Teraz jest Pt 29 mar, 2024 07:36


Zbiór jednostek ma wejść do ciężarówki

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

Zbiór jednostek ma wejść do ciężarówki

PostN 08 maja, 2011 13:00

Mam grupę żołnierzy, a ich dowódca nazywa się najemnik1.

Kod: Zaznacz cały
_grp1 = units group najemnik1

Tworzę zmienną oznaczającą wszystkie jednostki z tej grupy, czyli zbiór (am I right?)

I chciałbym nakazać tej grupie wbicie na pokład trucka, zatem najpierw piszę:
Kod: Zaznacz cały
"_x assignAsCargo guer_truck1" forEach units group najemnik1


ale co teraz? Nie chce mi się po kolei nazywać kolesi (mam 3 grupy po 6-ciu soldatów) i pisać polecenia [sol1,sol2,sol3,sol4 .......... itp.] orderGetIn true, to niepotrzebna strata czasu. Czy istnieje jakiś prostszy i praktyczniejszy sposób? Jednym poleceniem nakazać WSZYSTKIM wejście na pokład?
ehh anoni
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostN 08 maja, 2011 14:45

Po co każdego nazywać zrób ctrl c i ctrl v i potem zmien tylko z 1 na 2 na 3 itd i sporo czasu zaoszczędzisz :).
Ps. A nie wystarczy dowódcy każdej grupy dać orderget in i reszta oddziału za nim wejdzie.
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

Re: Zbiór jednostek ma wejść do ciężarówki

PostN 08 maja, 2011 17:28

Cerberus094 napisał(a):Mam grupę żołnierzy, a ich dowódca nazywa się najemnik1.

Kod: Zaznacz cały
_grp1 = units group najemnik1

Tworzę zmienną oznaczającą wszystkie jednostki z tej grupy, czyli zbiór (am I right?)

I chciałbym nakazać tej grupie wbicie na pokład trucka, zatem najpierw piszę:
Kod: Zaznacz cały
"_x assignAsCargo guer_truck1" forEach units group najemnik1


ale co teraz? Nie chce mi się po kolei nazywać kolesi (mam 3 grupy po 6-ciu soldatów) i pisać polecenia [sol1,sol2,sol3,sol4 .......... itp.] orderGetIn true, to niepotrzebna strata czasu. Czy istnieje jakiś prostszy i praktyczniejszy sposób? Jednym poleceniem nakazać WSZYSTKIM wejście na pokład?


nie wiem czy wiesz, ale _grp1 = [sol1,sol2,...]
więc twoje forEach może wyglądać tak:
Kod: Zaznacz cały
{_x assignAsCargo guer_truck1} forEach _grp

zmieniłem cudzysłów na klamry, bo je można zagnieżdżać. skoro doszedłeś to takiego etapu, to jaki jest problem w zastosowaniu tego samego jeszcze raz?
Kod: Zaznacz cały
{
   _x assignAsCargo guer_truck1;
   [_x] orderGetIn true;
} forEach _grp


zresztą piszę też jak idiota. skoro masz to _grp to
Kod: Zaznacz cały
_grp orderGetIn true;


nie polecam rozwiązania tom3ka, lepiej robić uniwersalnie, niż potem edytować każdemu z osobna.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostN 08 maja, 2011 19:38

No i niestety nie działa :neutral:

_grp = [sol1,sol2,sol3] tak?

_grp orderGetIn true nic nie daje - kompletna olewka.


A zatem spróbowałem tak:

"_x assignAsCargo guer_truck1" forEach _grp1
[_x] orderGetIn true forEach _grp1

i znów nic. Zapewne coś jest nie tak z drugim poleceniem...?
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostN 08 maja, 2011 22:05

to może po kolei
group _unit - zwraca grupę jednostki _unit
units _group - zwraca ci tablicę z jednostkami należącymi do grupy _group

dlatego też:
_grp1 = units group najemnik1
_grp1 to będzie tablica z [najemnik1, reszta_z_grupy_najemnika1]

-----------------------------

{_x cośtam; } forEach _tablica
dla każdego elementu _tablica zostanie wykonana instrukcja/instrukcje zawarte w klamrach, gdzie pod _x zostanie wstawiony każdy kolejny element.




wystarczy chwilę pomyśleć, ręce szybsze od mózgu.

Kod: Zaznacz cały
_units1 = units group najemnik1;
; pewnie masz jeszcze te 2 inne grupy(zmieniłem nazwę zmiennej, żeby się nie myliło)
_units2 = units group najemnik2;
_units3 = units group najemnik3;
_unitsall = _units1 + _units2 + _units3;

; źle masz u siebie postawiony cudzysłów, zresztą nie ma sensu robić 2x forEach
{
   _x assignAsCargo guer_truck1;
} forEach _unitsall;
_unitsall orderGetIn true;

:(
Offline

damian508

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 440
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2010 15:03

PostPn 09 maja, 2011 14:39

Można tak "{_x moveincargo nazwa pojazdu} foreach units group najemnik1;"
jeśli nic nie pomyliłem będzie działać.
Offline

Kayat

Cywil

Cywil

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): Wt 16 cze, 2009 16:16
  • Lokalizacja: Z Everonu

PostPn 09 maja, 2011 20:00

Taki mały ask: Jeśli ciężarówka jest na początku, to po co komplikować sobie sprawę, skoro mamy do dyspozycji coś takiego jak punkty trasy. Wtedy ekipa dostaje rozkaz do wsiadania na pokład i nie mają nic do gadania. Jeśli zaś chodzi o to, że ciężarówka przyjeżdża i sołdaty wskakują do niej, to chyba wystarczy dać skrypt dowódcy w punkcie trasy "move" i kazać mu wsiadać do trucka i tyle.
To jest właśnie ta ekipa, ta ekipa z zasadami...
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 09 maja, 2011 20:27

@Kayat
ale tutaj mamy 3 oddzielne grupy do zapakowania na jedną ciężarówke a tego zwykłymi waypointami nie załatwisz.
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostPt 13 maja, 2011 09:06

Nie, mamy trzy grupy na trzy ciężarówki w jednej grupie, ale coś zapewne jest źle na początku, bo najpierw trzeba ich było załadować na łodzie, potem wyładować a dopiero teraz do trucków. Jak będę miał znów dostęp do kompa (teraz na infie korzystam) to looknę skrypty Nikilera z BIF-u i zobaczę co dalej.

EDIT!: działa, potrzebny był waypoint "RUSZAJ", a nie "WYŁADUJ TRANSPORT". Swoją drogą łodzie mają ogromne problemy z przybiciem do brzegu, często topili mi soldatów w wodzie :twisted: Bezczelny teleport setPosem getPosem załatwił sprawę.
ehh anoni

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron