Teraz jest Cz 28 mar, 2024 16:52


Jednostki się obracają, a nie powinny

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

Jednostki się obracają, a nie powinny

PostCz 28 paź, 2010 16:18

Robię intro, gdzie oddział stoi na odprawie, po czym ładuje się do śmigłowca i lecą do strefy zrzutu. Niby proste. Na początku wszystko hulało, kiedy podczas któregoś tam testu filmu zauważyłem, że niektórzy żołnierze źle stali (nie od razu, początkowo było ok). I nie to, że zaczęli się obracać, czy coś w tym stylu. Tylko np. jeden zaczynał odwrócony do dowódcy plecami, inny bokiem itp. Jak zrobić, żeby jednostki stały w szeregu przed dowódcą i były zwrócone przodem do niego? Grupa ma zachowanie "safe" i oprócz dowódcy każdy żołnierz ma ustawione switchMove "FXStandAtt". Nie działa komenda doWatch (tzn działa, ale tak, że stojący bokiem nadal stoją bokiem, łypiąc tylko na dowódcę, a odwróceni plecami nie robię nic - ale ciężko byłoby im odwrócić głowę o 180 stopni).
Ta sytuacja jest nieco irytująca, bo cały film był już gotowy.
Ostatnio edytowano Cz 28 paź, 2010 16:30 przez Jethro, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostCz 28 paź, 2010 16:20

this disableAI "MOVE" dla wszystkich jednostek w szeregu?

No i RODZAJ TEMATU, dammit.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

PostCz 28 paź, 2010 16:36

Hmm... tylko gdzieś chyba kiedyś znalazłem, że this disableAI "MOVE" nie można wyłączyć... a drużyna ma po odprawie ruszyć na akcję, co może być trudne z wyłączonym poruszaniem...

Maverick napisał(a): No i RODZAJ TEMATU, dammit.

Sorki, już poprawione
Offline
Avatar użytkownika

Pan Salva

Kapral

Kapral

  • Posty: 66
  • Dołączył(a): Śr 20 sie, 2008 14:08
  • Lokalizacja: Silesia

PostCz 28 paź, 2010 19:10

Przy scence odwrócić ich w stronę dowódcy komendą "setdir xxx" i dać każdemu "this stop true"; po zakończeniu scenki dać każdemu z soldatów "this stop false".
"Don't push me, 'coz I'm close to the edge
I'm trying not to lose my head"
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostCz 28 paź, 2010 21:00

Jethro napisał(a):Hmm... tylko gdzieś chyba kiedyś znalazłem, że this disableAI "MOVE" nie można wyłączyć... a drużyna ma po odprawie ruszyć na akcję, co może być trudne z wyłączonym poruszaniem...


Odwołanie komendy
Kod: Zaznacz cały
 this EnableAI"MOVE";
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

PostCz 28 paź, 2010 21:52

Kod: Zaznacz cały
Nieznany operator EnableAI
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostCz 28 paź, 2010 22:15

W OFP nie ma czegoś takiego jak EnableAI, ta komenda została wprowadzona dopiero w ArmA :)
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostCz 28 paź, 2010 23:46

Być może. Ale skoro @Maćko tak twierdzi, to na pewno tak jest ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostCz 28 paź, 2010 23:48

Sprawdz czy AI nie mają przypadkiem ustawienia w "szyku" zamiast "brak" ?
Inne rozwiązanie to wstawić AI jako oddzielne jednostki (odpowiednio ustawione) i po intro zgrupować ich za pomocą komendy join
Kod: Zaznacz cały
[_nazwa_AI1, _nazwa_AI2] join (group nazwa_dowodcy)
Offline
Avatar użytkownika

Jethro

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 07 maja, 2010 22:04

PostPt 29 paź, 2010 11:58

@Pan Salva, działa.
Jednostki miały ustawione "brak". Też myślałem nad rozwiązaniem, żeby podzielić ich na pojedyncze grupy i później połączyć, ale udało się bez tego :)
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPt 29 paź, 2010 13:38

Artek3333 napisał(a):Być może. Ale skoro @Maćko tak twierdzi, to na pewno tak jest ;-)

Nie Maćko tylko BI WIKI :P

Note: In OFP is no way to undo this command.


http://community.bistudio.com/wiki/disableAI
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości