Teraz jest Cz 28 mar, 2024 10:27


Respawn pojazdów i żołnierzy.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

marcinDZN

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): Pt 25 mar, 2011 18:10

Respawn pojazdów i żołnierzy.

PostŚr 28 wrz, 2011 19:17

Witam.
Chciałem zapytać w jaki sposób w misji MP spowodować respawn pojazdu wraz z jego załogą (AI)?
Jest jakiś w miare prosty i uniwersalny skrypt?
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostPt 30 wrz, 2011 20:42

Komendą createVehicle (http://www.ofpec.com/COMREF/index.php?action=details&id=86&game=OFP tworzysz wszelkie obiekty. Więc przykładowo tworzysz czołg:

czolg = "M1Abrams" createVehicle getMarkerPos "tankFactory" - tworzy czołg w miejscu markera o nazwie "tankFactory"

czolg lock false (żeby odblokować zamek, spróbuj)

Komendą createUnit tworzymy ludzi (http://www.ofpec.com/COMREF/index.php?action=details&id=85&game=OFP)


"soldierWcrew (czy jakoś tak, sprawdź sobie classNames) " createUnit [getMarkerPos "barracks", group zaloga] - stworzy członka załogi w miejscu markera "barracks", dołączy on do grupy jednostki o nazwie "załoga"


Tyle że to polecenie tworzy jednostke tylko wtedy, gdy dołącza ona do innej, instniejącej już grupy, czyli jeden załogant już musi być wstawiony w edytorze, nie wiem jak to obejść.

Potem użyć można assignAsGunner; moveInGunner na przykład. I typek siedzi w środku jako strzelec.

To ja bym tak kombinował, ale najlepiej poszukaj jeszcze jakiegoś gotowego skryptu albo poszukaj na forum, wydaje mi się, że ten temat gdzieś tu już był :]

EDIT:
No i pamiętaj o ograniczeniach w MP, skrypty działają inaczej niż w SP, poczytaj np. komentarze do komendy createVehicle :clever:
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPt 30 wrz, 2011 21:05

http://community.bistudio.com/wiki/BIS_fnc_spawnVehicle
Należy wstawić w edytorze moduł funkcji i stworzyć przynajmniej 1 żołnierza po tej stronie lub użyć komendy createCenter.
Pamiętaj, żeby wywołać komendę tylko na 1 komputerze (zazwyczaj robi się to na serwerze - "if" z komendą isServer), inaczej utworzy się tyle pojazdów ilu graczy + serwer (jeśli dedykowany).
Offline

marcinDZN

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): Pt 25 mar, 2011 18:10

PostŚr 07 gru, 2011 12:08

Witam.
Uznałem że nie ma sensu tworzyć nowego tematu :)
Mam pytanie odnośnie tego jak napisać skrypt, który po śmierci żołnierza a następnie po jego respawnie spowoduje że ten żołnierz podejdzie do skrzynki i weźmie np. jakąś broń i magazynki.

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron