Teraz jest N 22 cze, 2025 17:18


Zdobywanie (wykradanie) jakiegoś przedmiotu

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Zdobywanie (wykradanie) jakiegoś przedmiotu

PostSo 20 gru, 2008 14:17

Wyobraźmy sobie że mamy taki cel misji "wykradnij ważne dane przeciwnikowi i dostarcz do bazy". Oczywiście chodzi o zdobycie nośnika z danymi np. notatnika albo laptopa, może to być też dowolne przenośne urządzenie (jakiś prototyp?). W misji dla jednego gracza było to banalne. Wystarczyło dojść do jakiegoś miejsca i wrócić do bazy, ale w coopie sprawy się komplikują.
Jeśli graczy jest kilku trzeba stwierdzić który znalazł się obok obiektu (i go wziął), umożliwić przejęcie obiektu w przypadku śmierci noszącego i ustalić czy obiekt dotarł do bazy. Najprostsze byłoby gdyby istniał przedmiot który z technicznego punktu widzenia jest amunicją - gracz mógłby go podnieść tak jak każdy magazynek i wyrzucić kiedy by chciał, gdyby zginął każdy mógłby podnieść obiekt i nie byłoby problemu z wykryciem tego czy gracz po powrocie do bazy ma ten przedmiot. Niestety nie ma czegoś takiego, a w każdym razie nie w każdym modzie i można sprobować obejść ten problem robiąc taką misję na czystym OFP.

Moja propozycja jest taka. Obiektem jest jakiś przedmiot z kategorii "puste" np. radio, jeśli ktoś z grupy gracza (również AI) znajdzie się blisko tego radia, radio znika, a ten koleś staje się "nosicielem" (o czym informuje sideChat'em). Jeśli on zginie radio pojawi się obok niego i ponownie każdy z grupy graczy będzie mógł je podnieść. Jeśli "nosiciel" będzie dość blisko "bazy" cel będzie zaliczony.
Takie rozwiązanie odrzuca możliwość przekazywania przedmiotu między graczami, ale w gruncie rzeczy jest to zbędne. Jedyny problem to sytuacja w której "nosiciel" nie może chodzić dlatego przyjmę że taka osoba nie może wziąść przedmiotu i nie może go dłużej przenosić gdy zostanie ranna. W sytuacji gdy "nosiciel" w chwili śmierci znajdował się w pojeździe, zostanie on z niego "wyrzucony" i radio pojawi się koło ciała (co eliminuje kwestię ustalania komu z pozostałych pasażerów przypada radio). Jestem pewien że te uproszczenia rozjuszą zwolenników skryptowania, ale będą musieli to jakoś przecierpieć :P

Istnieje jeszcze kilka potencjalnie "niebezpiecznych" sytuacji, a mianowicie śmierć "nosiciela" w jakimś pojeździe latającym/pływającym lub śmierć tegoż na piętrze budynku, ale póki co nie zaprzątam sobie tym głowy.

Od strony technicznej wygląda to tak. Wstawiamy gracza i dodajemy mu paru żołnierzy do grupy (jest dowódcą). Wstawiamy radio i nazywamy je np. obiekt. Wstawiamy wyzwalacz o wymiarach 3 na 3, cykliczny i grupujemy go z grupą gracza (ma reagować na kogokolwiek z grupy) i nazywamy go check. W polu warunek ma być: this AND vehcile (thisList select 0) == (thisList select 0) AND canStand (thisList select 0) - chodzi także o to by gracz nie siedział w jakimś pojedzie np. śmigłowcu 100 metrów nad obiektem. W polu przy aktywacji wpisujemy nosiciel = (thislist select 0); obiekt setPos [0,0,0]; check setPos [0,0,0]; nosiciel sideChat "mam obiekt". Następnie wstawiamy kolejny wyzwalacz cykliczny który w polu warunek ma not alive nosiciel OR not canStand nosiciel, a w polu przy aktywacji obiekt setPos getPos nosiciel; check setPos getPos nosiciel. Wstawiamy trzeci wyzwalacz cykliczny, który w polu warunek ma not alive nosiciel, a w polu przy aktywacji nosiciel action ["EJECT",vehicle nosiciel].
Na koniec wstawmy gdzieś daleko cywila (najlepiej tam gdzie nie może zginąć) i w inicjacji wpiszmy mu this = nosiciel oraz oficera o nazwie baza i wyzwalacz z warunkiem nosiciel distance baza < 5 i z hint "Zadanie wykonane" w polu przy aktywacji.

Można jeszcze dorzucić pusty jeep i można się pobawić w testowanie. Jako dowódca możemy kazać swoim ludziom podchodzić do radia, a także posłać im kulkę w głowę albo nogi dla testu (również gdy siedzą w samochodzie).

http://www.toya.net.pl/~rycop/schowek/Z ... .Intro.zip
Ostatnio edytowano Cz 25 gru, 2008 13:10 przez alderous, łącznie edytowano 1 raz
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostSo 20 gru, 2008 16:43

Bardzo fajny pomysł i działa przede wszystkim! ;)
No i to co najważniejsze jest przykładowa misja, bo szczerze to by mi się nie chciało z tym bawić, a jak mam przykład to na pewno zrobię z tym rozwiązaniem jakąś misje.
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostSo 20 gru, 2008 23:18

Dobry poradnik.

Nie mniej jednak istnieja obiekty, ktore mozna przenosic. Jest taki addon jak "ssv documents", mozna to brac do plecaka jak ammo. Jak sama nazwa mowi sa to dokumenty. Jest jeszcze cos takiego jak carriable objects autorstwa Al Simmons. Jest to cos podobnego tylko, ze oprocz dokumentow jest jeszcze skrzynia, beczka z jakas chemia butelka wodki i cos jeszcze.
Jakby ssv documents byly by trudne do zdobycia to moge zahostowac plik. Wazy tylko kilkaset kb w porownaniu do addonu Ala Simmonsa (7 Mb)

Carriable Objects. Watek na forum BIS
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 20 gru, 2008 23:24

Sudayev napisał(a):Nie mniej jednak istnieja obiekty, ktore mozna przenosic. Jest taki addon jak "ssv documents", mozna to brac do plecaka jak ammo. Jak sama nazwa mowi sa to dokumenty. Jest jeszcze cos takiego jak carriable objects autorstwa Al Simmons. Jest to cos podobnego tylko, ze oprocz dokumentow jest jeszcze skrzynia, beczka z jakas chemia butelka wodki i cos jeszcze.
Jakby ssv documents byly by trudne do zdobycia to moge zahostowac plik. Wazy tylko kilkaset kb w porownaniu do addonu Ala Simmonsa (7 Mb)


Kojarzyłem, że coś takiego istnieje (w każdym razie widziałem o addonie laptopa), ale robiąc misję w tym stylu dla cfog'a przekonałem się że czasami nie można zmusić ludzi nawet do ściągnięcia paruset kb. Generalnie działa zasada - im mniej addonów do ściągania, tym większa szansa że ktoś zagra (i chodzi tu raczej o ilość niż o wielkość plików).
Offline
Avatar użytkownika

LostBeyondRetri

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 254
  • Dołączył(a): Pt 08 cze, 2007 22:22
  • Lokalizacja: Stąd?

PostSo 20 gru, 2008 23:34

Niezły poradnik. Projekt przerodził się w coś fajnego, za co gratulacje.

A co do addonów. W misji użyjesz 5 o łącznej masie 50MB, nikt nie zagra.
A dasz mod z 300 MB, będą grać :]
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

kudloc

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 22 kwi, 2009 08:57

PostWt 11 sie, 2009 17:50

No tak... Fajny pomysł z tym wykradaniem :) Ale ja nie wiem gdzie jest "ssv documents" bo u mnie w ofp jak zainstalowałem to nie ma tego w edytorze :/
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 11 sie, 2009 18:20

"SSV Documents" to addon, który można pobrać z sieci. Proszę oto link jakby co :smile: .



BTW. Na drugi raz postaraj się dokładniej przejrzeć temat :razz:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

kudloc

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 22 kwi, 2009 08:57

PostWt 11 sie, 2009 18:34

Kolego. Ja to pobrałem już. Ale mówię że jak zainstalowałem to nie ma tego w edytorze.

:neutral:

PS. THX za Linka...
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 11 sie, 2009 19:17

Wybacz, ale twój poprzedni post brzmiał jakbyś mówił, że po zainstalowaniu ofp nie ma tego w edytorze. :smile:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 11 sie, 2009 20:23

Readme się czyta
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Zdobywanie (wykradanie) jakiegoś przedmiotu

PostSo 14 gru, 2024 05:38

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Zdobywanie (wykradanie) jakiegoś przedmiotu


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 4 gości

cron