Teraz jest Pt 29 mar, 2024 13:09


Wykrywanie wrogów przez AI

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Boris

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Pt 23 maja, 2008 01:43
  • Lokalizacja: Łódź

Wykrywanie wrogów przez AI

PostPn 08 lut, 2010 03:20

Witam. Problem mam właściwie błahy, ale nie wiem jak go rozwiązać...

Robię misję, w której jednym z elementów wsparcia jest snajper (sterowany przez AI), mający za zadanie osłabić obronę wioski, strzelając ze wzniesienia - po otrzymaniu rozkazu od gracza.
I tu, niestety, pojawia się problem. Ów snajper najwyraźniej niedowidzi, bo mimo, że patrzy w kierunku wioski (jakieś 200m + mgła, ale wrogów i tak dobrze widać...) to zwykle nikogo nie zauważa. Próbowałem wymusić jego percepcję zaznaczając mu w edytorze cele, ale skutek jest mizerny - kieruje w stronę celu lufę i tyle.

Dalej spróbowałem knowsAbout, ale zapewne coś źle wpisuję, bo napotykam problem w postaci zastrzeżonej zmiennej...

Co, więc zrobić, aby lepiej wypatrywał przeciwników?
Ostatnio edytowano Pn 08 lut, 2010 16:56 przez Boris, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Dodo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 20:26
  • Lokalizacja: Piaseczno

PostPn 08 lut, 2010 12:38

Spróbój dać snajperowi:

Kod: Zaznacz cały
this Reveal jednostka_do_odstrzału


this - snajper
jednostka_do_odstrzału - cel

W połączeniu z dotarget itp. powinno być dobrze, bo u mnie działa

EDIT:
Sorry z pośpiechu nie powiedziałem co to daje, to sprawia że snajper od razu zauważy cel nawet jeśli go nie widzi.
Offline
Avatar użytkownika

Boris

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Pt 23 maja, 2008 01:43
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 09 lut, 2010 01:49

Dzięki za odpowiedź.

Powiem tak - to jest dość dziwne: wydaje się, że snajper teraz faktycznie, że tak powiem "ma cel na radarze", ale i tak nic sobie z tego nie robi - zwyczajnie kieruje lufę w innym kierunku i... nic.

Na próbę dołączyłem się do jego teamu i PPM bez problemu informuje go o celach, nie wiem tylko czemu mimo wiedzy o wrogach nadal nie pociąga za spust...?
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 09 lut, 2010 08:34

jest w jakimś budynku, za jakąś przeszkodą?
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Boris

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Pt 23 maja, 2008 01:43
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 09 lut, 2010 21:42

Leży na wzgórzu i ma dobre pole ostrzału (tj. z jego pozycji nic nie stoi linii strzału).
Ciekawe, bo gdy przeciwnik go wypatrzy to takich problemów jak on nie ma i zwykle zaczyna strzelać... Dopiero wtedy snajper łaskawie odpowie ogniem, ale większości wrogów i tak "nie widzi"... :co:
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostWt 09 lut, 2010 22:09

Daj mu umiejętności na full (pasek pod nazwą). Odpowiada za umiejętności i wykrywanie przeciwnika.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostWt 09 lut, 2010 22:16

Spróbuj komendą
Kod: Zaznacz cały
nazwa_strzelającego doFire nazwa_celu
Offline
Avatar użytkownika

Dodo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 20:26
  • Lokalizacja: Piaseczno

PostŚr 10 lut, 2010 01:54

Problem może tkwić w tym że snajperowi dodawałeś broń i ammo komendą AddWeapon i AddMagazine, a AI nie wiem czemu samo sobie broni nie przeładuje.

U mnie tak to jest.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 10 lut, 2010 10:59

No to najpierw dajesz mu addmagazine, potem addweapon - zaczyna z naładowaną. Było w FAQ sto lat temu;


Maćko napisał(a):Daj mu umiejętności na full (pasek pod nazwą). Odpowiada za umiejętności i wykrywanie przeciwnika.
Jeśli to czysty OFP to jest duża szansa że ze skillem na full AI nie odda strzału w ogóle.

Taki pacyfistyczny bug.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostŚr 10 lut, 2010 14:27

Jon napisał(a):Jeśli to czysty OFP to jest duża szansa że ze skillem na full AI nie odda strzału w ogóle.

Taki pacyfistyczny bug.

Tak dawno nie siedziałem w edytorze OFP, że zapomniałem o tym :D

Mój błąd :)
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Boris

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Pt 23 maja, 2008 01:43
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 10 lut, 2010 19:40

Umiejętności dałem mu od początku maksymalne :)

Niestety, próbowałem wszystkiego, także na raz - łączyłem doTarget z doFire, również Reveal.
Broni snajperowi (ręcznie) nie zmieniałem, precyzyjnie mówiąc jest to SVD z pack'u WW4.

To jest zabawne, ale na prawdę to na "pacyfistyczny bug" wygląda, bo Ruscy nie mają z tym problemów i jak snajpera wypatrzą to momentalnie go zabijają, a on sam mimo wiedzy o celu i wymuszenia wycelowania (!) nic sobie z tego nie robi :)
Jeśli już łaskawie wystrzeli, to do "ruchomego" patrolu, który jest w praktycznie takiej samej odległości... a i to mu się zdarza sporadycznie.
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 10 lut, 2010 19:52

Artek3333 napisał(a):Spróbuj komendą
Kod: Zaznacz cały
nazwa_strzelającego doFire nazwa_celu

Nie wiem jak jest w OFP, bo nie mam zainstalowanej gry. W Arma 2 ta komenda działa. Na 400 metrów snajper strzela celnie, a powyżej 450 co prawda strzela, ale z trafieniem ma problemy. Zrobiłem sobie taką próbę z ciekawości. :jezor:
Offline
Avatar użytkownika

Boris

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Pt 23 maja, 2008 01:43
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 10 lut, 2010 20:05

No właśnie, tym bardziej to zastanawia, bo to przecież tylko lekko ponad 200m jest...
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostŚr 10 lut, 2010 20:42

przypuszczać można, że to jest w takim razie problem WW4 moda...
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron