Teraz jest So 27 kwi, 2024 20:57


Modularna struktura misji

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

LostBeyondRetri

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 254
  • Dołączył(a): Pt 08 cze, 2007 22:22
  • Lokalizacja: Stąd?

PostPn 15 gru, 2008 20:42

Ja wrzucę za niedługo malutki moduł (thx Kadryl za pomoc).
Pojazd zostaje wysadzony, gracz wypada, wyrzucony siłą wybuchu i leży ogłuszony, ciężko ranny przy wozie.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 15 gru, 2008 20:53

LostBeyondRetri napisał(a):Ja wrzucę za niedługo malutki moduł (thx Kadryl za pomoc).
Pojazd zostaje wysadzony, gracz wypada, wyrzucony siłą wybuchu i leży ogłuszony, ciężko ranny przy wozie.


Gawoli ścisłości nie jest to coś co ja rozumiem jako moduł, bo nie jest to element z którego można zbudować misję. To fajny patent, element fabuły i pomysł na rozwiązanie jakiegoś problemu, ale nie moduł w sensie jakim go opisałem.
Offline
Avatar użytkownika

LostBeyondRetri

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 254
  • Dołączył(a): Pt 08 cze, 2007 22:22
  • Lokalizacja: Stąd?

PostPn 15 gru, 2008 23:00

Ale ja rozumiem i mam nieodpartą chęć podzielenia się tym, nazwijmy to jak chcemy, czymś :]

A misji owszem, nie można na tym zbudować, ale można ją na tym oprzeć.
Obrazek
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostWt 16 gru, 2008 17:43

Mam taką swoją małą propozycje dotyczącą tych modułów, ponieważ widziałem, że juz powstały tematy i inni sie dzielą swoją wiedzą i pomysłami.
Z tego powodu mam propozycje, aby Ci co zamieszczają informacje ze skryptami i możliwymi sposobami uzycia edytora, dołączali także przykładową misję... Najprostszą jaka moze byc, z podstawowymi jednostkami itd...

Ponieważ czasami mozna sie pogubić z tymi skryptami od innych graczy, a na podstawie konkretnego przykładu nawet najbardziej skomplikowane skrypty da sie rozgryźć i zrozumieć jak działają...
Sądzę, że to nie powinno być problemem ponieważ kazdy sobie taką misje robi, żeby przetestować działanie skryptu.

Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

LostBeyondRetri

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 254
  • Dołączył(a): Pt 08 cze, 2007 22:22
  • Lokalizacja: Stąd?

PostWt 16 gru, 2008 18:30

To jest b. dobry pomysł.
Jak zaczynałem tworzyć misje, to nie ślęcząc nad notatnikiem uczyłem się skryptów, tylko stawiałem pierwsze kroki w edytorze. Dopiero dzięki takim "pokazówką", dowiedziałem się co to są te .sqs i z czym właściwie się łączą w grze.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostPt 26 gru, 2008 13:00

Czy mozna liczyc na konwoj, w ramach modularnego tworzenia misji?
Chodzi mnie bardziej o cos nasladujacego realistyczne zachowanie kolumny pojazdow mechanicznych w czasie zasadzki.
Element tak wykonany, ktory mozna kopiowac i umieszczac gotowy w misji, ewentualnie zawierac jakies modyfikacje co do skladu pojazdow czy personelu. Wariant drugi moglby dodawac wsparcie lotnicze badz w postaci szybkich pojazdow opancerzonych, w wypadku ataku na konwoj.
Troche pisalismy na forum o konwojach, ale czy stworzylismy kiedys solidna recepte na jego wykonanie ?
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 26 gru, 2008 16:24

Sudayev napisał(a):Czy mozna liczyc na konwoj, w ramach modularnego tworzenia misji?
Chodzi mnie bardziej o cos nasladujacego realistyczne zachowanie kolumny pojazdow mechanicznych w czasie zasadzki.
Element tak wykonany, ktory mozna kopiowac i umieszczac gotowy w misji, ewentualnie zawierac jakies modyfikacje co do skladu pojazdow czy personelu. Wariant drugi moglby dodawac wsparcie lotnicze badz w postaci szybkich pojazdow opancerzonych, w wypadku ataku na konwoj.
Troche pisalismy na forum o konwojach, ale czy stworzylismy kiedys solidna recepte na jego wykonanie ?


Liczyć można, bo to element misji jak każdy inny, ale ja do tej pory nie zajmowałem się tym zagadnieniem, więc musiałbym zacząć praktycznie od zera. Trzeba by zastanowić się jak wygląda taka "realistyczne zachowująca się kolumna pojazdów mechanicznych w czasie zasadzki" i co można w OFP z tego odwzorować. Do tej pory patrzyłem na taki element misji z pozycji "gracze mają przewieść pojazdy/ludzi z pkt.A do pkt.B" i tu problemu z zachowaniem nie było, bo to gracze kierowali pojazdami i bronili konwoju, ale w przypadku gdy to oni mają zrobić zasadzkę robi się dużo trudniej.

Osobiście nie jestem zwolennikiem tworzenia czegoś tak by było realistyczne. Ja raczej określam problem i opracowuje takie rozwiązanie jakie będzie działać i urozmaici rozgrywkę - realizm nie jest priorytetem.

W każdym razie zagadnienie jest na osobny temat. Nawet nie mam pojęcia co było pisane na ten temat (tj. konwojów) wcześniej.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 28 gru, 2008 15:42

Sudayev, to określ co widzisz przez realistyczne zachowanie kolumny pod oszczałem (pozdrawiam w tym miejscu szczelaczy), a potem przedziel to przez 3 lub przymajmniej 2 praktyki górującej nad teorią.


Moim zdaniem jest to trudne, jedyne co można chyba zrobić to dobrze oddać\oskryptować ucieczkę chyba, ew. ostrzał=zatrzymanie, wyskoczenie, oszczał.


aj,
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostSo 14 lut, 2009 00:07

Pytanie do alderous'a.

Czy pojawi sie cos jeszcze o modularnym tworzeniu misji ?
Osobiscie czekam na cos nowego. Nie ukrywam, ze bardzo wspomogly mnie te artykuly w tworzeniu nowych misji.
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 14 lut, 2009 22:28

Sudayev napisał(a):Pytanie do alderous'a.

Czy pojawi sie cos jeszcze o modularnym tworzeniu misji ?
Osobiscie czekam na cos nowego. Nie ukrywam, ze bardzo wspomogly mnie te artykuly w tworzeniu nowych misji.


Faktycznie długo się nie odzywałem, ale pochłonęły mnie osobiste sprawy i jeśli miałem czas to wolałem go spędzić na czymś innym niż grzebaniem w edytorze. Właściwie nadal nie mam na to czasu (przynajmniej do połowy marca), ale mogę przynajmniej pobudzić trochę temat - nie dając co prawda gotowych rozwiązań, ale próbując określić jakie są problemy (może tak nawet będzie lepiej?). Można by na początek spróbować zastanowić się nad kwestią konwojów (wszystkie warianty np. niszczenie konwoju, eskortowanie albo prowadzenie) i odbijania zakładników/brania jeńców.

W każdym razie świadomość że kogoś to zainteresowało daje mi trochę motywacji.
Poprzednia strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości