Teraz jest Pt 29 mar, 2024 03:04


Alternatywna trasa

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

Alternatywna trasa

PostWt 08 cze, 2010 22:11

No dobra... misja nabiera kształtów. Co za tym idzie - trzeba się zabezpieczyć przed wszelkimi niespodziankami. Jedną z nich jest zniszczenie pojazdu, który ma odebrać drużynę gracza i zabrać do bazy.
Sama kwestia transportu jest już rozwiązana, jednak pojawił się pewien inny problem...
Do punktu "WSIADAJ" (dla gracza) przyczepiłem wyzwalacz typu PRZEŁĄCZ, aktywowany kiedy transport zostanie wyłączony z gry (zniszczony lub unieruchomiony). Docelowo wówczas ma ruszyć pieszo do bazy. I tu jest ok.
Problem zaczyna się, kiedy jednostka transportowa dociera na miejsce i drużyna gracza się na nią ładuje. Wówczas, zamiast ruszyć dalej (czy raczej zawrócić) stoi ciągle w miejscu. Nigdy wcześniej tak nie miałem, dlatego podejrzewam, że ma to związek z wyzwalaczem. W FAQ znalazłem, że służy on do zaliczania WP zanim zostanie on zaliczony fizycznie (np przez gracza) lub przerywania WP nieskończonych. Stąd więc moje pytanie - czy w przypadku dotarcia do WP z przełącznikiem zalicza ten WP, mimo, że warunek przełącznika nie będzie spełniony (jak w podanej sytuacji- przełącznik reaguje na wyłączenie transportu, a ja chcę ruszyć nawet, jeśli transport dotrze)? Jeśli zaś to nie problem z przełącznikiem, to ma ktoś pomysł co może blokować dalszy ruch transportu?
Offline

drago22-14

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Pn 07 cze, 2010 14:38

PostŚr 09 cze, 2010 13:11

Hmmm.... Ja był bym za tym że to coś z tym przełoncznikiem możliwe że gra bierze za pewnik że pojazd nie dotrze i potem sie robi proble jak on dolatuje moze ustal czy mam ten pojaz dotrzeć czy zostać zniszczonym i wtedy sprawdz bo mi wiencej do głowy nie przychodzi ;-)
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 09 cze, 2010 14:09

Obawiam się, że punkt trasy zsynchronizowany z wyzwalaczem typu przełącz nie zaliczy się dlatego, że jednostka do niego dotrze tzn. gdy jednostki do niego dotrą to po prostu stoją aż wyzwalacz zadziała. Działa tu ogólna zasada dotycząca punktów trasy zsynchronizowanych z wyzwalaczami.
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

PostŚr 09 cze, 2010 15:17

Myślałem nad tym, żeby uniemożliwić pojazdowi dotarcie do celu (wystarczyłoby umieścić gdzieś wroga z RPG, bo pojazd to zwykły humvee), jednak taka sytuacja, kiedy nie wiadomo czy pojazd ewakuacyjny dotrze dodaje imho pewnego smaczku i zwiększa losowość misji :)
Czy jest wobec tego jakiś inny sposób, żeby w razie wyłączenia jednostki transportowej drużyna ominęła WP WSIADAJ i przeszła do następnego?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 09 cze, 2010 18:10

Można spróbować zrobić tak aby przełącz zadziałało wtedy gdy transport jest wyeliminowany lub drużyna gracza zbliża się do punktu trasy WSIADAJ. Mam wątpliwości jednak czy w tej sytuacji WSIADAJ zadziała prawidłowo.
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

PostŚr 09 cze, 2010 22:58

Hmm... spróbuję z czymś takim:
Kod: Zaznacz cały
@(not alive transport) or (not canMove transport) or (not alive driver) or (transport PLAYER==PLAYER)
przelacznik = true

I w warunku wyzwalacza PRZEŁĄCZ dać przelacznik
Z tego, co mi się wydaje przełącznik zadziała w przypadku wyłączenia samochodu z walki lub kiedy gracz znajdzie się w samochodzie.
Dzisiaj nie chce mi się już OFP włączać, jutro dam znać, co z tego wyszło.

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron