Teraz jest Pn 23 cze, 2025 10:20


c&h (12) fight4nest

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

c&h (12) fight4nest

PostŚr 24 lis, 2004 21:49

Czy coś takiego już jest? Chodzi mi o misję w której flaga (czy cokolwiek innego co trzeba zająć i utrzymać) znajduje się na małej wyspie oddzielonej od respawnów drużyn wodą i zadaniem jest wylądowanie na wyspie i wywieszenie swojej flagi. Tak długo jak ona wisi przyjmuje się, że dany zespół ma kontrolę nad wyspą i dostaje punkty. Oczywiście jedynym sposobem dostania sie na wyspę jest śmigłowiec i to lekki śmigłowiec taki jak np. OH-58 (chodzi mi o to by uzbrojenie stanowiła broń niekierowaną, którą można obsługiwać jednocześnie pilotując, a dodatkowo śmigłowiec byłby wrażliwy na ogień broni ręcznej. Według moich przewidywań każda z drużyn musiałaby wywalczyć panowanie w powietrzu i wtedy szybko wylądować i zmienić flagę. Wylądowanie bez oczyszczenia nieba byłoby bardzo ryzykowne, bo wysepka z flagą nie dawałaby żadnej ochrony i dodatkowo wyswietlałby się komunikat podobny do tego w cup anhoehe, a więc strona przeciwna miała by pare sekund na zasypanie wyspy zmasowanym ogniem (zresztą samo lądowanie wymagało by zawiśnięcia na chwilę co czyniło by śmigłowiec łatwym celem).

Respawny drużyn byłby otoczone "strefą śmierci", a więc nie można było by pójść do respawna przeciwnika i namieszać oraz osłonięte wysokimi budynkami by "zabłąkane" rakiety im nie szkodziły. Oczywiście tam też można byłoby uzupełniać amunicję.

Konkretnie myślałem o Desert Island, a dokładnie o sektorach H-I/7-8.

BTW trafienie kogoś w locie rakietą niekierowaną wydaje mi się możliwe (przynajmniej udawało mi się do tej pory wiele razy), choć do łatwych rzeczy oczywiście nie należy.
Ostatnio edytowano So 25 gru, 2004 22:49 przez alderous, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostŚr 24 lis, 2004 22:24

hmm... jedna uwaga, chyba CTF, nie C&H ;)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 24 lis, 2004 22:27

Jerry napisał(a):hmm... jedna uwaga, chyba CTF, nie C&H ;)


Jedna flaga ctf'a nie czyni :]. Jej nie trzeba nigdzie nosić. Flaga jest tylko jako symbol miejsca, które trzeba zająć. Chodziło mi o to by nie wystarczyło tylko wylądować na wyspie, ale trzeba było jeszcze wysiąść i podbiec do flagi.
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostCz 25 lis, 2004 09:50

CTF już taki chyba jest o to chodziło Jerrem'u
Tylko, że na CTF były UH-60, oraz łodzie patrolowe.

a co ze spadochronami?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 25 lis, 2004 10:29

SiD napisał(a):CTF już taki chyba jest o to chodziło Jerrem'u
Tylko, że na CTF były UH-60, oraz łodzie patrolowe.

a co ze spadochronami?


Chyba w to grałem, ale to było na Malden i używało się oprócz łodzi również ciężkich smigłowców (Mi-24 i AH-1) oraz pojazdów w tym ZSU-23-4 oraz M-163. W związku z tym gra miała zupełnie inny charakter.

Co do spadochronów to rozumiem że pytasz o możliwość wyskoczenia nad wyspą zamiast lądowania? Owszem można, ale po pierwsze trzeba w wyspę trafić, a po drugie przez paredziesiąt sekund wisieć w powietrzu jako wielka tarcza strzelnicza - akurat trafienie w spadochron niekierowaną rakietą to betka. Reasumująć to kiepski pomysł.

Martwią mnie inne rzeczy. Po pierwsze nie wiem czy lekkie śmigłowce to dobry pomysł ponieważ mają mało amunicji i są bardzo trudnym celem (może za trudnym). Nie chciałbym sytuacji gdy obie strony wystrzalają bezskutecznie amunicję i zacznie się "masowe lądowanie" na wyspie. W związku z tym może Mi-17 i UH-60 byłyby lepszym rozwiązaniem.

Druga sprawa to kwestia "rush'a" na wyspę na początku gry. Może się okazać że jeżeli jedna ze stron już sie na wyspie znajdzie (dzięki temu że zareaguje szybko na pozątku gry) to zastąpienie jej flagi swoją okaże sie ekstremalnie trudne, a tym samym okazałoby się, że misje wygrywa ten kto się pospieszy na początku meczu. Jakimś rozwiązaniem jest rozpoczęcie gry w powietrzu. tzn. obie strony w takiej samej odległości już w śmigłowcach. Efekt byłby o tyle fajny że na samym początku miała by miejsce duża bitwa powietrzna :)

Trzecia rzecz to sprawa wsiadania kilku osób do jednego śmigłowca. Teoretycznie zmienia to niewiele, bo niewiele się w ten sposób zyskuje, a traci się możliwość wysłania śmigłowca w powietrze. Zawsze można zabezpieczyć się przed takimi próbami w misji "wyrzucając" kogoś ze śmigłowca gdy chce wsiąść jako drugi.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 25 lis, 2004 10:36

Może są jakieś addony śmigłowców?I zależy które UH60...z km ,wystarczy ,że pilot obróci maszyna i MI17 spadaa...można by przy fladze zrobić jakieś umocnienia.Jest jakiś addon śmigłowca ,z możliwością prowadzenia ognia z broni osobistej ,gdy jest się jako pasażer?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 25 lis, 2004 10:42

Przemysław Bryndza napisał(a):Może są jakieś addony śmigłowców?I zależy które UH60...z km ,wystarczy ,że pilot obróci maszyna i MI17 spadaa...można by przy fladze zrobić jakieś umocnienia.Jest jakiś addon śmigłowca ,z możliwością prowadzenia ognia z broni osobistej ,gdy jest się jako pasażer?


Nie przeczytasz tego co piszę i zabierasz głos :? Przecież zaznaczyłem że ma być jedna osoba w śmigłowcu i uzbrojenie mają stanowić pociski niekierowane oraz że wyspa ma być "goła". Nie kombinuj, bo ja wcale nie proszę o to by mój pomysł poprawiać :/
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 25 lis, 2004 10:49

:/ Przeczytałem ,ale nie zrozumiałem...wyrażam tylko opinie...moge usunąć oba posty...
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 25 lis, 2004 10:53

Przemysław Bryndza napisał(a)::/ Przeczytałem ,ale nie zrozumiałem...wyrażam tylko opinie...moge usunąć oba posty...


Wskaż w którym miejscu ty wyrażasz swoją opinię na temat tego pomysłu :roll: Ja widzę tylko dużo propozycji na temat tego jak go zmienić. W dodatku są to zmiany niczym nie umotywowane.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 25 lis, 2004 11:04

1.Nierozumiem :
oddzielonej od respawnów drużyn

Hmmm...skoro respawnów drużyn ,to musi być drużyna...dlatego spytałem się o ogień z broni ręcznej.A w śmigłowcu wystarczy wybrać "manual fire" i używasz broni ,czy to KM ,czy rakiety.
2.Cytować mojego posta nie będę...zależy kto jak to zinterpretuje...
3.Mówisz o dużej dużej bitwie powietrznej...więc zrozumiałem ,że w obozie jest szereg lekkich śmigłowców...kto chce niech wsiądzie...a skoro gracz zostanie zabity...śmigłowiec jest na wysepce...to czym on poleci odebrać flage?
I chciałbym ,żebyś nie rozumiał moich postów w ten sposób : tu postaw flage!!!
Offline
Avatar użytkownika

Smookie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): Wt 27 lip, 2004 19:42

PostCz 25 lis, 2004 12:40

kiedyś w klanie robiliśmy trening skakania wprost do bunkra z flagą (specjalnie na C&H ECLa) no i generalnie w tym fachu sie wycwiczylismy dlatego musiałaby to być bardzo mała wyspa bo wycwiczony pilot (a takich na pewno jest wiele) bez problemu wskoczy na nią i to bez koniecznosci zatrzymywania helikoptera. Natomiast SiD podsunął pomysł wyłączenia spadochronów i to wyrównywałoby szanse każdego gracza (bo niektórzy potrafią skakać, inni nie :P ). Ogólnie pomysł ciekawy, ale jestem ciekaw czy mozliwe byłoby odbicie flagi, bo z drugiej strony jesli maszyny wroga lataja w powietrzu to mogą zdjąć pana który flagę zajmuje, jedną rakietą :/ a wiadomo ze koledzy z druzyny osobnika zajmującego flagę nie zawsze będą w stanie zapewnić ochrony :)

BTW C&H nie dla mnie :P
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 25 lis, 2004 12:49

Ale respawn musiałby być i śmigłowców...bo na dłuższą rozgrywke...jak wspomniałem wyżej ,po repawnie trzeba dorwać śmigłowiec...a jak by ustawić kilka śmigłowców i dowolny do wzięcia ,to problem przeciwnik załatwi niszcząc je wszystkie...
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 25 lis, 2004 14:14

Przemysław Bryndza napisał(a):Hmmm...skoro respawnów drużyn ,to musi być drużyna...dlatego spytałem się o ogień z broni ręcznej.A w śmigłowcu wystarczy wybrać "manual fire" i używasz broni ,czy to KM ,czy rakiety.


Już samo określenie C&H daje do zrozumienia, że są drużyny :roll: A jeśli mówię że śmigłowieć ma pilotować jedna osoba i jednocześnie używać broni to chyba jest oczywiste, że mam na mysli skorzystanie z manual fire

Przemysław Bryndza napisał(a):3.Mówisz o dużej dużej bitwie powietrznej...więc zrozumiałem ,że w obozie jest szereg lekkich śmigłowców...kto chce niech wsiądzie...a skoro gracz zostanie zabity...śmigłowiec jest na wysepce...to czym on poleci odebrać flage?


Czy ktoś jeszcze nie wpadł na to, że respawn śmigłowców jest oczywisty i nie trzeba wogóle o tym wspominać?

Ale respawn musiałby być i śmigłowców...bo na dłuższą rozgrywke...jak wspomniałem wyżej ,po repawnie trzeba dorwać śmigłowiec...a jak by ustawić kilka śmigłowców i dowolny do wzięcia ,to problem przeciwnik załatwi niszcząc je wszystkie...


Po raz drugi proszę o uprzednie czytanie. Jak w prawie każdej rozgrywce MP respawny byłyby chronione.

Smookie napisał(a):kiedyś w klanie robiliśmy trening skakania wprost do bunkra z flagą (specjalnie na C&H ECLa) no i generalnie w tym fachu sie wycwiczylismy dlatego musiałaby to być bardzo mała wyspa bo wycwiczony pilot (a takich na pewno jest wiele) bez problemu wskoczy na nią i to bez koniecznosci zatrzymywania helikoptera. Natomiast SiD podsunął pomysł wyłączenia spadochronów i to wyrównywałoby szanse każdego gracza (bo niektórzy potrafią skakać, inni nie ).


Ta wyspa jest mała, ale chętnie się dowiem jak mała powinna być twoim zdaniem. Wydaje mi się, że nawet wyćwiczony pilot nie będzie miał łatwego zadania we wcelowaniu, bo nie jest w powietrzu sam i musi także uważać na to by go ktoś nie upolował. Poza tym rozumiem, że mówisz o wyskoczeniu ze śmigłowca i opadnięciu na cel na spadochronie? W tej sytuacji równiez jesteś przez chwilę łatwym celem i jeśli wrogi team ma wyspę na oku to ma dość czasu by cię "zdjąć". Można skoczyć z jak najniższej wysokości, by być jak najkrócej w powietrzu i jak najcelniej wylądować, ale wtedy zawsze ryzykuje się połamanie nóg lub zgon. Zresztą nawet jeśli niektórzy potrafili by dokonać takich spektakularnych skoków to co w tym złego? To C&H, a nie DM - jeśli jakaś drużyna jest lepiej wyszkolona to trzeba na siłę wyrównywac szanse?

Smookie napisał(a):Ogólnie pomysł ciekawy, ale jestem ciekaw czy mozliwe byłoby odbicie flagi, bo z drugiej strony jesli maszyny wroga lataja w powietrzu to mogą zdjąć pana który flagę zajmuje, jedną rakietą a wiadomo ze koledzy z druzyny osobnika zajmującego flagę nie zawsze będą w stanie zapewnić ochrony


No i na tym polega cała trudność - nie da się po prostu zignorować wroga w powietrzu i na szybko wylądować/wyskoczyć by zająć flagę. Konieczne jest wywalczenie przewagi w powietrzu, bo jeśli któraś ze stron będzie miała więcej maszyn to jej przeciwnik będzie musiał się troszczyć o swoje własne zdrowie i nie będzie miał czasu pilnować wyspy. Zdjęcie kolesia który próbuje zająć flagę nie jest trudne jeżeli wisisz sobie w powietrzu i masz wyspę na oku, ale jeśli musisz cały czas manewrować by ktoś cię nie strącił, przestaje to być łatwe. To samo dotyczy celnego skakania.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 25 lis, 2004 14:26

I się wyjaśniło wszystko bez bicia :)
I tak...ile będzie stron brało udział w grze i czy będzie się dało wejść do bazy wroga i dokonać sabotażu czy czegoś w tym stylu?
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostCz 25 lis, 2004 14:38

ku#$% @#%@ @!#$@ %@# !!!!!!!!!!!!!!!!!

czy w ogóle masz jakieś pojęcie o mp?? I bądź tak łaskaw i czytaj ze zrozumeiniem. Jeśli trzeba to kilka razy to samo :|
Good Times Gone
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 9 gości

cron