Teraz jest Wt 19 mar, 2024 09:38


EDTracker headtracker

Ogólna dyskusja na temat kolejnej produkcji studia Bohemia Interactive.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kermit

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Pt 09 cze, 2017 10:01

EDTracker headtracker

PostŚr 18 paź, 2017 15:10

Witam majstry, "krótka" instrukcja jak zbudować i skonfigurować sobie EDTrackera (http://www.edtracker.org.uk/). Urządzenie przenosi realny ruch głowy na ruch głowy w grze. W szczególności jest to przydatne podczas latania, gdzie i tak brakuje już rąk do sterowania, a trzeba się jeszcze sporo rozglądać. Ja korzystałem z tutoriala dostępnego tutaj (http://www.edtracker.org.uk/index.php/d ... uild-guide).

Do budowy trackera potrzebne będą następujące części:
1. Arduino Pro Micro - ważne jest żeby zbudowane było na chipie ATmega32u4 16MHz. Na ali za jakieś 4$. Najlepiej kupić w zestawie z goldpinami.
2. MPU-9250 - płytka z żyroskopem, magnetometrem, akcelerometrem i bóg wie czym jeszcze. Z ali dali za 2.5 szekli. Najlepiej kupić w zestawie z goldpinami.
3. Przycisk do wlutowania na płytkę pcb.
4. Uniwersalna płytka PCB.
5. Szyny na goldpiny.
6. Kabelki do lutowania.
7. Kabel USB, tak z 1.5m co najmniej (najwygodniej tyle ile macie kabla od słuchawek)

Do tego sprzęt i materiały do lutowania(cyna, kalafonia, kwas czy kto tam czego używa).

To jest schemat finalnego produktu:
schemat.jpg

pogladowy.jpg


Na początek przycinamy płytkę pcb do rozmiaru 7x13 pól. Można zrobić to przycinając mocno kilka razy tapeciakiem i łamiąc, albo wygodniej piłką do metalu. Do tego przycinamy szyny na goldpiny, po 12 pól. Lutujemy szyny OD SPODU na brzegach płytki. Nowe MPU-9250 dostępne teraz na ali ma miejsce na dodatkowe dwa piny(w sumie 10), przeszkadzają one trochę w budowie, nie są potrzebne do działania, więc przycinamy goldpiny które są w zestawie do 8. Lutujemy goldpiny od MPU-9250(NIE lutujemy jeszcze samego MPU). Następnie lutujemy kabelki jak na załączonym schemacie. Ja to robię w ten sposób że ściągam jakieś 4-5mm izolacji, skręcam, pokrywam cyną, wkładam od spodu w oczku obok docelowego, zaginam i lutuję w dwóch miejscach: docelowe i to z którego wychodzi przewód. Lutujemy przycisk, ja fioletowy przewód prowadzę dookoła. Jak wszystkie przewody będą już na swoim miejscu lutujemy układzik MPU-9250 na goldpiny. Robimy to na koniec bo z gotowym układem ciężko lutować kabelki do jego goldpinów. Montujemy sobie na szczycie pałąku słuchawek(np. zipami)tak żeby gniazdo usb było skierowane w stronę gdzie macie kabel od słuchawek. No i hardwarek gotowy.

Pora na Software (na podstawie guide EDTRackera http://www.edtracker.org.uk/index.php/using/opentrack):
1. Ściągamy EDTracker GUI: http://edtracker.org.uk/index.php/downl ... gory/4-gui
2. Ściągamy Opentracka: https://github.com/opentrack/opentrack/releases
3. Ściągamy sterowniki do arduino http://www.edtracker.org.uk/index.php/d ... /7-drivers

EDTrackera wypakowywujemy sobie gdzieś na dysk i polecam zrobić sobie skrót do niego. Opentracka instalujemy normalnie, to samo ze sterownikami do Arduino.

Konfiguracja w EDTracker GUI:
1. Podłączamy usb z trackerem do kompa i klikamy “Scan” jeśli wszystko dobrze zrobiliśmy powinno nam wykryć nasze arduino.
2. Ustawiamy nasze słuchawki w pionowej pozycji. Przy starcie EDtracker automatycznie się kalibruje i musi być w pozycji “leżącej”.
3. Z rozwijanej listy na samej górze wybieramy oprogramowanie dla naszej wersji sprzętu “EDTracker2_9250” i klikamy “Flash”. Czekamy kilka sekund aż proces się skończy.
4. Przechodzimy do zakładki “Magnetometr”, klikamy “Restart”. Zaczynamy obracać słuchawkami we wszystkich możliwych osiach, musimy pokryć jak najwięcej pozycji słuchawek, obracać do góry nogami, kręcić ósemki itp(http://youtu.be/-CRCJloZgYQ). Kontynuujemy aż uzbieramy ponad 500 punktów. Klikamy w “Save Calibration”. Jeśli wszystko dobrze poszło powinny się pojawiać dwie chmury punktów w kształcie przypominającym kule.
5. Ponownie ustawiamy słuchawki w pionowej pozycji, najlepiej na stole nie dotykając ich, i klikamy “Auto Gyro Bias”, czekamy jakieś 20 sekund aż proces się skończy.
6. Ustawiamy “Yaw Scaling” i “Pitch Scaling” na wartość 1.0. “Respoonse Mode” ustawiamy na Linear

Powyższej konfiguracji prawdopodobnie nie trzeba będzie powtarzać o ile urządzenie pozostanie pod zasilaniem. Jednak jeśli zobaczycie że czasem “głowa” wam ucieka w którąś stronę mimo że się nie poruszacie, to warto powtórzyć kalibrację magnetomeru i prcedurę “Auto Gyro Bias”. Na tym Etapie można zamknąć już EDTracker GUI i otworzyć Opentracka.

konfiguracja Opentracka:
1. Rozwijamy listę Tracker i wybieramy z niej “Joystick”. Obok jest ikonka opcji, klikamy i z listy wybieramy EDTracker.
Na tym samym panelu przypisujemy odpowiednio Yaw: axis #2, Pitch: axis #3, Roll: axis #4. OK.
2. Pod spodem jest kolejna lista “Protocol”. Wybieramy z niej opcję FreeTrack 2.0.
Możemy skonfigurować sobie krzywe wedle których ruch głowy będzie przenoszony na obrót w grze(np obrót głowy o 20 stopni będzie obracał głowę w grze o 90). Można to zrobić też potem w trakcie działania gry.
3. Klikamy Start.

Opentracka odpalamy Za każdym razem gdy chcemy korzystać z trackera, zapisuje on ustawienia więc wystarczy kliknąć "Start". Radzę pobawić się dłużej z krzywymi, spróbować różnych ustawień i sprawdzić które pasują wam najbardziej.

Konfiguracja Army3:
1. Wchodzimy w Settings->Controlls->Controller i wybieramy TrackIr. W tym momencie powinno wszystko działać.
2. Jeżeli nie działa to wchodzimy w ustawienia control->view. Tam przypisujemy poszczególne osie obrotu głowy do ustawień Look(left, right, up, down)(Analog). Klikamy w opcję i po prawej stronie powinniśmy mieć opcje które przeciągamy do ustawień.
3. TrackIR ma opcję wychylania się przypisaną(Ctrl-A i Ctrl-D) przypisaną do rotacji głowy. Jednak z EDtrackerem opcja ta działa dość kiepsko i polecam ją wyłączyć, możecie sobie spróbować, mi się nie udało sensownie tego skonfigurować.

No i tyle. Macie headtrackera gotowego do grania. Jak już pisałem przydaje się szczególnie podczas latania, trochę mniej podczas biegania piechotą. Dla piechoty można wyłączyć obracanie się głowy i zostawić tylko roll(Q,E).

Przydatne linki:
Guide do budowy trackera: http://www.edtracker.org.uk/index.php/d ... uild-guide
Guide od EDtracka do konfiguracji Opentracka: http://www.edtracker.org.uk/index.php/using/opentrack
Przykład kalibracji magnetometru: http://youtu.be/-CRCJloZgYQ
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: EDTracker headtracker

PostPt 20 paź, 2017 10:42

Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Misza

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2017 13:42

Re: EDTracker headtracker

PostŚr 22 lis, 2017 19:20

Mamy lepsze bo się świecą i mają antenki z trytytek ;p
"There are no problems in this world that cannot be solved with cannons"
~Chief Engineer Boris Kraus of Nuln.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: EDTracker headtracker

PostCz 23 lis, 2017 12:36

Pachnie thread-bumpingiem. Szanuję dobry thread-bumping.

Here's an idea: Wrzućcie to na poradniki Steam. Najpierw po polsku, później przetłumaczone na Kekistański.

Powinniście pływać w lajkach i uznaniu ludzików z zachodu, którzy mają czas i chęć bawić się w takie rzeczy :P
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Kermit

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Pt 09 cze, 2017 10:01

Re: EDTracker headtracker

PostCz 23 lis, 2017 15:05

To nie thread-bumping... Misza nadrabia zaległe topiki:D
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

Re: EDTracker headtracker

PostWt 17 kwi, 2018 14:02

A ch*, raz się żyje, zamówiłem, zobaczymy czy uruchomię :) Będę miał pretekst do odkopania i zainstalowania joy'a i powrotu do latania
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Kermit

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Pt 09 cze, 2017 10:01

Re: EDTracker headtracker

PostŚr 18 kwi, 2018 12:52

Oho. Powodzenia. Wołaj jak coś:D
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

Re: EDTracker headtracker

PostŚr 23 maja, 2018 15:04

Dziś przyszedł żyroskop, na Arduino jeszcze czekam :D Zdążyłem zapomnieć, że zamawiałem :)
Rule #2: Double tap!
Offline

kubas246

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 22 lut, 2017 19:24

Re: EDTracker headtracker

PostŚr 13 cze, 2018 13:05

ARMA działa też z HTC Vive przy pomocy Opentrack. Jak ktoś ma nadmiar gotówki to może się pobawić.
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

Re: EDTracker headtracker

PostSo 29 gru, 2018 01:56

Mówią szczerze w takim ETS2 sprawdza się zajebiście, ale w A3 działa strasznie skokowo i topornie. TrackIR działał znacznie lepiej.
Rule #2: Double tap!

Powrót do [ArmA III] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron