Teraz jest N 22 cze, 2025 21:16


Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

PostCz 27 sty, 2005 00:08

O ile mi wiadomo wszystkie addony zombiaków do OFP wymagają skryptów by wykazać się jakąś aktywnością (szukanie ofiar, atak). Zastanawiam się czy nie można by tego obejść, bo wszystkie obliczenia jakie musżą zostać wykonane obciążają bardzo procek. W końcu trzeba sprawdzić jaki spośród celów znajduje się najbliżej, skierować do niego zombiaka na bierząco sprawdzając czy nadal jest najbliższy i gdzie jest i wreszcie sprawdzić czy just jest na tyle blisko by można było zaatakować.

Nie wiem na ile badano tą sprawę, ale zaryzykowałbym zbadanie broni jaką jest strokeFist. Teoretycznie żołnierz w OFP stara się znaleźć w takiej odległości by mógł przeprowadzić atak, a to wyznacza zasięg posiadanej broni. W przypadku strokeFist tak nie jest, ale jest to broń pochodząca od granatów ręcznych, a więc jakieś parametry to powodują. Config strokeFistHit (amunicja) wygląda tak:

Kod: Zaznacz cały
class StrokeFistHit: Default // soldier
   {
      // fist hit is simulated by small explosion
      hit=2;indirectHit=0.5;indirectHitRange=0.2;
      minRange=0;minRangeProbab=0.30;
      midRange=0.5;midRangeProbab=0.8;
      maxRange=1;maxRangeProbab=0.00;
      model=granat;
      simulation=shotStroke; // no simulation - direct explosion
      cost=1;
      simulationStep=0.05;
      soundHit[]={,db-90,1};
      soundFly[]={objects\noise,db-90,4};
      soundEngine[]={,db-80,4};

      visibleFire=2; // how much is visible when this weapon is fired
      audibleFire=0.25;
      visibleFireTime=1; // how long is it visible
   };



A strokeFist (broń) tak:

Kod: Zaznacz cały
class StrokeFist: Default
   {
      //--
      scopeWeapon = protected; // do not show in briefing
      scopeMagazine = protected; // enable weapon selection

      ammo = StrokeFistHit;

      weaponType = WeaponNoSlot;
      magazineType = WeaponNoSlot;

      displayName=$STR_DN_FIST;
      displayNameMagazine=$STR_MN_FIST;
      shortNameMagazine=$STR_SN_FIST;

      sound[]={Weapons\grenade_launch,db-50,1};
      reloadSound[]={,db-70,1};

      aiDispersionCoefX=2.0;
      aiDispersionCoefY=2.0;

      enableAttack=false;

      primary = 1; // very low priority
      showEmpty = false;

      autoReload = true;
      burst=0; // do not waste any ammo
      multiplier=0; // do not show any ammo

      magazines[] = {StrokeFist};

      reloadTime=0;
      initSpeed=0;
      canLock=LockNo;

      ffMagnitude=0.1;
      ffFrequency=1;
      ffCount=1;
      recoil=Empty;

      dispersion=0.015;
      
      maxLeadSpeed = 15;
      optics = false;

      muzzlePos="";
      muzzleEnd="";

      count=100;

      canDrop = false;
   };


Uwagę zwracają wpisy:

enableAttack=false;
primary = 1; // very low priority


Większość broni ma primary = 10;, a enableAttack=false; brzmi dosyć zniechęcająco i jest to jedyny przypadek użycia tego wpisu w całym configu.

...oraz zasięg i prawdopodobieństwo użycia broni (w sumie niewielki):

minRange=0;minRangeProbab=0.30;
midRange=0.5;midRangeProbab=0.8;
maxRange=1;maxRangeProbab=0.00;


Co ciekawe jest też druga tego typu broń :?

Kod: Zaznacz cały
class FistHit: HandGrenade
   {
      scopeWeapon = private;
      scopeMagazine = protected;

      magazineType = WeaponSlotNone;
      ammo = StrokeFistHit;
      displayName="Fist";
      displayNameMagazine="Fist";
      shortNameMagazine = "Fist";
      initSpeed=10;
      maxLeadSpeed = 7;
      reloadTime=1.5;
      count=1000;

      model=;
      explosive=false;

      sound[]={,db-70,1};
   };



Możłiwe że ona działa lepiej bo nie ma tych wpisów na które zwróciłem uwagę.

IMHO warto pokombinować :)
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostCz 27 sty, 2005 01:07

Hmmm...jako że reprezentuję na tym forum mod o zombie, zainteresuję propozycją Aldka naszego script-writer'a. Jak na razie stara się on tak zoptymalizować kod sterujący umarłymi, aby rozłaziły się one w losowych kierunkach i atakowały najbliższą żywą osobę, która znajdzie się w ich pobliżu (w chwili obecnej atakują tego, kto ma wpisane w inicjalizacji że mają go atakować - reszty nie ruszają), inaczej mówiąc - stara się wykonać zombie, które będą łazić po wyspie i atakować tylko wtedy, gdy coś żywego znajdzie się w pobliżu. Gdy to żywe sobie pójdzie na odpowiednią odległosć - wrócą do łażenia bez celu.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 27 sty, 2005 16:04

Jak na razie bez rezultatów - tej FistHit zgłasza że nie ma, a nawet jak zrobiłem takowy addon, nie wykazywali się wolą walki. Modyfikowanie StrokeFist też nic nie dało :/
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostCz 27 sty, 2005 16:21

Czyli jak widać pozostają tylko skrypty. Obciążają co prawda procesor, ale efekty za to są ciekawe :)
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 05 maja, 2005 23:13

Nadal w tym grzebię, ale bez efektów :/. W każdym razie intryguje mnie to na tyle że spróbuję podejść od drugiej strony tj. od tego co działa.
Zrobię "niewidzialny" pistolet o zasięgu pół metra i zobaczymy jak to będzie działało (jak się da do tego dołożyć animację ataku to będzie jeszcze lepiej).

{dodane 05.V.2005}

Przy okazji tego pistoletu odkryłem coś ciekawego i udało mi się sprawić że żołnierz atakuje pięściami (albo karabinem jeśli ma go w ręku) kogoś kto znajdzie się za blisko. Wykorzystałem istniejącą broń BISu zmieniając jej parametry tzn. jest to jedna z tych wspominanych broni-uderzeń które BIS ostatecznie nie wykorzystało, ale są one opisane w configu gry.

Teoretycznie tak uzbrojenia żołnierze powinni również atakować pięściami, ale engine po prostu sobie z tym nie radzi, bo został opracowany pod broń dystansową. Na przykład stojąc 5 metrów od grupy zombiaków nie wywołuję reakcji, ale jeżeli jestem 50 metrów to już zaczynają działać. Poza tym AI działa aktywnie tylko w grupie z odpowiednim waypointem i w dodatku koszmarnie powoli - można łatwo przed nią uciec. Koniec końców obejściu się bez skryptów można chyba zapomnieć.

W każdym razie pasywne reagowanie na wroga działa ok. Nie wiem jak wyglądają skrypty do zombiaków, ale domyślam się że odpadło by kilka problemów, bo nie trzeba sprawdzać czy zombi jest dość blisko aby zaatakować i nie trzeba go obracać w kierunku ofiary, a następnie wywoływać animacji ataku oraz zadawać rany temu co jest przed nim. Tak na prawdę jedyne co trzeba w tej sytuacji, to kierować go bezustannie w kierunku ofiar - gdy znajdzie się 2 metry do ofiary zaatakuje sam.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

PostN 08 wrz, 2024 16:09

http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

PostPt 06 gru, 2024 12:31

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)

PostŚr 05 mar, 2025 16:58

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Agresywne Zombiaki bez oskryptowania ;)


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 5 gości

cron