Teraz jest Pn 23 cze, 2025 23:44


Noc martwych martwiaków [projekt]

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 14:58

Zamiana w zombie to wiele problemów z którymi nie mam ochoty się na razie zmierzać. Wszystkie pomysły brzmią wspaniale dopóki nie padnie pytanie - "Jak to zrobić w OFP?". Jak obniżyć zręczność gracza w OFP? Jak rozumieć "utrata kontroli"?

BTW. Dwururki z prawdziwego zdarzenia nie ma.

W chwili obecnej zajmują mnie bardziej przyziemne sprawy np. co jeśli gracz wsiądzie do pojazdu? Zombie przestają go atakować, a pojazd nie jest dla nich wrogiem, aby go samodzielnie atakowały. To poważny problem, bo w paru misjach trzeba gdzieś dojechać i nie chcę by gracze stosowali pojazdy jako sposób przechodzenia misji "na skróty" - cały czas jeździli i wysiadali tylko na chwilę.

Pojazdy można ordynarnie zepsuć np. samochód złapie gumę, ale używanie tego zawsze wygląda sztucznie, a poza tym co jeśli gracze jadą dwoma samochodami? Oba złapią gume?

Bez większego trudu można zrobic skrypt, który sprawi że pojawi się zombie, podejdzie do pojazdu i zacznie go atakować - zwykły zombiak rozprawi się z samochodem osobowym w 5 minut, a większa grupka w minutę. W takiej sytuacji samochód musi być jednak nieruchomy, czyli najprawdopodobniej pusty, a trzeba się liczyć z tym że gracze będą bronić pojazdu.

Koniec końców chyba zrobię tak jak dyktuje rozsądek - nie będę używał pojazdów skoro mogą popsuć grę, nawet jeżeli będzie to mało realistyczne.
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPt 20 maja, 2005 14:59

Mam pewien pomysl... moze tak taksowke od Grabarza ^^ (jezeli ja wyda albo inny pojazd) walnac do jakiejs misji z zombiakami a tlo moglo by byc takie..... jedzie taksowkarz(a raczej kilka taksowkazy) i kazdy ma pasazerow(graczy razem z kierowcami)....nagle pojawia sie mgla i ktorys z taksowkazy rozjezdza zombi i dojezdzaja (akcja na Nogovie)do Lipanów....no i wiadomo szukaj amunicji itp....i jescze jedno taksowkarze beda miec w bagaznikach ramingtony i rewolwery S&W.

P.S wpadlem na to wlasnie w tej chwili wiec dokladnie tego nie obmyslilem :oops:
Offline
Avatar użytkownika

Volt

Major

Major

  • Posty: 905
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 09:50
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPt 20 maja, 2005 15:14

a poco taksówkarzowi remingtony i rewolwery?? :] , prościej by było gdyby to było gdzieś nie daloeko jakiejś bazy skąd można by wziąść broń
Obrazek
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPt 20 maja, 2005 15:34

volt napisał(a):a poco taksówkarzowi remingtony i rewolwery?? :]


a bandytow na Nogovie brak?? :] a moze to panowie z inkwizycji jada?? :] wkoncu to tez wytlumaczenie
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 15:36

Goose napisał(a):Mam pewien pomysl... moze tak taksowke od Grabarza ^^ (jezeli ja wyda albo inny pojazd) walnac do jakiejs misji z zombiakami a tlo moglo by byc takie..... jedzie taksowkarz(a raczej kilka taksowkazy) i kazdy ma pasazerow(graczy razem z kierowcami)....nagle pojawia sie mgla i ktorys z taksowkazy rozjezdza zombi i dojezdzaja (akcja na Nogovie)do Lipanów....no i wiadomo szukaj amunicji itp....i jescze jedno taksowkarze beda miec w bagaznikach ramingtony i rewolwery S&W.

P.S wpadlem na to wlasnie w tej chwili wiec dokladnie tego nie obmyslilem :oops:


Po pierwsze zombiaki kiepsko radzą sobie w mieście, a już w starej zabudowie Lipanów bardzo źle. Po drugie właśnie napisałem elaborat na temat tego, że muszę unikać pojazdów. Po trzecie po jaką cholerę ludzie mają ściągać addon, który spełni tak marginalną rolę? Po czwarte ilość budynków, które trzeba zabarykadować aby gracze nie oszukiwali jest astronomiczna. Po piąte kolumna identycznych taksówek jadąca nocą to mówiąc oględnie idiotyczny pomysł - rozumuem że czujesz wielką potrzebę zagospodarowania tego addonu, ale chyba są lepsze na to sposoby niż wciskanie go na siłę gdzieś gdzie jest kompletnie niepotrzebny. Po szóste misja jest nudna "jak flaki z olejem", bo nie ma żadnego celu poza zabić&przeżyć, ani żadnego warunku jaki trzeba spełnić by wygrać.

Apeluję jeszcze raz - nie "łapcie się" addonów, bo one misji nie czynią i myślcie w kategoriach tego co jest wykonalne, a nie tego co jest waszym zdaniem "fajne". Na czym ma polegać ta misja proponowana przez Goose'a? Pomijając wciśniętą na siłę taksówkę jej sens zamyka się w "dojezdzaja (akcja na Nogovie)do Lipanów....no i wiadomo szukaj amunicji itp". Naprawdę to będzie takie fajne?
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPt 20 maja, 2005 15:39

no tak masz racje :oops: :oops: ale ostrzegalem ze nie przemyslalem tego do konca :)
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostPt 20 maja, 2005 15:45

Od siebie dodam tylko że ów addon taksówki wcale nie kwapi się do wydania (nie będę wydawał nic co jest tak mierne, że aż strach). :) A co do samej misji...bardzo mi się podoba, z tym że mgła jest chyba troszkę za gęsta, może by tak dać troszkę większą widoczność?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 19:10

Na addony należy patrzeć z punktu widzenia tego czym one się od siebie różnią poza wyglądem. Czym się różni addon Fiata 125p od BISowej Skody? Oba to cywilne samochody osobowe zdole przewieźć 4 osoby. Czy jest sens dodawać do ściągania addon, który nie jest konieczny? Addon Fiata 125p miałby sens w misjach osadzonych w polskiej rzeczywistości, bo wtedy współtworzył by złudzenie iż akcja ma miejce w Polsce. Poza tym nie widzę dla niego miejsca, chyba że w jakimś dużym packu cywilnych samochodów.

Co do widoczności to jestem po stronie zombie. Tym bardziej że widzę iż gracze sobie nieźle radzą - w trakcie pierwszego testu udało im się nawet ukończyć misję przy stracie 2 z 6 graczy (choć wtedy było nieco łatwiej, ale sądzę że też by sobie poradzili). Przy teście 3 osobowym zniszczono jedno źródło i znalexiono drugie, co też jest niezłym wynikiem. Po co ułatwiać graczom życie? Misja stałaby się za prosta.

Wysłany 20 Maj 2005, 19:08:

Misja nr.2 nazwana roboczo "Search'n'Survive" powoli wkracza w fazę beta-testów. Zadaniem jest znalezienie 4 osób (lub ich ciał), które znajdowały się na pokładzie, gdy śmigłowiec lądował awaryjnie w dolinie Mokropsy. Gracze zaczynają koło kościoła w Mokropsy (tam też jest Evac zone) i mają do przeczesania spory kawałek doliny. Jeśli znajdą kogoś żywego mogą go przyłączyć do drużyny i dowodzić nim (aczkolwiek warto pamiętać, że ich ocalenie to cel misji, a oni też są atakowani przez zombie i nie są równie bystrzy jak gracze) . Po znalezieniu wszystkich lub potwierdzeniu ich zgonu trzeba wrócić w pobliże kościoła i czekać na przylot śmigłowca, a następnie załadować się na pokład razem z ocalonymi. Wynik misji zależy od tego ilu z czterech zaginionych opuści dolinę na pokładzie śmigłowca.

Tym razem zastanawiam się nad wyposażeniem grupy w karabiny FN FAL albo G3 (może nawet M16) oraz lepsze handguny (12 naboi w magazynku). Amunicji jest w efekcie więcej, bo każdy ma około 160 naboi, ale znaleziene nowych staje się bardzo trudne - nie ma żadnej skrzyni z zaopatrzeniem tak jak w Howling Hills i nie ma raczej co liczyć na zdobycie amunicji pasującej do posiadanej broni.

Możliwe, że w Niedzielę misja będzie gotowa do testów.
Offline
Avatar użytkownika

brzoza

Cywil

Cywil

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 06:41
  • Lokalizacja: szczecin

PostPt 20 maja, 2005 21:13

a planujesz moze dzisiaj jakies testy?
Obrazek Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 21:17

brzoza napisał(a):a planujesz moze dzisiaj jakies testy?


Ech...sam nie wiem. Czuję że tak powiem Weltschmertz i jakoś nie mogę się do niczego zebrać :? Pobiegałem przed chwilą po wyjących wzgórzach, ale nic nie znalazłem i w końcu mnie zombiaki "wtrząchły" :|

Może jutro wieczorem?
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPt 20 maja, 2005 21:25

Jezeli bede mogl w tych testach uczestniczyc to owszem (dawno nic w "stylu" resident evil 2 nie mialem) :spoko:
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostSo 21 maja, 2005 14:34

Dzisiaj będą test Howling Hill czy Search'n'Survive bo osobiście bym wolał zobaczyć nową misyjke :].

Co do samochodów to co to za problem ograniczyć paliwo tak aby starczyło na trzoszeczkę więcej niż potrzeba na dotarcie do celu.
Jak trzeba by było jechać w tą i z powrotem to trzeba by było umieścić informacje o małej ilości paliwa tak aby gracze ograniczyli jego zużycie. Zostały dwa problemy: stacje paliw i inne takie( w sumie trochę nierealistycznie jest że wysyłają ekipę ratunkową z jeepem z resztką paliw ale to można wytłumaczyć brakiem funduszy ;)) oraz co zrobić gdy gracz zapragnie rozjeżdżać zombi nie zważając na stan paliwa. O ile ten pierwszy problem da się rozwiązać o tyle tego drugiego już nie :/. Poza tym proponuje dodać latarki do misji Search'n'Survive :)
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostSo 21 maja, 2005 14:55

latarki...nie no niezle ale czy to aby poreczne/nie robi lagow/czy mozna z latarka w jednej rece strzelac z klamki?

apropos testu ja bym proponowal zapodac godzine kiedy (i czy wogole dzisiaj)sie odbedzie....osobiscie nie gralem w to z kumplami :D
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 21 maja, 2005 19:21

Przepraszam, że tak to wygląda, ale test jeśli będzie miał miejsce to o 20:00. Od 8 rano byłem w drodze i dopiero teraz mam chwilę "odsapu". W każdym razie mam na głowie 8-tygodniowego szczeniaka jamnika i kota świeżo po operacji oszołomionego narkozą. W związku z tym muszę być gotowy w każdej chwili wszystko rzucić i się którymś z nich zająć. Nie chcę wystawić was do wiatru, więc proponuję zebrać się na 20, tyle że nie mogę korzystać z TS'a i może być tak, że mogę zniknąć (nawet jeśli to oznacza "zejście" mojej postaci w grze).

PS. Test dotyczyłby Howling Hills, bo drugim nie miałem kiedy się zająć.

Wysłany 21 Maj 2005, 20:46:

Nie bardzo wypaliło z mojej winy. Może jutro zorganizuje się to lepiej. Postaram się dokończyć drugą misję. Z dzisiejszej gry płynie wniosek - we 2 osoby nie da się przeżyć.
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostSo 21 maja, 2005 20:47

heh w 2 osoby naprawde sporo rozpylilismy i srutu i cial zombiakow:grin: Howling Hills jest wysmienite :spoko: gdyby byla jeszcze jedna osoba bysmy wysadzili przynajmniej 2-3 zrodla :]
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 9 gości

cron