Teraz jest Cz 28 mar, 2024 13:29


Warunki

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Pitagoras1990

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 15 cze, 2011 22:23
  • Lokalizacja: Elbląg

Warunki

PostCz 16 cze, 2011 10:12

Witam wszystkich jestem tutaj nowy jak zresztą widzicie, tak na marginesie bardzo przyjemne forum bo już trochę poczytałem sobie by w końcu się zarejestrować. Ale może przejdę do sedna sprawy, mianowicie pracuję w edytorze nad misją w sumie to jestem jak na razie na intrze ale nie wszystko na raz. Ogólnie poczytałem FAQ także z operowaniem kamery nie mam problemu natomiast moje intro składa się z tego że muszę ciągle obliczać czas po którym ma się zmienić położenie kamery. Dotyczy to również waypointów, robienie opóźnienia ruchu biorąc pod uwagę zmianę kamery itp. Ale wiem, że wszystko można to zrobić za pomocą warunków o których poczytałem FAQ, jednak mało tam o tym jest napisane. Chodzi mi o to żebym mógł wstawić jakiś warunek np. dopóki jednostka nie wsiądzie do auta dopóty nie zmieni się położenie kamery, czy nie dojedzie do punktu itp. Nie wiem za bardzo jak to robić także prosiłbym o pomoc. Kolejnym problemem jest to iż w moim intrze ustawiam waypoint z poleceniem wsiadać na pustym jeepie, żołnierz znajduje się w budynku podchodzi do jeepa po wyjściu z budynku natomiast nie chce wsiąść. Co dziwne, cywil czy jakaś inna postać w intrze może ale on akurat nie. Załatwiłem sprawę komendą unit MoveInDriver co jednak nie daje animacji wsiadania ale zmieniając chwilowo położenie kamery udało mi się to jakoś estetycznie rozwiązać i tu pojawia się problem pan kierowca po dotarciu na metę nie chce mi wysiąść z auta.

Dziękuję z góry za pomoc.
Ostatnio edytowano Cz 16 cze, 2011 16:20 przez Pitagoras1990, łącznie edytowano 1 raz
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 16 cze, 2011 12:51

A może pojazd jest z przeciwnej frakcji i ma ustawioną opcję zamknięty czy jakoś tak nie pamiętam jak to się nazywało.
Żeby wysiadł ustaw punkt trasy wysiadaj, a jeśli nie zadziała to spróbuj może rozładuj transport albo rozładuj, może to przez to, że posadziłeś go za pomocą tej komendy, a nie że wszedł do auta z własnej woli poprzez punkt trasy.
Offline

Pitagoras1990

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 15 cze, 2011 22:23
  • Lokalizacja: Elbląg

PostCz 16 cze, 2011 12:55

Precyzując pojazdem jest cywilny Jeep policji oczywiście dałem zamek na odblokowany a użycie komendy usprawiedliwiam tym, iż waypointem wsiadaj czy załaduj jednostka nie chciała wejść (stała obok pojazdu). A jaka jest komenda skryptowa na to aby kazać wyjść z pojazdu jednostce?
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 16 cze, 2011 13:18

Mam taki poradnik jeszcze z czasów OFP, co prawda po czesku ale są przykłady więc wiadomo o co chodzi może ci się przyda w twoim problemie.

http://www.sendspace.com/file/o2w0wu
Offline

Pitagoras1990

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 15 cze, 2011 22:23
  • Lokalizacja: Elbląg

PostCz 16 cze, 2011 14:46

Niestety nic co by mogło mi pomóc... :/
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 16 cze, 2011 15:15

A jakbyś spróbował np czegoś takiego.
Nazwał żołnierza zol1, a samochód auto1 i na końcu drogi wstawił np niewidzialne lotnisko nazwa lot1. Potem ustawiasz punkty trasy aż do tego lotniska, wstawiasz wyzwalacz a w nim piszesz:

auto1 distance lot1 <10

a w okienku przy aktywacji:

zol1 action [eject] auto1;

albo jakoś podobnie.

Ps: mała poprawka znalazłem cos takiego.

Eject
Description: Causes a person to eject out of the vehicle they are currently inside. If the unit was the driver of the vehicle, the vehicle will retain it's steering control input and it's engine will remain on. This action has a global effect when used on a local unit in multiplayer. If the vehicle parameter used is an moving aircraft, the ejecting person will use a parachute (and likewise if it is not an moving aircraft, no parachute will be used).
Syntax: unit action ["eject", vehicle]
Where unit is the person to eject from their current vehicle, and vehicle is any vehicle (generally the vehicle unit is within).
Example: soldierOne action ["EJECT", vehicle soldierOne]
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostCz 16 cze, 2011 15:50

Ej, rodzaj tematu...
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline

Pitagoras1990

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 15 cze, 2011 22:23
  • Lokalizacja: Elbląg

PostCz 16 cze, 2011 16:36

Sory już poprawiłem...

tom3kb napisał(a):soldierOne action ["EJECT", vehicle soldierOne]


Próbowałem a efekt jest następujący zołnierz wyskakuje z pojazdu po czym za chwilę do niego wsiada :/

Chyba dam sobie spokój, akurat nie bd problemem jeżeli nie wyjdzie moja jednostka z samochodu po prostu Intro skończy się dojazdem na miejsce, a podczas misji zacznie się poza autem. W każdym razie dzięki za pomoc.
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostCz 16 cze, 2011 19:14

http://community.bistudio.com/wiki/unassignVehicle to jeszcze mu dodaj, żeby nie wracal do pojazdu.

a żeby wsiadł to
http://community.bistudio.com/wiki/orderGetIn
+
http://community.bistudio.com/wiki/assignAsDriver


a jak w skrypcie dasz
Kod: Zaznacz cały
@warunek
to nie ruszy poza tą linijkę, dopóki warunek nie będzie spełniony (to jest pętla co 0.05s zdaje się)
:(
Offline

Pitagoras1990

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 15 cze, 2011 22:23
  • Lokalizacja: Elbląg

PostCz 16 cze, 2011 22:08

Pomogło dzięki wielkie bardzo mi pomogłeś :D

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron