Teraz jest Cz 19 cze, 2025 20:52


Ogień

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

Ogień

PostWt 02 maja, 2006 20:37

Konkretnie chodzi mi o to jak zrobić taki ogień jaki palił się pod drzewem i na ciężarówce w jednej misji z Res'a (tam gdzie Victorovi zabili laskę xD). na jednej z tapet też jest to zdjęcie (oficjalna tapetka bisu).

edit
http://www.ofp.imro.pl/index.php?page=tapety
szósta tapeta od dołu
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 02 maja, 2006 20:44

John Fire & Smoke or:
Kod: Zaznacz cały
;-------------------------------------------------------------------------------------
;fireEffect.sqs
;By General Barron
;aw_barron@hotmail.com
;8/14/04

;Creates a patch of fire at the specified location. It is called like this:

;   [Center, Intensity, Burn Time, <Object>, <Damage Time>, <Object Array>] exec "fireEffect.sqs"

;Center - [x,y,z] Location where you want the fire to be centered.
;   If the optional <object> parameter is being used, then this will
;   be the location relative to the object (as with the drop command)
;Intensity - Number above 0 representing how big the fire will be. Best between 0-1.
;   A 1 makes a fire 10m in diameter; big enough to be a house fire. A 0.1 makes a fire
;   0.1m in diameter, a 2 makes a 20m fire, and so on.
;Burn Time - Approximate time the fire will burn for, in seconds. Fire will gradually become 
;   less intense as it burns out. A time of 0 will make the fire burn forever. You can stop 
;   the fire at any time by deleting the passed <object>.
;<Object> - Optional. This will be the object that the fire is centered on. As this object
;   moves, the fire will move. While moving, the fire will be less intense the faster the
;   object is moving.
;<Damage Time> - Optional. Approximate time it will take for the fire to destroy/kill the
;   object it is attatched to (if it starts out with maximum health), in seconds. If
;   this time is longer than Burn Time, then object will stop taking damage after the fire
;   burns out. Suggested value is about half of Burn Time.
;<Object Array> - Optional. An array of objects that will also be damaged, if they are close enough
;   to the object the fire is centered on. Damage depends on <Damage Time>, above.
;-------------------------------------------------------------------------------------

_center = _this select 0

_size = _this select 1
? _size == 0 : _size = 0.01

_dur = _this select 2
; convert into number to be subtracted from _power
? _dur != 0 : _dur = 1/(_dur*7)

; object to center fire on. If nothing, create logic for sound to come from
private["_obj"]
if(count _this >= 4) then {_obj = _this select 3} else {_obj = "logic" createvehicle [0,0,0]; _obj setpos _center; _center = [0,0,0]}

; Cause damage to object? If so, determine how much to cause
_dmg = 0
if(count _this >= 5) then {_dmg = 1/((_this select 4)*7)}

; Use array of units to damage?
_list = []
if(count _this >= 6) then {_list = _this select 5}


;Z velocity of particles. When _size is large, this is large to spread particles apart more.
_zVel = 3*_size + _size^1.5
;Decreased over time as script runs. As _power decreases, so does intensity of fire
_power = 1
;used to count loops
_i = 0


#loop
? _i >= 30 : _obj say "fire"; _i = 0
_dist = random (5*_size*_power)
_dir = random 360
drop ["cl_fire","","Billboard",100,6*_power/((0.1*(abs speed _obj))+1),[(_center select 0) + _dist * cos _dir,(_center select 1) + _dist * sin _dir, _center select 2],[0,0.3*(speed _obj),_zVel*_power],0,34*_size*_power,27*_size*_power,0.05,[5*_size*_power,7*_size*_power,14*_size*_power,22*_size*_power],[[1,1,1,0.1+0.8*_power],[0.07,0,0,0.1+0.7*_power],[0,0,0,0.1+0.5*_power],[0,0,0,0]],[0,1*_power,0,0.33*_power,0.66*_power],0.2,(_zVel/10)*_power,"","",_obj]
~0.1
_power = _power - _dur
_i = _i + 1
? _dmg > 0 : _obj setdammage (getdammage _obj + _dmg); {if((_x distance _obj) <= (7*_size*_power)) then {_x setdammage (getdammage _x + _dmg)}} foreach _list
? _power > 0.2 AND _obj == _obj : goto "loop"


#end
? typeof _obj == "logic" : deletevehicle _obj
exit


Aha i bym zapomniał, oPcJa SzUkaJ :twisted:
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Ogień

PostPt 13 gru, 2024 02:06

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Ogień


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 7 gości