Teraz jest N 28 kwi, 2024 08:13


Sposób na kończenie coop'a

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Sposób na kończenie coop'a

PostPt 12 gru, 2008 21:01

Wydaje się, że nie ma o czym gadać, bo jak zakończyć misję zapewne każdy wie. Dochodzę jednak do wniosku, że warto oddzielić kwestie tego ile celów zostało zaliczonych i dać graczom swobodę zakończenia jej gdy tego chcą.
Teoretycznie misje można przerwać w każdym momencie wykonując restart, ale nie daje to poczucia "częściowego wykonania zadania". Stawianie sprawy w ten sposób że misje można wygrać lub zginąć nie podoba mi się za bardzo. Chcę żeby była możliwość zakończenia misji ze świadomością że chociaż cała akcja skończyła się katastrofą, to nasze wirtualne alter ego przeżyło.

Danie możliwości zakończenia w każdym momencie i miejscu jest trochę bez sensu, bo można zrobić równie dobrze restart, poza tym "nie zamyka historii" - nie wiemy czy nasi wojacy "wrócili do bazy". W związku z tym najbardziej naturalnym rozwiązaniem jest postawienie tylko jednego warunku zakończenia misji, czyli powrotu do bazy.

Z czysto technicznych względów łatwiej jest aby miejsce startu nie pokrywało się z miejscem w które należy wrócić, bo to pozwala użyć jednego wyzwalacza wykrywającego stronę graczy (owszem można to obejść, ale po co komplikować?). Można umieścić mały wyzwalacz, który obejmuje np. jedno pomieszczenie (np. namiot) i wstawić tam oficera - aby zakończyć misję dowolny z graczy musi wejść w celu zdania relacji.

Metody które wymagają powrotu wszystkich żywych graczy "do bazy" niepotrzebnie komplikują sprawę i np. wymagają czekania na rannego kumpla, który będzie się czołgał kilometr po to by można było uznać misję za zakończoną. Niektórzy zapewne chcą stosować zasadę "Leave no one behind", ale lepiej żeby mieli taki wybór, a nie było im to odgórnie narzucone.

Można spróbować nie przywiązywać możliwości zakończenia misji do jednego miejsca. Na przykład warunkiem może być obecność tegoż oficera. Powinien to załatwić wyzwalacz z warunkiem player distance nazwaoficera < 3. Taki zapis zadziała względem każdego gracza w coopie i nie ma znaczenia czy oficer żyje czy nie. Pozwala to na zastosowanie paru ciekawych rozwiązań. Można na przykład dodać w ramach modułu pewną losową sytuację umieczając na tyłach foruntu grupę komandosów wroga (obecną losowo), która w pewnym momencie (najlepiej po upływie pewnego czasu - wystarczy opóźnić punkt trasy) zajmie "bazę graczy" likwidując obstawę oficera. Oficera można zostawić żywym poprzez setcaptive true, a obstawę można w prosty sposób zlikwidować za pomocą setdammage (lub pozostawić to przewadze przeciwnika, co daje dodatkową niewiadomą w postaci ilości przeciwników którzy przeżyli). Istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowego wariantu z oficerem, który nie daje się pojmać i ucieka do innej bazy (setpos lub punkt ruchu - to drugie jest bardziej naturalne, a mając setcaptive da radę) dając jednocześnie graczom zadanie odbicia tamtej (nie muszą wykonywać tego zadania jeśli nie są w stanie - mogą po porstu pójść wprost do oficera w jego nowym miejscu pobytu). Daje to trzy możliwe zakończenia i potencjalnie dodatkowy cel. Gracze muszą być czujni do ostatniej chwili. Prewencyjne szukanie komandosów jest bezcelowe, bo po pierwsze nie zawsze są, a po drugie dowódcy grupy można dać spory rozrzut podczas rozmieszczania.
Ostatnio edytowano Pn 15 gru, 2008 12:33 przez alderous, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostPn 15 gru, 2008 09:27

A może moduł który daje możliwość ustawienia różnego zakończenia misji, dostępny również podczas trwania gry ?
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 15 gru, 2008 10:24

...po co?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

Re: Sposób na kończenie coop'a

PostPn 15 gru, 2008 10:49

alderous napisał(a):Dochodzę jednak do wniosku, że warto oddzielić kwestie tego ile celów zostało zaliczonych i dać graczom swobodę zakończenia jej gdy tego chcą.
Teoretycznie misje można przerwać w każdym momencie wykonując restart, ale nie daje to poczucia "częściowego wykonania zadania". Stawianie sprawy w ten sposób że misje można wygrać lub zginąć nie podoba mi się za bardzo. Chcę żeby była możliwość zakończenia misji ze świadomością że chociaż cała akcja skończyła się katastrofą, to nasze wirtualne alter ego przeżyło.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 15 gru, 2008 12:32

Ten cytat kłóci się z tym co napisałeś. Nie piszę tu o umożliwianiu graczom ustawiania zakończenia. Nie bardzo widzę tego sens - gracze mają sobie wybierać zakończenie?? gdzie tu losowość i element niepewności?
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostPn 15 gru, 2008 13:21

alderous napisał(a):Ten cytat kłóci się z tym co napisałeś. Nie piszę tu o umożliwianiu graczom ustawiania zakończenia. Nie bardzo widzę tego sens - gracze mają sobie wybierać zakończenie?? gdzie tu losowość i element niepewności?

alderous napisał(a):..dać graczom swobodę zakończenia jej gdy tego chcą.

To już nie wiem czy ty wiesz o czym piszesz.

Poza tym co ma wspólnego tworzenie modułów do wstawiania prostej instrukcji zakończenia misji :twisted:
Po co ten cały pic ? Czy jest to kolejny pomysł w stylu "FDF WW2 Coop" gdzie status progres 1% od stycznie 2008 ? Czy autoreklama ?
Poruszyłes ciekawy temat, zapraszasz do dialogu i na tym koniec. Każdy kto się włącza do tematu dostej kopa (spójrz na swoje odpowiedzi do postów).
Osobiście przedkładam konkrety nad tworzenie "bajkopisarstwa", także jestem otwarty na pomoc dla ludzi zainteresowanych tworzeniem modułów (PM).
EXIT
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 15 gru, 2008 14:27

Kadryl napisał(a):
alderous napisał(a):Ten cytat kłóci się z tym co napisałeś. Nie piszę tu o umożliwianiu graczom ustawiania zakończenia. Nie bardzo widzę tego sens - gracze mają sobie wybierać zakończenie?? gdzie tu losowość i element niepewności?

alderous napisał(a):..dać graczom swobodę zakończenia jej gdy tego chcą.

To już nie wiem czy ty wiesz o czym piszesz.
EXIT


Piszę o tym by gracze mogli zakończyć misję nie wykonując jej celów i nie chodzi mi o magiczne wciśnięcie guzika "koniec misji", bo to można zrobić wyciągając wtyczkę z kontaktu. W CFOGu parę razy postępowano w ten sposób, że nie wykonywano restartu gdy straty wśród grających uniemożliwiały wykonanie misji, tylko pozwalano tym którzy przeżyli wrócić "do bazy". Wszystko dla tego realizmu którym OFP się ponoć szczyci.

Kadryl napisał(a):Poza tym co ma wspólnego tworzenie modułów do wstawiania prostej instrukcji zakończenia misji :twisted:
Po co ten cały pic ? Czy jest to kolejny pomysł w stylu "FDF WW2 Coop" gdzie status progres 1% od stycznie 2008 ? Czy autoreklama ?


Zakończenie misji jest jednym z modułów i tak się składa, że jest jednym z prostszych. Nie ograniczyłem się jedynie do pokazania jak wstawić jeden wyzwalacz, bo to umie każdy. Zaproponowałem mechanizm, który sprawia że przebieg zakończenia misji nie jest zawsze taki sam - jeśli to za mało to zaproponuj coś jeszcze (na przykład podobny mechanizm tyle że z innymi wydarzeniami-wariantami).

FDF WW2 coop jest martwy z tego prostego powodu, że nie jestem w stanie stworzyć takiej misji na moim sprzęcie. Nawet po zmniejszeniu jakości wizualnej miałem 15 fps i tego nie przeskoczę. Po raz kolejny przekonałem się, że muszę pozostać przy vanilla OFP albo WGLu (i specjalnie mnie to nie martwi).

No i wreszcie po jaką cholerę mi autoreklama? Scena OFP już praktycznie nie istnieje. Piszę to dla siebie i dla tych których to zainteresowało - nikogo do czytania nie zmuszam. Szkodzi to komuś?

Nie siądę do OFP na 24 godziny i nie napiszę 30 stron tekstu na forum w jeden dzień. Będę pisał w swoim tempie, kiedy będę miał na to czas, bo mam oprócz tego sporo innych rzeczy na głowie w real life.

Kadryl napisał(a):Poruszyłes ciekawy temat, zapraszasz do dialogu i na tym koniec. Każdy kto się włącza do tematu dostej kopa (spójrz na swoje odpowiedzi do postów).
Osobiście przedkładam konkrety nad tworzenie "bajkopisarstwa", także jestem otwarty na pomoc dla ludzi zainteresowanych tworzeniem modułów (PM).


Dialogu? Jak do tej pory przedstawiłem swoje poglądy nie zamierzając poddawać ich pod dyskusję, a jedynie wyjaśnić swoje motywy. W efekcie wciągnięto mnie w jałową dyskusję na temat tego jak należy tworzyć misje. Przedstawiłem jeden moduł-pomysł i pozostawiłem sprawę otwartą, a ty obrażasz się że twoja wyjątkowo enigmatyczna propozycja została skrytykowana. Nawet nie napisałeś jak to sobie wyobrażasz (każdy gracz ma mieć w action menu "koniec misji", czy jak?). W dodatku sugerujesz, że sam coś podobnego zaproponowałem podczas gdy tak nie było - nie mam prawa temu zaprzeczyć?

W każdym razie życzę wielu owocnych "konkretów", ja zostaję przy bajkopisarstwie (w końcu trochę już tych bajek napisałem i opublikowałem, więc nieźle mi to wychodzi) i nie obchodzi mnie co kto o tym myśli. W końcu mogę chyba pisać na tym forum tak długo jak nie łamię jego regulaminu.

PS. nikt nie zabraniał ci poruszyć tego ciekawego tematu wcześniej i nikt ci nie zabrania zajmować się tym w jakimś prywatnym gronie

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości