
widzę, że często ja jak i inni robią literówki w składni i później są nerwy i strata czasu w szukaniu bugów w skrypcie. Jakims rozwiązaniem jest stosowanie edytorów podświetlających składnię.
Osobiscie używam notepad++ -ma zakładki, numerowanie linii, definiwanie słów kluczowych do podświetlenia. Wygląda to mniej więcej tak jak w 1. załączniku.
(Akurat pokazuje skrin .sqf)
inaczej koloruje słowa kluczowe struktur kontrolnych (if, end, exit ...), inaczej stałe (false, true, plain) (akurat nie dodalem plain to listy), inaczej nazwy komend (titletext, getPos, ...)
skutkiem czego daje to dużą przejrzystość.
tu jest moja lista słow kluczowych:
1.(do struktur kontrolnych) if then while else for forEach not and or do switch case from to step
2.(komendy) PublicVariable exec execVM local titleText titlecut hint format exitWith addmagazine addweapon removeallWeapons units select distance exit deleteVehicle lock skiptime setViewDistance setovercast setrain goto createMarker SelectWeapon setMarkerShape setMarkerType setMarkerColor setmarkersize setfuel createvehicle getDammage setDammage sleep alive addaction removeaction waituntil setpos count forceEnd playerSide createMarkerLocal setMarkerShapeLocal setMarkerTypeLocal setMarkerColorLocal setMarkerSizeLocal setMarkerPosLocal getPos deleteMarkerLocal Group selectLeader globalChat sideChat setFog position doMove setBehaviour getMarkerPos clearMagazineCargo clearWeaponCargo addWeaponCargo addMagazineCargo CameraEffect CamSetTarget CamSetRelPos CamCommit CamDestroy camSetPos camcreate fadeMusic countSide list setTriggerActivation side
3.(stałe) true false west east _this nil player
oczywiscie to nie wszystkie (samych komend army jest 777), ale sa to często uzywane (przynajmniej przeze mnie)
Na forum BISu (niestety nie potrafię znaleźć tego topicu) widziałem, ze ludzie używają jeszcze bardziej wypasionych edytorów.
polecam
Osobiscie używam notepad++ -ma zakładki, numerowanie linii, definiwanie słów kluczowych do podświetlenia. Wygląda to mniej więcej tak jak w 1. załączniku.
(Akurat pokazuje skrin .sqf)
inaczej koloruje słowa kluczowe struktur kontrolnych (if, end, exit ...), inaczej stałe (false, true, plain) (akurat nie dodalem plain to listy), inaczej nazwy komend (titletext, getPos, ...)
skutkiem czego daje to dużą przejrzystość.
tu jest moja lista słow kluczowych:
1.(do struktur kontrolnych) if then while else for forEach not and or do switch case from to step
2.(komendy) PublicVariable exec execVM local titleText titlecut hint format exitWith addmagazine addweapon removeallWeapons units select distance exit deleteVehicle lock skiptime setViewDistance setovercast setrain goto createMarker SelectWeapon setMarkerShape setMarkerType setMarkerColor setmarkersize setfuel createvehicle getDammage setDammage sleep alive addaction removeaction waituntil setpos count forceEnd playerSide createMarkerLocal setMarkerShapeLocal setMarkerTypeLocal setMarkerColorLocal setMarkerSizeLocal setMarkerPosLocal getPos deleteMarkerLocal Group selectLeader globalChat sideChat setFog position doMove setBehaviour getMarkerPos clearMagazineCargo clearWeaponCargo addWeaponCargo addMagazineCargo CameraEffect CamSetTarget CamSetRelPos CamCommit CamDestroy camSetPos camcreate fadeMusic countSide list setTriggerActivation side
3.(stałe) true false west east _this nil player
oczywiscie to nie wszystkie (samych komend army jest 777), ale sa to często uzywane (przynajmniej przeze mnie)
Na forum BISu (niestety nie potrafię znaleźć tego topicu) widziałem, ze ludzie używają jeszcze bardziej wypasionych edytorów.
polecam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.