Komendą createVehicle (http://www.ofpec.com/COMREF/index.php?action=details&id=86&game=OFP tworzysz wszelkie obiekty. Więc przykładowo tworzysz czołg:
czolg = "M1Abrams" createVehicle getMarkerPos "tankFactory" - tworzy czołg w miejscu markera o nazwie "tankFactory"
czolg lock false (żeby odblokować zamek, spróbuj)
Komendą createUnit tworzymy ludzi (http://www.ofpec.com/COMREF/index.php?action=details&id=85&game=OFP)
"soldierWcrew (czy jakoś tak, sprawdź sobie classNames) " createUnit [getMarkerPos "barracks", group zaloga] - stworzy członka załogi w miejscu markera "barracks", dołączy on do grupy jednostki o nazwie "załoga"
Tyle że to polecenie tworzy jednostke tylko wtedy, gdy dołącza ona do innej, instniejącej już grupy, czyli jeden załogant już musi być wstawiony w edytorze, nie wiem jak to obejść.
Potem użyć można assignAsGunner; moveInGunner na przykład. I typek siedzi w środku jako strzelec.
To ja bym tak kombinował, ale najlepiej poszukaj jeszcze jakiegoś gotowego skryptu albo poszukaj na forum, wydaje mi się, że ten temat gdzieś tu już był
EDIT:
No i pamiętaj o ograniczeniach w MP, skrypty działają inaczej niż w SP, poczytaj np. komentarze do komendy createVehicle