Plany BIS na 2014/2015Warto przeczytać. Mnóstwo tam bowiem pada słów, które zwiastują ocean zawodu i bólu dupy (że coś brzmiało lepiej niż ostatecznie wypadło w praktyce). Bo takie słowa po prostu nie mogą nie rozbudzać ogromnych nadziei.
Bo wiecie, BIS twierdzi, że...
- Workshop rozbuduje o sekcję addons. To już było zapowiedziane; I niby wszystko fajnie, grupy takie jak nasza mogłyby się spuszczać, że o to będzie darmowe repo, etc... ale prawda jest taka, że wyjdzie jak zwykle z Workshopem czyli "meh" (ktokolwiek używał Workshopa na większą skalę w jakiejkolwiek innej grze, ten wie o co biega).
- BIS pracuje nad darmowym, szkoleniowym DLC. No w sumie spoko i się przyda.
No i tutaj zaczyna się jazda...
- BIS pracuje nad własnym, zintegrowanym Game Launcherem.
- BIS zapowiada nowe, płatne DLC wraz z ulepszeniami silnika i contentu: tak jak w przypadku A2: BAF i A2: PMC, przy tej samej polityce (podobnie jak w Payday2: nowy content dla tych co kupili, nowe
features dla wszystkich za darmo). DLC nazwane obecnie "Helicopters" i "Marksmen". Pierwszy ma wprowadzić do A3 opcjonalną fizykę lotu z Take on Helicopters (!), wraz z zapożyczeniami logistyczno-transportowymi (lina w PhysX!!!) oraz wreszcie, BIS przyznał, że rozmyśla nad tym jak zaimplementować STRZELANIE Z POJAZDÓW (!!!!!!!!). Przy tym wszystkim gadka o Marksmenach jest nic nie znaczącym bełkotem promocyjnym, który nikogo nie obchodzi.
- BIS potwierdził, że wraz z wprowadzaniem nowych opcji, możliwości,
features, stare jednostki \ systemy z "vanilli" będą upgrade'owane do stanu i możliwości nowych, płatnych maszyn \ sprzętów z DLC.
- bla, bla, bla (duży niesamodzielny dodatek z nowym dużym terenem); bla bla bla (optymalizacja, której uczą spece od DayZ); bla, bla, bla (PR'owy bełkot)...
- ..."we're exploring ways to develop a more 'fully featured' 3D scenario editor" (

)
Nie wiem jak wy, ale ja mam mokro.
Może historia i BIS jak zwykle dadzą nam prztyczka w nos, ale ten jeden raz łudzę się, by było naprawdę inaczej. W końcu udało im się doprowadzić A3 do stanu grywalnego... a to wyżej to zapowiedź dugiej prawdziwej rewolucji*.
*drugą nazwałbym w takim wypadku "gameplayową"; pierwszą zaś, która już miała miejsce - techniczną. Chodzi o przygotowanie addonów, o to jak to wszystko jest rozwiązane od strony właśnie technicznej; To pierwszy tytuł w serii, gdzie to jest zrobione mądrze i dobrze (mniej więcej), i to była jedyna prawdziwa rewolucja w A3.