Poradziłem sobie nieco inaczej
Otóż na samym początku misji wstawiłem grupę czterech partyzantów. W pliku misji (mission.sqm) podmieniłem ich na jednostki cywilów.
id=0;
side="GUER";
vehicle=
"Civilian5"; player="PLAYER COMMANDER";
następnie utworzyłem plik "prawda.sqs", gdzie każdemu ze zmienionych na partyzantów cywili wpisałem:
kolo setCaptive true
Podczas brania broni przez każdą jednostkę użyłem skryptu "falsz.sqs" gdzie każdej jednostce przypisałem:
kolo setCaptive false
Mimo, że partyzanci przebrani za cywili na początku misji i tak odbierali jednostki zachodu za wrogie to nie mieli możliwości do nich strzelać. Dopiero gdy brali broń dostawali szanse na atak, ale wtedy już jednostki zachodu nie traktowały ich pobłażliwie.
Twoja metoda Jon była nieco nieefektywna, gdyż mimo podłączenia cywila pod wyższego stopniem partyzanta (dodawałem go do grupy już w trakcie misji pisząc "[cywil] join group partyzant") jednostki zachodu nadal nie uznawały cywila za wroga. Może coś nie tak zrobiłem. Nie wiem. W każdym razie poradziłem sobie i dzięki za podpowiedź z tym setCaptive