Teraz jest N 22 cze, 2025 23:46


Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

PostPn 24 sty, 2005 11:34

Postanowiłem podać parę informacji które mogą się przydać tworzącym coś podobnego. Podczas tworzenia wyniknęły jak na razie dwa problemy: źle obracające się gąsiennice i niechęć AI do walki (mówiąc po ludzku nie strzela).

Gąsiennice nie tyle obracały się w złą stronę, co częściowo w jedną i częściowo w drugą. Boki gąsiennic z kolei nie obracały się w ogóle. To drugie wynikało z opisania ich w selekcji PasAnimL i PasAnimP które używane były w demo - w grze używa się tylko selekcji pasoffsetL i pasoffsetP do opisania całych gąsiennic.

Ponieważ poprawienie tego nie rozwiązało całkowicie problemu, obejrzałem sobie model M60 za pomocą ODOLExplorer'a (M60 jako jeden z nielicznych ma widoczne całe gąsiennice - w większości modeli wykonany jest tylko ich dolny kawałek). Wydaje się, że kierunek ruchu gąsiennic zależą również od opisania kół. Podczas gdy Abrams ma opisane cztery większe koła (napędowe i napinające) i 14 mniejszych, Patton ma opisane 12 dolnych i 10 górnych, które podtrzymują gąsiennice. Kłopoty jakie występowały w "myszce" wynikają najprawdopodobniej z braku określenia które są dole, a które górne. W każdym razie będę badał sprawę dalej.

{dodane} To jednak nie to. Wydaje się, że przyczyna jest związana z samymi teksturami, a właściwie sposobem ich nałożenia. Nie zmieniając nic w configu i opisie modelu, podmieniłem gąsiennice na te z M60 i obracały się prawidłowo :? .

{dodane} Wygląda na to że to kwestia nałożenia tekstur, a nie modelu czy configu, choć nie bardzo rozumiem na czym to polega. Nałożyłem tekstury na gąsiennice od M60 i tym razem wszystko gra. Właściwie prawie wszystko i tu ważna uwaga - nakładając tekstury na bok gąsiennic należy je obrócić o 90 stopni. W przeciwnym razie będę się przemieszczać góra-dół, a nie wzdłuż tak jak powinne.

{dodane} Udało mi się wreszcie uzyskać dobry efekt. W związku z tym dwie kolejne uwagi. Po pierwsze wysokości tekstur na gąsiennice muszą być takie same, bo inaczej tekstura górna i dolna będą przesuwały się z inną prędkością niż boczne. Po drugie nakładając boczne tekstury lepiej obracać całą gąsinnicą niż teksturą.

Co do niestrzelającej AI to sprawa jest jeszcze ciekawasza. Przyczyną był brak możliwości poruszania działem. Jest to o tyle ciekawe, że chodzi jedynie o "teoretyczną możliwość", bo w jednoosobowym pojeździe nie możemy kierować działem nawet jeśli w configu damy sobie taką możliwość określając maksymalne i minimalne jego wychylenie w pionie i w poziomie. W każdym razie AI musi mieć broń opisaną w configu tak by mogło nią poruszać (szczerze mówiąc nie przyglądałem się czy rzeczywiście nią porusza). Przed zmianą wychylenie działa było ustawione na 0/0 w pionie i poziomie, czyli gracz nawet gdyby miał możliwość poruszania nim, nie mógł by tego zrobić. Zmieniłem to na -10/+20 w pionie i AI zaczęło często-gęsto używać działa.

{dodane} AI nie porusza działem, a mimo to musi mieć ten wpis w configu by strzelać.
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

PostWt 25 sty, 2005 01:41

alderous napisał(a):Co do niestrzelającej AI to sprawa jest jeszcze ciekawasza. Przyczyną był brak możliwości poruszania działem. Jest to o tyle ciekawe, że chodzi jedynie o "teoretyczną możliwość", bo w jednoosobowym pojeździe nie możemy kierować działem nawet jeśli w configu damy sobie taką możliwość określając maksymalne i minimalne jego wychylenie w pionie i w poziomie. W każdym razie AI musi mieć broń opisaną w configu tak by mogło nią poruszać (szczerze mówiąc nie przyglądałem się czy rzeczywiście nią porusza). Przed zmianą wychylenie działa było ustawione na 0/0 w pionie i poziomie, czyli gracz nawet gdyby miał możliwość poruszania nim, nie mógł by tego zrobić. Zmieniłem to na -10/+20 w pionie i AI zaczęło często-gęsto używać działa.

{dodane} AI nie porusza działem, a mimo to musi mieć ten wpis w configu by strzelać.


Aldek, wydaje mi się, że to co napisałeś nt. niemożliwości poruszania działem w 1 osobowych pojazdach nie jest prawdę. W editorupdate są M1A1auto i T80auto, w których jest tylko 1-osobowa załoga (nie ważne, czy gracz, czy AI) i można poruszać działem bez przeszkód (no prawie...).
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 26 sty, 2005 16:04

Masz rację. Nie wiem czemu byłem pewien że działo jest nieruchome :?. Było by doskonale gdybym mógł umożliwić unoszenie i opuszczanie działa w DozerMouse, bo to że jest nieruchome bardzo ogranicza jego możliwości.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 26 sty, 2005 16:11

jak na tak maly pojazd to i tak jest dosc potezny, to ze sa pewne ograniczenia w jego zdolnosciach bojowych generalnie pasuje do zalozen Twojego moda ;-)
gdyby nie te ograniczenia bylby zbyt potezny...
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 26 sty, 2005 23:41

Ale niemożność poruszania działem czyni go łatwym celem. Może strzelać dopiero z dystansu ok 100 metrów, a często strzela bez sensu do przeciwnika położonego niżej chybaiając raz za razem. Wolę obniżyć mu siłę ognia i dać większą możliwość manewru.

Tak czy inaczej znalazłem przyczynę problemu i udało mi się sprawić że działo można poruszać w górę i w dół. W praktyce wystarczy +10/-5. Daje to fajny efekt, bo rakiety też są "wycelowywane" - to coś nietypowego bo o ile dobrze kojarzę w OFP wszystkie FFARy są nieruchome.

Problem polega na tym (zawsze jest jakiś haczyk), że gdy można poruszać działem, kierujący pojazdem jest niewidoczny tzn. nie widzą go osoby z zewnątrz. Związane jest to ze wpisem hideProxyInCombat - jeśli da się wartość true, gracz może kierować działem i pojazdem, ale "znika". Po prostu wybierając akcję "wyjrzyj przez właz" sprawiamy że "pojawiamy" się i jednocześnie tracimy możliwość ruszania działem.

Oczywiście "znikanie" i "pojawianie się" kierującego wygląda dziwnie więc istnieją dwie możliwości:

A) zostawiam wpis hideProxyInCombat = false; i kierujący nie może poruszać działem, ale jest cały czas widoczny.

B) dajemy wpis hideProxyInCombat = true; oraz forceHideDriver = true; (co sprawia że nie ma akcji "wyjrzyj przez właz") i możemy kierować działem, ale jesteśmy niewidoczni dla osób z zewnątrz (pojazd jedzie bez kierowcy). W tym przypadku trzeba by zabudować szoferkę.

Skłaniam się ku wariantowi B, bo uważam że pojazd przestaje być "kaleki" i gra nim zaczna być naprawdę ciekawa, zwłaszcza jeśli chodzi o deathmatch'e.

{dodane} Co do jego potęgi to jest to dosyć problematyczne. Co prawda ma działo od Abramsa i rakiety (zmniejszyłem znacznie ich siłę), ale w praktyce przegrywa z każdym pojazdem z OFP który posiada działo, a jego opancerzenie jest porównywalne z BMP. Na przykład w bitwie 30 dozerMouse na 8 T-72, myszki przegrywają. Podobnie w starciu z BMP-1, w którym nie mają więcej niż dwukrotnie większej przewagi. Pojazd jest mało praktyczny, ale może być fajny do rozgrywania deathmatch'y.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

PostN 08 wrz, 2024 15:59

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

PostPt 06 gru, 2024 12:21

http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse

PostŚr 05 mar, 2025 16:47

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenia podczas prac nad DozerMouse


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 2 gości

cron