Teraz jest N 19 lis, 2017 12:09


Kamuflaż a AI

Ogólna dyskusja na temat kolejnej produkcji studia Bohemia Interactive.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

schronex

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): So 11 lis, 2017 14:14

Kamuflaż a AI

PostSo 11 lis, 2017 14:25

Witam,
Mam pytanie. Czy jak gracz ma na sobie kamuflaż adekwatny do terenu to to działa na AI? Bo na żywego gracza to wiadomo, ale czy komputer też na to reaguje czy możemy mieć na pustyni kamuflaż leśny i taki sam efekt jak byśmy mieli kamuflaż pustynny? To samo czy jeśli mamy noc i mamy ciemne ubranie to coś to daje?
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10687
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Kamuflaż a AI

PostPn 13 lis, 2017 10:55

Z tego co mi wiadomo to nie. Niestety.

MGS V (i MGS 3) ma to fajnie zrobione.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

schronex

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): So 11 lis, 2017 14:14

Re: Kamuflaż a AI

PostŚr 15 lis, 2017 00:37

Kurcze szkoda :( , bo tworzenie scenariuszy super stealth przeciwko AI traci sens, a w związku z tym dobieranie mundurów dla naszego zespołu też, chyba że po prostu tak o dla siebie. Również przekradanie się między AI nie ma sensu, ponieważ orientuje (nieważne jak szybko idziemy, kucamy itp.) się jeśli jesteśmy jakieś 2 metry za nim i jest zaalarmowany i zaczyna się rozglądać. Zostaje tylko normalna walka ale w małej skali, bo raczej nie jest za dobra optymalizacja tej gry. :(
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10687
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Kamuflaż a AI

PostŚr 15 lis, 2017 15:34

schronex napisał(a):Kurcze szkoda :( , bo tworzenie scenariuszy super stealth przeciwko AI traci sens, a w związku z tym dobieranie mundurów dla naszego zespołu też, chyba że po prostu tak o dla siebie. Również przekradanie się między AI nie ma sensu, ponieważ orientuje (nieważne jak szybko idziemy, kucamy itp.) się jeśli jesteśmy jakieś 2 metry za nim i jest zaalarmowany i zaczyna się rozglądać. Zostaje tylko normalna walka ale w małej skali, bo raczej nie jest za dobra optymalizacja tej gry. :(
Bzdura, optymalizacja w A3 jest obecnie świetna i najlepsza w historii serii.

Niestety, do "stealth" A3 nadaje się średnio - to czego szukasz to raczej MGS V.

Co nie zmienia faktu, że przy użyciu paru dobrych skryptów, praktyk i addonów (kwestia działających tłumików i amunicji subsonicznej) stealth powinno być i wykonalne i w miarę satysfakcjonujące. Btw, w realnych warunkach podejście kogoś niezauważenie by móc zatłuc go nożem jest szalenie trudne, bo właśnie promień 2 m to dystans w jaki "wyczujesz", że ktoś za Tobą stoi, chyba że masz baaaaardzo zaniżoną percepcję i czujność. Z odległości 3 metrów się zazwyczaj po prostu szarżuje, przy czym walka wręcz to ostateczność - tłumiki po coś wymyślono. Co do wykrywalności, to niektóre role i stroje mają mniejszą niż zwykłe mundury. Jednostki "Zwiadu" (Recon) mają z tego co mi wiadomo zawsze mniejszą wykrywalność przez AI, najmniejszą zaś mają snajperzy, zwłaszcza ubrani w ghillie suit.

Jest to z tego co mi wiadomo jedyny mundur \ rodzaj munduru, który oferuje mniejszą wykrywalność.

Dobór mundurów jak wiele rzeczy w grach (i także Armie) ma charakter "symulacyjny" - to znaczy symulujesz sobie sam i nie ubierasz się jak debil w świecące pustynne łachy do lasu.

http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

schronex

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): So 11 lis, 2017 14:14

Re: Kamuflaż a AI

PostCz 16 lis, 2017 17:14

Bzdura, optymalizacja w A3 jest obecnie świetna i najlepsza w historii serii.

świetna? To bardzo ciekawe, bo wiele osób narzeka, że optymalizacja jest kiepska. Sam zauważyłem, że coś jest z nią nie tak. Jednak jeśli mówimy o porównaniu do Army 2 to oczywiście jest lepsza, ale mi nie chodzi o optymalizację w porównaniu do serii.
Btw, w realnych warunkach podejście kogoś niezauważenie by móc zatłuc go nożem jest szalenie trudne, bo właśnie promień 2 m to dystans w jaki "wyczujesz", że ktoś za Tobą stoi, chyba że masz baaaaardzo zaniżoną percepcję i czujność. Z odległości 3 metrów się zazwyczaj po prostu szarżuje, przy czym walka wręcz to ostateczność - tłumiki po coś wymyślono.

Czy ja chciałem kogoś zachodzić od tyłu z nożem? Nie pisałem nic takiego chodziło mi np. o wkradnięcie się do bazy wroga, podłożenie ładunków i ucieczkę. A grając kilka misji stealth wróg magicznie orientował się o mojej obecności przechodząc obok mnie gdy ja w tym czasie leżałem za murem i nie ruszałem się. A co do tłumików to nie działają one jak w filmach czy grach udających strzelanki. I tak będzie mechanizm słychać, nawet z amunicja subsoniczną.
Co do wykrywalności, to niektóre role i stroje mają mniejszą niż zwykłe mundury. Jednostki "Zwiadu" (Recon) mają z tego co mi wiadomo zawsze mniejszą wykrywalność przez AI, najmniejszą zaś mają snajperzy, zwłaszcza ubrani w ghillie suit.

Wcześniej pisałeś:
Z tego co mi wiadomo to nie. Niestety.

A teraz, że jednak coś działa. To więc jak jest z tym w końcu? Działa coś czy nie?
Dobór mundurów jak wiele rzeczy w grach (i także Armie) ma charakter "symulacyjny" - to znaczy symulujesz sobie sam i nie ubierasz się jak debil w świecące pustynne łachy do lasu.

Wiem grałem trochę w Armę i tworzyłem parę scenariuszy i przykładam wagę do kamuflażu (zarówno munduru, broni i reszty ekwipunku) adekwatnego do terenu lub takiego żeby jak najbardziej pasował, ale napisałem ten wątek, bo z moich doświadczeń to różnie było z tym kamuflażem, raz wydawało mi się że działa, a raz nie.

Powrót do [ArmA III] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron