Teraz jest Pt 29 mar, 2024 01:56


Proste pytania + proste odpowiedzi.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Fryzjer

Cywil

Cywil

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): Śr 05 maja, 2010 18:44

PostCz 06 maja, 2010 13:06

Mam dwa pytania:
1.Z czego mam odpalać Oxygena. Czy najpierw włączyć plik "oxygen_fixer.BAT" i uruchamiać z dysku: C:\ofpedit\o2\Objektiv2Light.exe lub czy mam z tego dysku Z po uruchomieniu "oxygen_fixer.BAT" :co:
2.Czym różnią się pliki graficzne .paa od .pac i jakie ma znaczenie jakich uzyje do texturowania ?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 06 maja, 2010 16:44

Fryzjer napisał(a):2.Czym różnią się pliki graficzne .paa od .pac i jakie ma znaczenie jakich uzyje do texturowania ?


Wieki temu Offtime napisał(a):PAA kontra PAC ;-)

Czesto sie pojawiaja pytania jakie i w jakich przypadkach powinno sie stosowac textury.
Pytanie zazwyczaj wynika z niewiedzy na temat formatow textur obslugiwanych przez ofp.
Na samym poczatku nalezy zastanowic sie co tak wlasciwie chcemy zrobic, jaki efekt uzyskac, jaki jest nasz cel :-) Dwa podstawowe formaty textur w ofp (paa i pac) nie zostaly wymyslone przez przypadek i kazdy z tych formatow ma swoje specyficzne pola zastosowan.
Aby zdecydowac ktory z tych formatow wybrac do konkretnego celu nalezy wiedziec jakie sa pomiedzy nimi podstawowe roznice.


Glowna roznica i jedyna na ktora nalezy zwracac uwage texturujac addon jest warstwa Alpha, w formacie PAC owa warstwa ma tylko dwa kolory, czarny i bialy, jesli sprobujemy przekonwertowac texture (32 tga) zawierajaca jakies odcienie szarosci (we wspomnianej warstwie Alpha) do formatu PAC konwerter (kazdy) wymusi i tak warstwe Alpha z dwoma kolorami, tak wiec efekt pol-przezroczystosci na texturze PAC jest niemozliwy.
Inaczej jest z texturami PAA, te moga zawierac "wielokolorowe" warstwy umozliwiajac nam tworzenie efektu pol-przezroczystosci (np szklo).
Oczywiscie nie znaczy to ze nie mozna wykonac dwokolorowej warstwy Alpha na texturze PAA, tylko pytanie brzmi po co ? ;-) Textura PAA jest zawsze "pracochlonniejsza" dla silnika ofp dlatego ze zawiera wieksza ilosc informacji, poza tym PAA bedzie rozmiarem wieksza od PAC co pociagnie za soba wieksze zurzycie pamieci graficznej i dluzsze ladowanie.

Tak wiec nagminne stosowanie PAA tam gdzie PAC mogloby w zupelnosci wystarczyc jest lekkim marnotrastwem ;-)
Dobrze jest wiedziec co sie chce zrobic by moc zrobic to tak jak nalezy :-)
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostWt 01 cze, 2010 13:30

To może się dopiszę. Kwestia tworzenia map.


Wilbur - Dlaczego po czystym zainstalowaniu Wilbura, rysuje mi od razu góry? W sensie. Nie powinien malować zieloną warstwą, a po "wybraniu" terenu wyżynnego białą? Mi od razu zarzuca białą farbą. Kiedyś na innym kompie miałem chyba wszystko w porządku. Niestety nie pamiętam, więc chciałbym tylko żeby to ktoś potwierdził.

WrpTool - Dlaczego po zimportowaniu wyspy (prędzej utworzonej w w/w programie), wyspa po prostu rozmazuje się i zamiast wczytać mi teren jaki sobie nabazgrałem, to otwiera jakieś łamane, pionowe kreski :cry: . Czy to nie miało coś wspólnego z Terragenem? Kiedyś się w to bawiłem, wszystko wychodziło perfekcyjnie, a teraz za cholerkę nie idzie sobie przypomnieć :/
Poprzednia strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron