
Rust Texture Tutorial pochodzi ze strony http://www.escrappers.com
1. Pick two brown/orangy colors for your foreground and background.
2. On a new layer use >Filter>Render>Clouds.
3. Use >Filter>Render>Difference Clouds twice (or more).
4. Apply >Filter>Distort>Diffuse Glow.
5. Your next step is >Filter>Artistic>Palette Knife.
6. You could also (Optional) add a bit of >Filter>Artistic>Plastic Wrap.
7. Add more noise.... >Filter>Noise>Add Noise.
8. Modify the colors (CTRL+U), Burn
& Dodge
8. You can also (Optional) add >Filter>Render>Lighting Effects or >Filter>Sketch>Reticulation.
9. Create several layers, remove big or small Random Shapes from them, add Bevels to the top ones.... Smear, Burn & Dodge.
ostatni krok tego tutorialu jest diabelnie pokrecony ale po godzinie zabawy udalo mi sie prawie ze uzyskac efekt podobny do tego co prezentuje autor. niemniej jednak jak sam autor stwierdzil efekt jest raczej trudny.
------------------------------------------------------------------
Wysłany 9 Sty 2005, 16:03:
Rusting Metal Tutorial pochodzi ze strony http://photoshopbox.com/
1. Create a new 640x480 pixels document and add a Clouds filter (Filter> Render> Clouds).
2. Use the Add Noise filter (Image> Noise> Add Noise) to add noise with these properties:
Amount: 10%
Distribution: Gaussian
Monochromatic: Checked
3. Add a Motion Blur (Filter> Blur> Motion Blur) with these settings:
Angle: 0º
Distance: 90 pixels
4. Create a new layer and add a Clouds filter (Filter> Render> Clouds).
5. On the new layer, use the Conte Crayon filter (Filter> Sketch> Conte Crayon) to input these settings:
Foreground Level: 11
Background Level: 7
Texture: Canvas
Scaling: 100%
Relief: 4
Light: Top
Invert: Unchecked
6. Repeat the last filter (Ctrl+F) several more times and invert (Ctrl+I).
7. Change the color using the Hue/Saturation tool (Ctrl+U). These are the settings I used:
Hue: 25
Saturation: 50
Lightness: 50
8. Add some noise to the rust by using the Add Noise filter (Filter> Noise> Add Noise).
9. Here is the result that I got.
prostrzy efekt do uzyskania niz poprzedni ale rowniez dosc rozny od poprzedniego, niestety troche trzeba pokombinowac zeby uzyskac rdze dokladnie tam gdzie sie chce na texturze.
------------------------------------------------------------------
Wysłany 10 Sty 2005, 4:18:
bawiac sie z powyzszymi tutorialami i wykozystujac po czesci oba, plus kilka innych efektow zamienilem drzwi od brdm'a w cos takiego:
nic wiecej nie potrzeba zeby zaczac robic mod w tematyce Fallouta
Wysłany 10 Sty 2005, 4:20:
jesli jest ktos kto posiada Photoshop w polskiej wersji jezykowej i jest w stanie przetlumaczyc powyzsze tutoriale tak aby zgadzaly sie nazwy filtrow prosze o kontakt na pm.
1. Pick two brown/orangy colors for your foreground and background.
2. On a new layer use >Filter>Render>Clouds.

3. Use >Filter>Render>Difference Clouds twice (or more).

4. Apply >Filter>Distort>Diffuse Glow.

5. Your next step is >Filter>Artistic>Palette Knife.

6. You could also (Optional) add a bit of >Filter>Artistic>Plastic Wrap.

7. Add more noise.... >Filter>Noise>Add Noise.

8. Modify the colors (CTRL+U), Burn



8. You can also (Optional) add >Filter>Render>Lighting Effects or >Filter>Sketch>Reticulation.

9. Create several layers, remove big or small Random Shapes from them, add Bevels to the top ones.... Smear, Burn & Dodge.

ostatni krok tego tutorialu jest diabelnie pokrecony ale po godzinie zabawy udalo mi sie prawie ze uzyskac efekt podobny do tego co prezentuje autor. niemniej jednak jak sam autor stwierdzil efekt jest raczej trudny.
------------------------------------------------------------------
Wysłany 9 Sty 2005, 16:03:
Rusting Metal Tutorial pochodzi ze strony http://photoshopbox.com/
1. Create a new 640x480 pixels document and add a Clouds filter (Filter> Render> Clouds).

2. Use the Add Noise filter (Image> Noise> Add Noise) to add noise with these properties:
Amount: 10%
Distribution: Gaussian
Monochromatic: Checked

3. Add a Motion Blur (Filter> Blur> Motion Blur) with these settings:
Angle: 0º
Distance: 90 pixels

4. Create a new layer and add a Clouds filter (Filter> Render> Clouds).

5. On the new layer, use the Conte Crayon filter (Filter> Sketch> Conte Crayon) to input these settings:
Foreground Level: 11
Background Level: 7
Texture: Canvas
Scaling: 100%
Relief: 4
Light: Top
Invert: Unchecked

6. Repeat the last filter (Ctrl+F) several more times and invert (Ctrl+I).

7. Change the color using the Hue/Saturation tool (Ctrl+U). These are the settings I used:
Hue: 25
Saturation: 50
Lightness: 50

8. Add some noise to the rust by using the Add Noise filter (Filter> Noise> Add Noise).

9. Here is the result that I got.

prostrzy efekt do uzyskania niz poprzedni ale rowniez dosc rozny od poprzedniego, niestety troche trzeba pokombinowac zeby uzyskac rdze dokladnie tam gdzie sie chce na texturze.
------------------------------------------------------------------
Wysłany 10 Sty 2005, 4:18:
bawiac sie z powyzszymi tutorialami i wykozystujac po czesci oba, plus kilka innych efektow zamienilem drzwi od brdm'a w cos takiego:

nic wiecej nie potrzeba zeby zaczac robic mod w tematyce Fallouta
Wysłany 10 Sty 2005, 4:20:
jesli jest ktos kto posiada Photoshop w polskiej wersji jezykowej i jest w stanie przetlumaczyc powyzsze tutoriale tak aby zgadzaly sie nazwy filtrow prosze o kontakt na pm.