W tym oto poradniku postanowiłem opisać podstawowe narzędzia i techniki tworzenia podłoża w Wilburze.
Wilbur jest chyba najprostszym narzędziem w którym możemy zrobić ląd do WRPTool'a.
Tak więc ściągamy program (np. z tego linku), rozpakowujemy i uruchamiamy. Powinno pokazać nam się takie okno:
http://i69.photobucket.com/albums/i74/l ... lbur_1.jpg
Dobrze. Domyślna wielkość mapy to 512x512 możemy to zmienić klikając na File->New i ustawić nową wielkość. Trzeba jednak pamiętać, że wsypa musi być w takim układzie 2x2; 8x8; 256x256; 1024x1024 itd. czyli pierwsza i druga liczba muszą się zgadzać ze sobą.
Po lewej stronie na pasku mamy podręczne menu. Teraz opiszę poszczególne elementy tegoż menu. Praktycznie w czasie całego tworzenia terenu będziemy korzystać tylko z nich. Tak więc:
- pędzel. Zwykłe malowanie. Wyrównuje teren do 0!
- obniżenie. Dobre do robienia rzek i innych jeziorek
- wypiętrzenie. To właśnie nim będziesz się głównie posługiwał
- rozmycie. Działa kiepsko, ale czasem może się przydać do wyrównania lini brzegowej
- narzędzie nieprzydatne
- szarpanie. Narzędzie nieprzydatne i kiepsko wygląda w grze
- brak danych
- narzędzie do budowy terenu
- narzędzie do budowy terenu. To tym będziesz się posługiwał cały czas
- wielkości kropki do rysowania. Musisz wypróbować która do czego się nadaje
- brak danych
Teraz wybieramy dowolne narzędzie i rysujemy zupełnie jak w Paincie.
Obszar niebieski to woda!
UWAGA!
Nie wystarczy używać tylko pierwszego narzędzia. Ono wyrównuje teren do poziomu 0 więc w grze będzie on zalany! Teren którego nie będzie zalewać woda to około 15-25 metrów. W tym jest taki problem, że na normalnych mapach kolor brązowy oznacza góry, w Wilburze jest to około 50-60 metrów. Dlatego żeby zrobić górę około 150 metrów trzeba tak długo malować, aż będzie kolor biały. Góry wysokości około 600 metrów to kolor czarny. Dlatego mapa średniej wysokości 40-50 metrów będzie wyglądać tak:
http://i69.photobucket.com/albums/i74/l ... bur_13.jpg
Kiedy już skończymy malować wystarczy kliknąć File->Save as->Lon/Lat text mesh (*.txt). Nazywamy jakoś naszą mapę, klikamy na OK. W oknie które się pokarze klikamy na ‘Set to Pixel’ a 'Decimal places' utawiamy na 0 i zapisujemy.
Brawo! Właśnie zrobiłeś swoją własna mapkę do OFP! Teraz czeka Cię długa zabawa z WRPTool’em
IMPORTOWANIE MAPY DO WRPTool'a
Włączasz WRPTool'a i klikasz File -> New. W okienku ustalasz taką samą wielkość mapy jak ta z Wilbura. Gdy wszystko się ustawi klikasz File -> Import Wilbur -> wybierasz plik z mapą (będzie zapisany jako plik Notatnika) i klikasz 'Open'
Teraz musisz przybliżyć i oddalić mapkę (+ i -) żeby zobaczyć teren. Najlepiej zapisać mapkę i uruchomić ponownie program.
Tekst jest własnością autora i strony Loony OFP Page. Zabraniam zamieszczania tego tekstu gdziekolwiek bez zgody autora!
Autor: Loony
Copyrights by Loony
Wilbur jest chyba najprostszym narzędziem w którym możemy zrobić ląd do WRPTool'a.
Tak więc ściągamy program (np. z tego linku), rozpakowujemy i uruchamiamy. Powinno pokazać nam się takie okno:
http://i69.photobucket.com/albums/i74/l ... lbur_1.jpg
Dobrze. Domyślna wielkość mapy to 512x512 możemy to zmienić klikając na File->New i ustawić nową wielkość. Trzeba jednak pamiętać, że wsypa musi być w takim układzie 2x2; 8x8; 256x256; 1024x1024 itd. czyli pierwsza i druga liczba muszą się zgadzać ze sobą.
Po lewej stronie na pasku mamy podręczne menu. Teraz opiszę poszczególne elementy tegoż menu. Praktycznie w czasie całego tworzenia terenu będziemy korzystać tylko z nich. Tak więc:
- pędzel. Zwykłe malowanie. Wyrównuje teren do 0!
- obniżenie. Dobre do robienia rzek i innych jeziorek
- wypiętrzenie. To właśnie nim będziesz się głównie posługiwał
- rozmycie. Działa kiepsko, ale czasem może się przydać do wyrównania lini brzegowej
- narzędzie nieprzydatne
- szarpanie. Narzędzie nieprzydatne i kiepsko wygląda w grze
- brak danych
- narzędzie do budowy terenu
- narzędzie do budowy terenu. To tym będziesz się posługiwał cały czas
- wielkości kropki do rysowania. Musisz wypróbować która do czego się nadaje
- brak danych
Teraz wybieramy dowolne narzędzie i rysujemy zupełnie jak w Paincie.
Obszar niebieski to woda!
UWAGA!
Nie wystarczy używać tylko pierwszego narzędzia. Ono wyrównuje teren do poziomu 0 więc w grze będzie on zalany! Teren którego nie będzie zalewać woda to około 15-25 metrów. W tym jest taki problem, że na normalnych mapach kolor brązowy oznacza góry, w Wilburze jest to około 50-60 metrów. Dlatego żeby zrobić górę około 150 metrów trzeba tak długo malować, aż będzie kolor biały. Góry wysokości około 600 metrów to kolor czarny. Dlatego mapa średniej wysokości 40-50 metrów będzie wyglądać tak:
http://i69.photobucket.com/albums/i74/l ... bur_13.jpg
Kiedy już skończymy malować wystarczy kliknąć File->Save as->Lon/Lat text mesh (*.txt). Nazywamy jakoś naszą mapę, klikamy na OK. W oknie które się pokarze klikamy na ‘Set to Pixel’ a 'Decimal places' utawiamy na 0 i zapisujemy.
Brawo! Właśnie zrobiłeś swoją własna mapkę do OFP! Teraz czeka Cię długa zabawa z WRPTool’em
IMPORTOWANIE MAPY DO WRPTool'a
Włączasz WRPTool'a i klikasz File -> New. W okienku ustalasz taką samą wielkość mapy jak ta z Wilbura. Gdy wszystko się ustawi klikasz File -> Import Wilbur -> wybierasz plik z mapą (będzie zapisany jako plik Notatnika) i klikasz 'Open'
Teraz musisz przybliżyć i oddalić mapkę (+ i -) żeby zobaczyć teren. Najlepiej zapisać mapkę i uruchomić ponownie program.
Tekst jest własnością autora i strony Loony OFP Page. Zabraniam zamieszczania tego tekstu gdziekolwiek bez zgody autora!
Autor: Loony
Copyrights by Loony
Ostatnio edytowano So 19 sty, 2008 14:40 przez Loony, łącznie edytowano 3 razy