Teraz jest N 22 cze, 2025 17:04


Czerwona Twierdza

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

Czerwona Twierdza

PostPt 06 mar, 2009 17:10

Postanowiłem ostatnio odpalić na chwilę OFP i wykonać "pożegnalną" misję, zanim ostatecznie przesiądę się na ArmA.

Misja opowiada o obronie miasta Saint Pierre na wyspie Everon. Ściśle mówiąc, nie tylko o obronie, także o działaniach sabotażowych przed wrogim atakiem. Będziesz musiał wykonać sporo zadań (łącznie 5 celów głównych i 2 dodatkowe), by zapewnić swoim wojskom zwycięstwo w nadchodzącym starciu. Aby osłabić atak U.S. Army, m.in. zniszczysz skład amunicji i zamordujesz stratega amerykańskiego. Później musisz wrócić do Saint Pierre i czekać, aż wróg zaatakuje. Mimo, iż osłabiłeś główne natarcie, i tak musisz się przygotować na silny szturm...

Tyle, jeśli chodzi o fabułę. Teraz coś o stronie technicznej. Misja posiada długie intro (na skrypcie oczywiście), niestety bez kwestii mówionych (szczerze mówiąc, nie mogłem wrzucić rosyjskich głosów, a Sowieci mówiący po angielsku wyglądaliby debilnie). Także briefing (łącznie 7 dodatkowych sekcji - wspaniała lektura na długie, zimowe wieczory) i overview z obrazkiem. W samej misji znalazło się kilka speechy, ale sporadycznie niestety.

Dodałem także coś w rodzaju z magazynu z bronią - możliwa jest zmiana wyposażenia w trakcie gry poprzez specjalne menu. Wystarczy podejść do magazyniera i wybrać odpowiednią akcję. Jest 5 zestawów broni: piechur, snajper, zwiadowca, erkaemista i strzelec. Standardowo więc :twisted: . Dialog jest szczególnie przydatny, gdyż do wykonania jednego z celów potrzebny jest przytłumiony karabinek i ładunki wybuchowe, a do innego dużo lepsza jest snajperka.

Misja do działania potrzebuje tylko OFP v1.96 i addonu JAM3. Link poniżej.
JAM3 Magazines

A więc - zapraszam do ściągania i grania. I prosiłbym o komentarze, gdyż misja jest (mimo numeracji) tak naprawdę jeszcze w fazie bety i na pewno jakieś błędy się uchowały ;-) .

Oto link do misji:
Czerwona Twierdza 1.1
Ostatnio edytowano So 04 gru, 2010 12:27 przez Maverick, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostSo 07 mar, 2009 15:25

Misja: Czerwona Twierdza
Wersja: 1.0
Autor: Maverick
Wymagane addony: JAM3


Muszę przyznać, że misja sprawiła mi wiele przyjemności. Jednym z powodów jest zróżnicowanie. Występują elementy skradanki, skrytobójstwo i obrona pozycji. Taki koktajl. Bugów praktycznie nie posiada. Pełna profeska. Nie podobało mi się użycie amunicji JAM HD, lepiej Robin Hood strzelał ze swojego łuku.

Misja posiada:
-długie intro
-overview z obrazkiem
-bardzo dokładny briefing
-dodatkowe sekcje

Zadania misji:

Zadanie pierwsze.
Wysadzenie składu amunicji i zdobycie broni ppanc.
Poszło bardzo łatwo. Podejrzewałem drugie dno, ale zadanie okazało się bułką z masłem. Warto by było trochę utrudnić zadanie. Przy odrobinie wysiłku można narobić większych szkód i osłabić późniejsze natarcie.

Zadanie drugie.
Likwidacja oficera.
To zadanie sprawiło mi najwięcej przyjemności. Liczyłem na „haczyk” i tu się nie zawiodłem. Wskazane dokładne czytanie i oglądanie briefingu. Szczegółów nie zdradzam. Świetny pomysł z odcięciem zasilania. Nareszcie inna broń niż SWD, chociaż Mosin Nagant nie powala na kolana.

Zadanie trzecie.
Odparcie zmasowanego ataku.
I tu mnie krew zalała. Za krótki czas na dozbrojenie w broń ppanc. No i ta wstawka muzyczna zagłuszająca natarcie. Zdecydowanie w złym miejscu.
Mały bug?
Po odparciu ataku, część żołnierzy została w Vernon. Dopiero po ich zlikwidowaniu misja się zakończyła.

Plusy:
:arrow: Zróżnicowanie misji. Gra jest bardzo ciekawa i wywołuje wiele pozytywnych emocji.
:arrow: Ciekawe dodatki: magazyn broni, odcięcie zasilania, wstawka muzyczna po wykonaniu zadania.
:arrow: Ciekawa muzyka podczas intra i w misji.

Minusy:
:arrow: Brak outro. Największy minus.
:arrow: Brak speechy w intro.
Reszta, to małe minusy:
- Użycie amunicji JAM HD.
- Utwór muzyczny w czasie ataku, kompletnie zagłuszający natarcie.

Punktacja:
8/10


p.s.
@Maverick - posiadasz bardzo dużą wiedzę, życzę powodzenia w Armed Assault. :smile:
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostSo 07 mar, 2009 16:16

Kierując się sugestiami Starego Wiarusa i Maćka, wydaję wersję 1.1, w której poprawiłem większość błędów z 1.0.

Czerwona Twierdza v1.1

Lista zmian:
:arrow: Zwykła amunicja zamiast HD w zbrojowni.
:arrow: Przyciszona muzyka podczas obrony miasta (fademusic 0.25).
:arrow: Dodatkowa minuta na uzbrojenie jednostek w granatniki.
:arrow: Sensowniej położony jeden z patroli partyzantów.
:arrow: BIS-owskie skrzynie z amunicją zamiast JAM-owskich (coś nie działało).
:arrow: Prawdopodobnie wyeliminowany problem z żołnierzami zostającymi w Vernon (nie sprawdzałem niestety)

@Stary Wiarus
Stary wiarus napisał(a):życzę powodzenia w Armed Assault.

Dzięki. :spoko:
Ostatnio edytowano Wt 25 sie, 2009 13:53 przez Maverick, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostSo 07 mar, 2009 20:47

Pojawiła się wersja 1.1, więc ponownie zagrałem.
Maverick napisał(a):Lista zmian:
:arrow: Zwykła amunicja zamiast HD w zbrojowni.
:arrow: Przyciszona muzyka podczas obrony miasta (fademusic 0.25).
:arrow: Dodatkowa minuta na uzbrojenie jednostek w granatniki.
:arrow: Sensowniej położony jeden z patroli partyzantów.

Zmiany wpłynęły pozytywnie na misję. Teraz obrona twierdzy nabrała kolorów i jest ciekawsza.
Maverick napisał(a): :arrow: BIS-owskie skrzynie z amunicją zamiast JAM-owskich (coś nie działało).

To też poprawione. Na marginesie dodam, że przekonałem się do Mosina i całkiem nieźle się z niego strzela.
Maverick napisał(a): :arrow: Prawdopodobnie wyeliminowany problem z żołnierzami zostającymi w Vernon (nie sprawdzałem niestety)

Dalej to występuje. Chociaż z drugiej strony nie jest to takie złe. Mały wypadzik na teren wroga jeszcze bardziej wzbogaca misję. :spoko:
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostSo 07 mar, 2009 22:17

Misja jest dobrze zrobiona, fabuła też niezła, notatki mi się spodobały :]
Zalety wymienił Wiarus, więc skoncentruje się na minusach:

:arrow: Ten jest Najgorszy - czemu amunicja w ciężarówce znika i pojawia się? - przez to zginąłem - 4 razy!

:arrow: Dziwne jest też to, że mając 12 godzin na wzięcie tych wyrzutni, musieli się po nie wybrać w ostatniej, najgorszej chwili :neutral: + to, że muszę im grzebać w uzbrojeniu, powinni mieć na nią miejsce

:arrow: Jak odcinam zasilanie to tamci stoją jakby nic się nie działo.

:arrow: Jak wchodzę nie zauważony do Vernon to alarm się włącza - po co?


Na razie tyle.

*EDIT*Masz, a z resztą za co ty byś nie wykopał?
Ostatnio edytowano N 08 mar, 2009 14:39 przez Operator, łącznie edytowano 1 raz
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostCz 12 mar, 2009 11:21

Operator napisał(a):czemu amunicja w ciężarówce znika i pojawia się? - przez to zginąłem - 4 razy

Użyłem zwykłych poleceń addweaponcargo i addmagazinecargo, więc nie mam zielonego pojęcia, co się może dziać. Albo bug gry, albo podchodzisz do ciężarówki ze złej strony. Mimo to...

Operator napisał(a):Dziwne jest też to, że mając 12 godzin na wzięcie tych wyrzutni, musieli się po nie wybrać w ostatniej, najgorszej chwili + to, że muszę im grzebać w uzbrojeniu, powinni mieć na nią miejsce

... mimo to zamierzam w ogóle wywalić element dozbrajania wojaków. Celna uwaga, mogli wziąć broń dużo wcześniej. Nie pomyślałem ;-) . Poprawię to.

Jak wchodzę nie zauważony do Vernon to alarm się włącza - po co?

Użyłem detektora "Wykryty przez zachód" w wyzwalaczu, więc skoro włączył się alarm, to chyba mimo wszystko zostałeś zauważony.

Biorąc pod uwagę to i sugestie wysłane na PW, niedługo postaram się opublikować wersję 1.2, gdzie te wszystkie bugi zostaną (mam nadzieję) wyeliminowane. Zamierzam także przetłumaczyć misję na język angielski. Obie wersje (1.2 i 1.2ENG) pojawią się już wkrótce.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostCz 12 mar, 2009 15:39

Troche juz pogralem w ta misyjke, ale przyznam ze jeszcze jej nie ukonczylem. Caly czas zmagam sie z sytuacja na zamku by po cichu zaminowac teren i ukrasc z tamtad ta ciezarowke. Jak narazie jest dobrze, poziom trudnosci jest dosc przyzwoity jak i samo wykonanie. Briefing jest OK, chociaz wole gdy po kliknieciu w objective przenosi na mapce w odpowiedni punkt. Wiecej napisze jak ukoncze.
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline

Dragon_PL

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Pt 29 sie, 2008 10:16
  • Lokalizacja: Kutno

PostN 15 mar, 2009 16:52

Misja świetna i ma sens jest dość trudna, ale bardzo fajna. Ciekawa fabuła. Wiadomość do kolegi Michała 753: Po prostu nie umiesz jej przejść, a wystarczy iść do kolejnych punktów po kolej, a i przede wszystkim po drodze zabijać wrogów. :spoko:
GeForce 8800GT 2GB RAM Intel Core 2 duo 2.2Ghz
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostN 15 mar, 2009 17:12

Jeszcze się o jedno uczepię: Kto by te ciężarówki w zamku na takiej górce zaparkował, z resztą one powinny być bardziej w środku, mi było aż za łatwo było.
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline
Avatar użytkownika

drgonlauncher

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 19
  • Dołączył(a): So 28 lut, 2009 19:36

PostCz 16 kwi, 2009 21:15

Można prosić o update? :neutral:
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Czerwona Twierdza

PostSo 14 gru, 2024 06:11

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Czerwona Twierdza


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 2 gości