Teraz jest Pt 19 kwi, 2024 21:28


Proste pytania + proste odpowiedzi.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

Proste pytania + proste odpowiedzi.

PostN 23 sty, 2005 19:50

[Offtime - tylko pytania i odpowiedzi, zadnych glupich komentsow czy innego smiecenia. Jesli masz proste pytania nie warte zakladania tematu, dobrze trafiles.]


Zrobiłem model, ale jest tam mnóstwo pointów. Chcę połączyć w face'a, ale nie mogę ich zaznaczyć, gdyż zawsze wejdzie jeszcze inny punkt, którego ma nie być !
Da się zrobić, że będę pokolei zaznaczał punkty, a potem zrobie face'a ?
Sprawdzałem klawisz F4 do pojedyńczego zaznaczanie punktów czy podobnie, ale to nie działa.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

Re: Zaznaczając po jednym punkcie mamy ich trzy

PostN 23 sty, 2005 20:24

Przemysław Bryndza napisał(a):Zrobiłem model, ale jest tam mnóstwo pointów. Chcę połączyć w face'a, ale nie mogę ich zaznaczyć, gdyż zawsze wejdzie jeszcze inny punkt, którego ma nie być !
Da się zrobić, że będę pokolei zaznaczał punkty, a potem zrobie face'a ?
Sprawdzałem klawisz F4 do pojedyńczego zaznaczanie punktów czy podobnie, ale to nie działa.

trzymajac Ctrl dodajesz kolejne punkty do zaznaczenia.
Offline
Avatar użytkownika

Arika

Major

Major

  • Posty: 515
  • Dołączył(a): Cz 05 sie, 2004 21:40
  • Lokalizacja: Lublin/Wisznice

PostCz 27 sty, 2005 19:49

Więc tak. Jestem przy początku tworzenia modelu. I tworzę face'y na które nakładam blueprinty obiektu. Na face nakładam texturę i mappuje ją. Wtedy biorę się do zrobienia drugiej strony. Naciskam W żeby odwrócić face, F6 by stowrzyć nową i B żeby zmappować. Uzyskuje efekt w którym na jednej płaszczyźnie tę samą teksturę na obu ścianach. Zachowuję je jako plik p3d i wyłączam o2. Później jak chcę wrócić do prac otwieram ten model. Wtedy nie widzę w tak otwartym modelu w widoku przeznaczonym do edycji tych textur, które w wcześniej załadowałem. Mimo że w Buldozerze wygląda wszystko tak jak trzeba.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 27 sty, 2005 20:26

Arika napisał(a):Więc tak. Jestem przy początku tworzenia modelu. I tworzę face'y na które nakładam blueprinty obiektu. Na face nakładam texturę i mappuje ją. Wtedy biorę się do zrobienia drugiej strony. Naciskam W żeby odwrócić face, F6 by stowrzyć nową i B żeby zmappować. Uzyskuje efekt w którym na jednej płaszczyźnie tę samą teksturę na obu ścianach. Zachowuję je jako plik p3d i wyłączam o2. Później jak chcę wrócić do prac otwieram ten model. Wtedy nie widzę w tak otwartym modelu w widoku przeznaczonym do edycji tych textur, które w wcześniej załadowałem. Mimo że w Buldozerze wygląda wszystko tak jak trzeba.


Jeśli dobrze zrozumiełam pytanie to po prostu tak już jest (choć właściwie to jak brzmi pytanie?)
Offline
Avatar użytkownika

Arika

Major

Major

  • Posty: 515
  • Dołączył(a): Cz 05 sie, 2004 21:40
  • Lokalizacja: Lublin/Wisznice

PostCz 27 sty, 2005 20:29

Co zrobić by te textury planu były po otworzeniu zachowanego modelu ??
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 27 sty, 2005 20:40

Arika napisał(a):Co zrobić by te textury planu były po otworzeniu zachowanego modelu ??


AFAIK nie da się. Ja robię to w ten sposób, że mam blueprint jako kwadrat albo prostokąt o stosunku boków 2:1. Kiedy robię model skala nie ma znaczenia, więc pamiętam, że blueprint mam za każdym razem rozciągnąć np. na całą "siatkę" (to jest chyba 20 na 20 kwadratów) albo na jej połowę.

Mam nadzieję że zrozumiale to przedstawiłem.
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostCz 27 sty, 2005 21:01

Arika, skoro zmapowałeś blueprinta na face'a, to po ponownym otworzeniu o2 wystarczy zaznaczyć tego faca i na odpowiednim widoku wcisnąć A, PPM, a następnie "background from face" (czy jakoś tak, w każdym bądź razie druga pozycja od dołu :-) )
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 27 sty, 2005 21:10

Diesel napisał(a):Arika, skoro zmapowałeś blueprinta na face'a, to po ponownym otworzeniu o2 wystarczy zaznaczyć tego faca i na odpowiednim widoku wcisnąć A, PPM, a następnie "background from face" (czy jakoś tak, w każdym bądź razie druga pozycja od dołu :-) )


No proszę. Człowiek uczy się całe życie :)
Offline
Avatar użytkownika

Ravq

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 315
  • Dołączył(a): Wt 12 paź, 2004 14:36

PostŚr 02 lut, 2005 16:38

Mam troche lamerskie pytanie.


Zaczołem siebawić o2, i instaluje go i odpalam z dysku Z:


jednak gdy to robie nie chce mi nakładac tekstur :( niewiadomo dalczego cały czas wywala texture null :(


Więc moje pytanie: słyszałem że mozna odpalic o2 z roota - jak to zrobić?
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Arika

Major

Major

  • Posty: 515
  • Dołączył(a): Cz 05 sie, 2004 21:40
  • Lokalizacja: Lublin/Wisznice

PostŚr 02 lut, 2005 17:18

MI taki problem jak ty masz został rozwiązany jak plik z teksurami wrzucałem do katologu data w Z:\o2
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostN 06 lut, 2005 12:49

YacieK napisał(a):Problem dotyczy uzyskania efektu przezroczystości. Poniżej zamieszczam flagę z rozszerzeniem *.jpg. A problem dotyczy przezroczystośći przestrzeleń na fladze. Robiona jako TGA. W podglądzie programu jaki używam tło jest przezroczyste co daje mi efekt że przez przestrzeliny widać . Niestety po konwersji TextViewem na *.paa efekt przestrzelin znika - zostawiając białe tło. Używam pełnej wersji Paint Shop Pro ver 8 firmy JASC.

http://img162.exs.cx/img162/3185/12mt.jpg

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

W stworzonym pliku TGA musisz utworzyc warstwe alpha wygladajaca tak:
Obrazek
aby flaga byla przezroczysta tylko w miejscach "dziur"
lub cala biala aby nie byla przezroczysta wogole :-)
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 16 lut, 2005 17:19

Jak do O2 wstawić kilka blueprintów ? żeby np: 4 blueprinty były naraz ?
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostŚr 16 lut, 2005 17:42

W jedynym okienku można wczytać tylko jedną teksturę, lub jak wolisz blueprint. Okienek masz cztery ;-)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

Zoom w gizmo

PostCz 02 cze, 2005 18:04

Jak sie robi zooma albo oddala w tym widoku w gizmo :

Obrazek

+ i - na numerycznej nie dizalaja :/
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 22 cze, 2005 16:58

Obrazek

Mam takie ciemniejsze lub jaśniejsze w niektórych miejscach na addonie - czy to jakiś bląd, lub czy trzeba coś poprawić?
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

cron