Teraz jest Wt 14 maja, 2024 13:13


{Rada} Jak pisać briefing'i

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kuba

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1608
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 20:57
  • Lokalizacja: Wawa

{Rada} Jak pisać briefing'i

PostWt 20 lip, 2004 00:59

Alderous napisał:

Ostatnio przeczytałem kilka briefingów podczas testowania misji i przyszło mi do głowy kilka wniosków, które chcę zaprezentować.

Mało kto pisze je poprawnie i nie chodzi mi tu o poprawność techniczną, czyli wszystko się wyświetla na swoim miejscu, ale o poprawność merytoryczną.

Kiedy pisze się briefing trzeba sobie na początek odpowiedzieć co to właściwie jest. Jeśli gracz jest dowódcą to zapewne są rozkazy od zwierzchnika, a więc plan operacji w której ma wziąść udział. Natomiast jeśli gracz jest zwykłym żołnierzem to nie może on otrzymać dokładnych planów operacji - to mogą być jego notatki, które zrobił podczas gdy sierżant tłumaczył im co ich czeka. Takie założenie determinuje styl pisania. W pierwszym przypadku nie można pisać "rozwlić komuchów" - obowiązuje styl oficjalny np. "zneutralizować siły nieprzyjaciela", "wyeliminować zagrożenie", czyli jak najwęcej mądrych słów (eufemizmów słowa zabić jest na prawdę dużo).

Druga sprawa to informacje jakie mają być w briefingu. To czego zwykle brakuje w pzypadku gracza-dowódcy to informacji o: składzie pozostałych jednostek biorących udział w ataku i siłach nieprzyjaciela (nie atakuje się bez rozpoznania!). Dajcie jakiekolwiek informacja choćby fałszywe. W ostateczności trzeba napisać "brak wiarygodnych informacji o siłach nieprzyjaciela" - ale to musi być napisane!
Poza tym określcie godzinę ataku i warunki atmosferyczne, bo gracz nie ma pojęcia co go czeka zanim rozpocznie misję, a ma prawo wiedzieć czy wziąść noktowizor.

Jeśli gracz nie jest dowódcą to informacje powinne być pobieżne. Nie ma sensu podawać składu innych jednostek, ani informacji o siłach wroga (co najwyżej typ jednostki i wielkość (np. pluton zmechanizowany). Gracz powinien wiedzieć: gdzie iść, z kim będzie walczył i w jakim celu oraz w jaki sposób ma ukończyć misję (zniszczyć szyłki, obronić obóz, zająć miasto itp.)

W briefingu warto również podać trasę ataku gdy gracz nie jest dowódcą - dzięki temu można obejrzeć na mapie ukształtowanie terenu przed misją.

Nie ma sensu opisywać globalnej sytuacji w planie misji - nie ma na to miejsca. Należy zrobić to w notatkach, jako wspomnienia bohatera na temat poprzednich dni. Pamiętajcie że plan nie może zajmowac więcej niż półtorej strony - inaczej wszystko zaczyna się "chrzanić". Najlepiej jeśli zajmuje pół strony i razem z celami misji jest na jednej stronie. Jeśli ktoś chce pisać więcej to niech da linki do "podstron". Plan powinien być zwięzły i dotyczyć tylko samej misji - to notatki tworzą "tło historii".

Wreszcie cele misji. Nie dawajce celów typu: "wsiądź do jeep'a", "wyskocz z śmigłowca", "zabij wszystkich rusków" itp.. Po pierwsze to nie są cele o znaczeniu militarnym. Po drugie nie wymagają niczego specjalnego od gracza (dwa pierwsze). Po trzecie gracz nie jest maniakalnym psychopatą i nie walczy po to by zabijać, ale po to by zwyciężyć i przeżyć. Celem jest: zdobycie czegoś, obronienie czegoś, osiągniecie danego rajonu, zabezpieczenie danego rejonu, neutralizacja zagrożenia itp. No i pamiętajcie że podane cele powinne odpowiadać wstawionym wyzwalaczom je zaliczającym - jeśli mamy cel "zająć miasto" to misje nie powinno kończyć podejście do flagi.

Oczywiście wszystko powyższe dotyczy sytuacji standardowej. Może być tak że misja ma zupełnie inny przebieg niż zakładał plan, bo wszystko potoczyło się inaczej niż planowali zwierzchnicy. W tym momencie briefing i plan powstają w trakcie misji podczas dialogów.

Narazie tyle...
Ostatnio edytowano N 12 wrz, 2004 22:40 przez Kuba, łącznie edytowano 1 raz

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron