Teraz jest Cz 19 lip, 2018 15:24


ARMA 4 Preview

Ogólna dyskusja na temat kolejnej produkcji studia Bohemia Interactive.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

czernobyl10

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 391
  • Dołączył(a): Pn 10 lut, 2014 15:58
  • Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa

ARMA 4 Preview

PostCz 19 kwi, 2018 23:33

Informacja nieoficjalna, niepotwierdzona przez BiS. Przypadkiem wypatrzyłem, że jeden z moderów którego mam dodanych do znajomych na Steamie gra w ARMA 4 Preview. Oczywiście próba pociągnięcia modera z grupy tworzącej CUP nie przyniosła żadnych oficjalnych informacji. Gra opiera się na udoskonalonej ostatniej wersji ARMA 3 z zastosowaniem nowych rozwiązań. To ma być bazą do nowej odsłony gry lub nowego updata gry. Kiedy zapowiedź, tego się nie dowiedziałem. Poczekamy, zobaczymy. :shock: :!:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

Re: ARMA 4 Preview

PostPt 20 kwi, 2018 21:40

AFAIK (na podstawie postów developerów Army3) Arma 4 ma być 1. w serii nie działająca na Poseidon/Real Vrituality (ulepszany od czasów OFP), ale na, napisanym od nowa, silniku Enfusion. Więc to trochę przeczy:
Gra opiera się na udoskonalonej ostatniej wersji ARMA 3
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: ARMA 4 Preview

PostCz 26 kwi, 2018 09:58

Może gre przejmie nareszcie Activision i zrobią w końcu to Call of Arma.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1257
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

Re: ARMA 4 Preview

PostCz 26 kwi, 2018 21:36

Nie, przejmie EA :D
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10710
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: ARMA 4 Preview

PostN 29 kwi, 2018 14:15

Trolluje.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

kubas246

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Śr 22 lut, 2017 19:24

Re: ARMA 4 Preview

PostŚr 13 cze, 2018 13:25

Jeśli ktoś śledził (ja śledziłem bo grałem) rozwój DayZ to można było dowiedzieć się bardzo dużo o Enfusion.

Takie szybkie podsumowanie:

- silnik został całkowicie przepisany, wiele modułów wręcz napisana od zera.
- silnik obecnie wspiera DX11, jest jednak zrobiony tak że przejście na inne API ma być szybkie i proste, docelowo ma wspierać DX12, Vulkan jest/był rozważany
- obecny język skrypow SQF został zastąpiony przez EnScript oparty o obiektowy C++, twórcy zapewniają że jest około 100 razy wydajniejszy niż SQF
- postawiono na maksymalna modyfikowalnosc, co się tylko da nie jest hardcodowane
- pozbyto się dziwnych powiązań między modułami silnikami co znacząco ułatwi jego rozwój
- wprowadzony został nowy kontroler postaci, rozdzielono animacje na górna i dolna część ciała
- wprowadzono nowy system fizyki - Bullet.
- system obrażeń ma zostać znacząco rozbudowany: obrażenia zadane danym częścią ciała będą wpływać na animacje, obsługę broni np. Postać trafiona w nogę będzie kuleć, jeśli zostaniemy trafieni w rękę ciężej nam będzie używać broni (dłuższe przeladowanie, większe chwianie broni) lub nawet możemy stracić możliwość obsługi broni ranna ręką (zostanie nam broń krótka).
- maja zostać wprowadzone hitboxy kluczowych organów wewnętrznych, koziolkowanie kuli wewnątrz i ogólnie znacznie większą symulacja zadanych obrażeń, kaliber pocisku też będzie miał znacznie większy wpływ na zachowanie kuli
- wprowadzone zostało całkowicie nowe AI, ciężko je ocenić względem army bo w dayz mamy zombie i wilki (czy inne zwierzątka) ale ich pathfinding jest nieporównywalnie lepszy niż w arma 3 a i serwer łatwiej ogarnia znacznie większe ilości AI (setki aktywnych AI na serwerze)
- gra ma wreszcie zacząć odpowiednio korzystać z procesorów wielordzeniowych
- przy tworzeniu silnika współpracowano z devsami army, aby silnik był również dostosowany pod ich potrzeby
- maja zostać udostępnione zaawansowane narzędzia moderskie (w większości są to narzędzia z których korzystali twórcy dayz przy tworzeniu gry jak np. Zaawansowany edytor map)

Jest tego jeszcze sporo więcej, ale ciężko z głowy wymienić.

ARMA 4 na pewno przyniesie bardzo dużo zmian, jeśli dev team army wykorzystana możliwości jakie są im Enfusion to otrzymamy najlepsza arme jaka powstała.
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: ARMA 4 Preview

PostSo 16 cze, 2018 01:59

I tak na premierze będzie bug na bugu... Ale i tak wszyscy kupimy wczesny dostęp :|
Offline
Avatar użytkownika

markooff

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): So 01 kwi, 2017 21:55

Re: ARMA 4 Preview

PostŚr 04 lip, 2018 17:44

A czy coś wiadomo - chodzi mi o rzetelne i wiarygodne doniesienia z okolic Bohemia Interactive (lub zbliżonych) - że w ogóle się przymierzają teraz do jakiejś premiery alfy Army 4 ?
Bo że firma pracuje (być może jakieś stałe zespoły juz są) nad kontynuacja - to całkiem możliwe. PAmietam taki żart, który powtarzaliśmy sobie w jednej z firm informatycznych - "kiedy zaczynamy prace nad kolejną wersją produktu ?
Odp: Wraz z zamknięciem listy fjuczerów które wchodzą do poprzedniej" .... :)

Ale pracowac - to nie znaczy wcale się tym chwalić publicznie. Powodów może być kilka . Po pierwsze - kwestia nie obniżania sprzedaży i zainteresowania w stos. do aktualnie promowanego (i rozwijanego jeszcze) produktu. Po drugie - nakład pracy. Być może wcale nie wiadomo jeszcze dokładnie - w jakim kierunku to (ten nowy produkt) będzie szedł. TZn. sa prowadzone prace , sa pisane kilometry kodu, ale może np. jest kilka możliwych dróg do rozwiązania tego czy innego problemu techn. ? Albo nie wiemy jeszcze dokładnie w jakim kierunku chcemy (= należałoby wobec zmieniającego się rynku) iść z produktem....Czy nacisk ma być położony bardziej na ścisłą symulację czy bardziej na strzelankę sieciową - taką w stylu Battlefielda ? A jak symulacja -to w jakim okresie ?realiach ? Czy opieramy się tylko i wyłącznie na naszych siłach (pamiętając jak to było z Armą II i III i rozkwitem społecznych modów misji map i innego contentu) - a może by tak pomyśleć i od początku zrobić interfejs jeszcze przyjaźniejszy takim twórcom społęcznościowym? Albo nawet jakiś sposób promowania ich prac, włączania do Zespołu Developerskiego ....? Jakiś program lojalnościowo -społeczny ?
Taki i wiele pewnie innych pytań - przechodzi przez głowę szefom projektu i prowadzącym go opiekunom-menadżerom ...

Stąd wcale sie nie dziwię że - nawet jesli od 2 lat już pracuja nad nim - to w sieci jest o tym raczej cicho .

Powrót do [ArmA III] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość