Teraz jest Pt 29 mar, 2024 01:20


Czołgi poruszające się za piechotą

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

Czołgi poruszające się za piechotą

PostŚr 24 sie, 2011 17:55

AI we Flaszce czasem daje się we znaki. Próbuję zsynchronizować właśnie poruszanie się czołgów i piechoty. Piechota ma iść przodem i eliminować ukrytych żołnierzy z RPG itp., a czołgi w niewielkiej odległości za nią. Problem w tym, że waypointami tego zrobić się nie da praktycznie, bo nie sposób przewidzieć, kto wyforsuje się na przód - żołnierze czy czołgi. Czy ktoś zna/ma jakiś skrypt który by to ułatwił?

Próbowałem użyć "move getPos lider grupy piechoty" dla każdego czołgu, ale efekt jest taki, że czołgi ciągle się kręcą, niemal wjeżdżają na żołnierzy, zderzają się ze sobą itp. Z kolei "doFollow" zostało kompletnie przez nich olane.
ehh anoni
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostŚr 24 sie, 2011 18:25

A może piechocie ustawić waypointy a czołgi niech stoją na trasie waypointa ustawić np h_niewidzialne nazwa h1 po bokach h2,3itd dla reszty tanków wstawić wyzwalacz aktywowany przez dowódcę grupy, lub daną stronę/lub kogoś z grupy np dirtance h1<20 a w skrypcie odpowiednio tank1 domove getpos h1 itd. I zrobić kilka takich przystanków na trasie danej grupy piechoty. Gdy grupa by doszła do wyzwalacza czołgi by pojechały do h1,2 itd i stanęły potem grupa lub jednostka(np może być niesmiertelna allowdamage ?/lub setcaptive) wchodzi w kolejny wyzwalacz a czołgi jadą do kolejnych h4,5 itd i tak kilka razy. Trochę to toporne ale powinno działać.

Ej no ale bez takich doublepostów może, co? - Mav
Ostatnio edytowano Śr 24 sie, 2011 21:28 przez tom3kb, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostŚr 24 sie, 2011 19:28

zapamiętuj sobie pozycję piechoty w pętli i z pewnym opóźnieniem, nie wiem z 20s dawaj move dla czołgów. w ten sposób będą jeździły za piechotą.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostCz 25 sie, 2011 10:50

"move getPos" niby działa, ale tak jak mówiłem straszne zamieszanie, wjeżdżają na żołnierzy, ciężko im osiągnąć tą pozycję itp.

Ale mam pewien pomysł, tyle że nie wiem, jak poprawnie to odnieść do układu współrzędnych w OFP.

Chodzi mi o takie coś: "leader tanks move [(getPos leader piechoty Select 0)-x,(getPos leader piechoty Select 1)-x,getPos leader piechoty Select 2)]. Tylko ciężko jakoś dobrać wartości liczbowe. Jeżeli piechota idzie z zachodu na wschód, a czołgi mają ruszać do pozycji oddalonej od piechoty o 20-30 m, to powinna być oś X, tak? Czyli Select 0 - 20? Proszę o jakąś poradę w tej sprawie, bo jakoś nie ogarniam tych osi w OFP.

I poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale chyba skrypty działające w pętli mają to do siebie, że po wczytaniu gry pętla przestaje chodzić?


EDIT: Spróbuję jeszcze tak jak gremdek napisał i dam znać.
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostCz 25 sie, 2011 12:05

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trygonometria
użyj cos i sin i getdir
kąt mierzony jest od osi pionowej.

ale łatwiejsze jest to co ja napisałem
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostCz 25 sie, 2011 12:32

Abstrahując od głównego problemu...

mnie chodziło o coś takiego:

http://imageshack.us/photo/my-images/714/osie.jpg/

Chodzi o pozycję względem środka (punktu przecięcia osi). Generalnie - jak to jest z tym getPos Select 0, 1 i 2. Wiem, że 2 to wysokość, ale co mam napisać, jeżeli chcę na przykład ustawić obiekt w tym miejscu, gdzie na rysunku jest ikonka czołgu.

obiekt setPos [getPos środek Select 0,getPo środek Select 1, getPos środek Select 2] umieści obiekt dokładnie w środku. A jak powinien wyglądać zapis który umieści obiekt tam gdzie jest ikonka czołgu.
ehh anoni

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron