opakowań) z róznych modółów VBS'a.
LINK (8.9 MB)
Offline
Avatar użytkownika

Clarkson

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 120
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 17:08

PostŚr 03 lis, 2004 13:47

fajne fajne, klimat mi sie podoba oby tak wygladało OFP2 albo i lepiej :D
Obrazek

Rainbow

PostŚr 03 lis, 2004 16:18

Find :

Znalazłem ciekawą galerię screenów z VBS1. Zapraszam

Galeria
Offline
Avatar użytkownika

Przezdzieblo

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 107
  • Dołączył(a): Cz 22 lip, 2004 00:17

PostŚr 03 lis, 2004 16:41

alderous napisał(a):Na marginesie mam pytanie do osób, które śledzą informacje na temat VBS'a - czy zwróciliście uwagę na to jak trzymają broń żołnierze w VBS? Chodzi mi o to czy wszystkie bronie są trzymane tak samo (jak to mam miejsce w OFP) czy ułożenie rąk bywa różne i jest dostosowane do kształtu broni?


http://photobucket.com/albums/v418/Basi ... VGMike.jpg
Tu idealnie - tylko kolba psoci.
http://photobucket.com/albums/v418/Basi ... =Delta.jpg
http://photobucket.com/albums/v418/Basi ... MacBug.jpg
Tu już znacznie gorzej.

Nie twierdzę, że nie zaszły zmiany i tego aspektu nie poprawiono - ale rewolucji chyba nie ma.
Offline

Slayer_Viper

Spammer

Spammer

  • Posty: 90
  • Dołączył(a): Cz 12 sie, 2004 08:28
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 03 lis, 2004 17:51

Ludzie a wie ktos ile sam VBS bez addonów kosztuje?
Bo może se kupie :D

Wysłany 3 Lis 2004, 17:56:

mówiono że all kosztuje 540$ wiec jakieś 2k złotych ale sam VBS musi taniej bo każdy addon + 50$ niby a jest ich 8 wiec 540 - 400 i wychodzi 140 dol a to je 420 zł...of coz nie mówie że się coś nie zmieniło bo te dane na temat ceny widziałem dawno temu ale jeśli myślicie że VBS potaniał to raczej wątpliwe.
A jeśli już przyjdzie mi kupić VBS-a to myślę że te przypuszczalne 420 zł nie okażą się pieniędzmi wywalonymi w bagno

Rainbow

PostŚr 03 lis, 2004 17:59

Only 140$ 8) Na polskie jakies 560zł w przybliżeniu :P
Masz link do opisu TU
Offline

Slayer_Viper

Spammer

Spammer

  • Posty: 90
  • Dołączył(a): Cz 12 sie, 2004 08:28
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 03 lis, 2004 19:12

Ano fakt Yaciek zapomniałem :( Ale dla chcącego nic trudnego kombinowac można poza tym założe sie że na stadionie X lecia juz VBS mają :D
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostŚr 03 lis, 2004 19:13

To przegrasz zakład :D
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 15 gości